199 lukukertaa ·
3 vastausta
199 lukukertaa
3 vastausta
Vahvista 135 asteen kulma leca-harkot
Hei.
Aion rakentaa tukimuurin Leca-kivistä, noin 80 cm korkean. Siinä tulee olemaan 2 kpl 135 asteen kulmia, jotka leikkaan käsin. Miten olisi paras tapa raudoittaa nämä? Ne muodostavat heikon kohdan rakenteessa. Ajattelin leikata toisen puolen "askelmasta" raudoitusteräksestä ja kulmittaa sen, mutta tuntuu heikolta.
Onko jollain vinkkejä?
Aion rakentaa tukimuurin Leca-kivistä, noin 80 cm korkean. Siinä tulee olemaan 2 kpl 135 asteen kulmia, jotka leikkaan käsin. Miten olisi paras tapa raudoittaa nämä? Ne muodostavat heikon kohdan rakenteessa. Ajattelin leikata toisen puolen "askelmasta" raudoitusteräksestä ja kulmittaa sen, mutta tuntuu heikolta.
Onko jollain vinkkejä?
Niinpä olen tehnyt.
Lisää hieman ylimääräistä raudoitusta päällekkäin noin puolen metrin verran joka suuntaan, jos tunnet olosi huolestuneeksi. Amatöörinä olen ajatellut, että on halvempaa ylivahvistaa kuin palkata suunnittelija, joten valitsen yleensä tämän reitin. Mutta se vaatii kuitenkin jonkinlaista tuntumaa..., uudelleen tekeminen voi tulla melko kalliiksi/työlääksi.
Luitko tämän?
https://www.google.com/url?sa=t&sou...cQFnoECCwQBg&usg=AOvVaw0vgPi5xg3O2LCwEf0y-F_h
Olisin enemmän huolissani seinän paineesta, sivutuki sivuttaisvoimien hallitsemiseksi?
Lisää hieman ylimääräistä raudoitusta päällekkäin noin puolen metrin verran joka suuntaan, jos tunnet olosi huolestuneeksi. Amatöörinä olen ajatellut, että on halvempaa ylivahvistaa kuin palkata suunnittelija, joten valitsen yleensä tämän reitin. Mutta se vaatii kuitenkin jonkinlaista tuntumaa..., uudelleen tekeminen voi tulla melko kalliiksi/työlääksi.
Luitko tämän?
https://www.google.com/url?sa=t&sou...cQFnoECCwQBg&usg=AOvVaw0vgPi5xg3O2LCwEf0y-F_h
Olisin enemmän huolissani seinän paineesta, sivutuki sivuttaisvoimien hallitsemiseksi?
Okei tee se myös.B BSOD sanoi:Näin minä tein.
Lisää hieman ylimääräistä armerointia päällekkäin noin puoli metriä kumpaankin suuntaan, jos olet huolissasi. Amatöörinä olen ajatellut, että on halvempaa ylisuorittaa armerointi kuin palkata suunnittelija, joten valitsen yleensä sen reitin. Mutta se vaatii silti tiettyä tuntumaa..., korjaaminen voi tulla melko kalliiksi/aikavieväksi.
Lukenut tämän?
[linkki]
Olisin enemmän huolissani seinän paineesta, sivutuki käsitelläkseen sivuvoimia?
Maan paineen suhteen olen myös ollut vähän huolissani, mutta finjan mukaan sen pitäisi toimia, koska se ei ole yli 80cm. Perustus on kevytsoraharkkoja jotka asetetaan poikittain muodostaen L-tuki.
Ehkä pitäisi käyttää kevytsoraharkkoa… hankala vain rapata.
B BSOD sanoi:Niin olen tehnyt.
Lisää vähän ylimääräistä raudoitusta puolen metrin päähän molempiin suuntiin, jos olet huolissasi. Amatöörinä olen ajatellut, että on halvempaa yliraudoittaa kuin palkata suunnittelija, joten yleensä valitsen sen reitin. Mutta se vaatii kyllä vähän tuntumaa..., korjaaminen voi tulla melko kalliiksi/aikaavieväksi.
Oletko lukenut tämän?
[linkki]
Olisin enemmän huolissani seinän paineesta, sivuttaistuet sivuvoimien käsittelemiseksi?
Klikkaa tästä vastataksesi