Aion rakentaa sisäseinän, jossa katto on kalteva ja korkeus on enimmillään noin 3 metriä. K-Raudan metallikiskot ovat pisimmillään 2685 mm, miten toimin silloin?

Voiko metallikiskoja jatkaa jotenkin kestävästi?

On olemassa sääntöjä, joita voidaan jatkaa. BPB Gyproc - Gyproc R Regel
En tiedä, onko juuri se sääntö, jota katsoit, jatkettava.
Kuten näet taulukosta, on olemassa muita pituuksia. Kysy K-Rauta:lta, voivatko he tilata muita pituuksia.

olen asentamassa sisäkattoa erilaisilla metallikehyksillä, ja minulla on sama ongelma sielläkin, hattuprofiileja on vain 3,80, ja tarvitsen 4,70, voiko näitä jatkaa vai miten teen?

Kyllä, ne voidaan jatkaa. Aseta ne hieman limittäin, niin se toimii hyvin. Ne kasvavat 0,6 mm saumassa, joten kukaan ei huomaa sitä.

Metallirangat voi yleensä taivuttaa toisiinsa. Varmasti samanlainen järjestelmä K-rautassa. Onko yens sinulla vahvistusrangat hattuprofiilien päällä?

Ystävällisin terveisin, Putte

putte, olen (tietojen mukaan tältä sivulta) rakentanut SK70-kehyksen huoneen ympärille, ja siinä on kaksi kiskoa kohtisuorasti toisiinsa nähden, hattuprofiilit alhaalla ruuvaamaan kipsiä, ja päällä 45 mm profiilit "pystyssä" niin että ne + hattuprofiilien 25 mm tekevät yhteensä 70 ja ne istuvat hyvin kiskossa.

Toivottavasti ymmärsit hieman sekavan selitykseni...

yens > käytät siis sekundääristä ja primääristä seuraavasti

• Metallirakenteen kaavio, jossa näkyy "Bandstål", "Primär", "Sekundär" ja niiden asentamista koskevat mittaukset, kuten "c 1200" ja "c 400".
joo, se oli juuri se kuva, jonka sain joltakin täällä muutama kuukausi sitten. Mutta toistaiseksi olen vain laskenut katon pienessä WC:ssä, joten siellä en tarvinnut nauhaterästä, vaan SK70-kehys riitti. Keittiössä sen sijaan, siellä tarvitsen sekä nauhaterästä että jatkettuja koolauksia, joten halusin vähän tiedustella, mitä on tulossa... Vessassa minulla ei ole kaksinkertaista kipsiä, kuten kuvassa näyttää olevan, pitäisikö siellä olla (vessa on niin pieni, että siellä luulen sen olevan yhdentekevää, se on joka tapauksessa hurjan tukeva...)

edit: voin lisäksi mainita, että ostin pienet kätevät kiinnikkeet, jotka laitetaan primääri- ja sekundäärikoolinkien risteykseen, ja ne "napsautetaan" toisiinsa ilman ruuveja, maksoi viisi euroa kappale, hyvin sijoitettu...

yens Kun liitämme hattuprofiileja (Sekundäärinen) yleensä laitan ne limittäin ja ruuvaan molempien läpi primääriseen sääntöön. Ja varmistan, että liitos ei ole alle 50-60 cm. Joskus liitoksesta voi tulla pidempi, jos paloja ei tarvitse leikata. Jos on monta saman pituista palaa, leikkaan koko nipun vannesahalla tai tiikerisahalla, jos on hieno terä.

kiitos hyvästä neuvosta, sitten vain jatketaan... ja miten jatkaa primääri? Huone on 4,7 x 4 ja koolinkit ovat tuskin 4, molemmat lajikkeet, en ole ainakaan löytänyt mitään pidempiä...

Yleensä laitan päämateriaalin "selkä selkää vasten" ja ruuvaan ne yhteen. Hieman paksumpi materiaali, ruuvaa mielellään itseporaavilla asennusruuveilla.

ahh, tietenkin, loistavaa... huomasin, että materiaali oli paksumpaa, kun leikkasin niitä... kiinnitätkö primäärin sekundääriin, vai käytätkö sellaisia "clipsejä"?

Kieritän sekundaaria primäärin.
En ole koskaan testannut clipsen.
Se voi olla hyvä ratkaisu kun
on helppo tulla paljon ruuvaamista.

Etu jonka huomasin testatessani clipsen oli, että ne voi "napata" paikoilleen primäärissä, ja sitten voi puristaa sekundääriä hieman saadakseen sen paikalleen. Aluksi olin huolissani siitä, että clipsen täytyisi ajaa kiinni reglarna reunasta, mutta sitä ei tarvinnut tehdä. Keittiökattooni pitäisi tulla noin 50 clipsiä, á 6 kruunua, täytyy miettiä onko se sen arvoista...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.