Olen asentanut takkakasetin ja monista syistä rappaustyö takan ympärillä ei valitettavasti onnistunut kovin hyvin. Koska haluaisimme sileän pinnan takan ympärille, ehdotti käsityöläinen, että paras olisi sen sijaan tasoittaa pinta, mikä kuulostaa hyvältä. Käsityöläinen sanoo, että rappausta ei tarvitse poistaa, vaan se voidaan tasoittaa rappauksen päälle. Minusta tuntuu, että kestävyys voi olla puutteellista, mutta en oikeastaan tiedä mitään rappauksesta, joten se on enemmän arvaus. Onko joku, joka tietää, onko tämä sopiva ratkaisu?

H Hans_H sanoi:
Minulla on asennettu kiukaan sisäänrakennettu osa ja kiukaan ympärillä olevat rappaustyöt eivät valitettavasti eri syistä sujuneet kovin hyvin. Koska haluaisimme mielellämme sileän pinnan kiukaan ympärille, käsityöläinen ehdotti, että paras ratkaisu olisi tasoittaa pinta, mikä kuulostaa meistä hyvältä. Käsityöläinen sanoo, ettei rappausta tarvitse poistaa, vaan sen päälle voi tasoittaa. Minusta tuntuu, että kestävyys saattaa olla heikko, mutta en oikeastaan tiedä rappauksesta mitään, joten se on vain arvaus. Onko joku, joka tietää, onko se sopiva ratkaisu?
Jos haluat täysin sileän pinnan, tasoite olisi kosmeettisesti loistava. Sen sijaan en uskalla vastata, miten se reagoi suuriin lämpötilan vaihteluihin?

• Tykkään
Hans_H
  • Laddar…
G Galten sanoi:
Jos haluat täysin sileän pinnan, kitti olisi loistava ratkaisu kosmeettisesti. Kuitenkin, en uskalla vastata, miten se reagoi suuriin lämpötilanvaihteluihin?
Kiitos vastauksesta. Lämpötila on kyllä myös jotain, jota täytyy ottaa huomioon tietysti. Kuitenkin takan/rakenteen suunnittelun vuoksi en ole varma, tulevatko kitattavat osat erityisen kuumiksi. Mutta olen hieman epävarma siitä, toimiiko kitti rappauksen päällä.

H Hans_H sanoi:
Kiitos vastauksesta. Lämpötila on myös jotakin, joka täytyy pitää mielessä. Koska kamiinan/rakentamisen suunnittelu on kyseessä, en kuitenkaan ole varma, että osat, jotka tarvitsevat kittiä, tulevat erityisen kuumiksi. Mutta mietin, toimiiko kitin levittäminen rappauksen päälle.
Se toimii hyvin! Minulla on vanhat rapatut seinät talossani ja olen korjannut ne tavallisella kittillä tarvittaessa.

• Tykkään
Hans_H
  • Laddar…
Ei ongelmaa tasoittaa rappauksen päälle (y), jos se on kellari, jossa on kosteuden siirtymistä seinissä, silloin on valittava vain oikea tyyppi.

• Tykkään
Hans_H
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 sanoi:
Ei ongelmia tasoitteen laittamisessa rapatulle pinnalle (y) jos se on kellarissa, jossa on seinissä kosteutta, niin pitää vaan valita oikea tyyppi.
Ei, se ei ole kellarissa. Kiitos avusta!

• Tykkään
Luddis_1
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.