1 282 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Voiko kantavia seiniä "muokata"?
Omituinen kysymys ja en tiedä miten muotoilisin sen, mutta yritän. Uutena talonomistajana iltaisin tulee mieleen kaikenlaisia outoja ajatuksia...
Jos sanotaan, että yksi kantavista kellarin ulkoseinistäni (tai kantavista väliseinistä) heikkenisi jollain tavalla - voiko niitä sitten valaa uudelleen? Eli sanotaan, että kellarin betoniseinässä ilmenee vakavia halkeamia tai se murenee jostain syystä tai muuten menettää kantavuutensa - voiko sitä korjata? Miten se tapahtuu? Tapahtuuko yleensä, että valetaan tai muurataan uudelleen kellarin seinät olemassa olevaan taloon?
Minulla ei ole mitään näistä ongelmista - olen vain utelias talon asioista nyt kun asun yhdessä. Joskus minun vain tekee mieli tietää, että "jos tuo tapahtuisi, sen voi korjata ja talosta tulee kuin uusi taas".
Jos sanotaan, että yksi kantavista kellarin ulkoseinistäni (tai kantavista väliseinistä) heikkenisi jollain tavalla - voiko niitä sitten valaa uudelleen? Eli sanotaan, että kellarin betoniseinässä ilmenee vakavia halkeamia tai se murenee jostain syystä tai muuten menettää kantavuutensa - voiko sitä korjata? Miten se tapahtuu? Tapahtuuko yleensä, että valetaan tai muurataan uudelleen kellarin seinät olemassa olevaan taloon?
Minulla ei ole mitään näistä ongelmista - olen vain utelias talon asioista nyt kun asun yhdessä. Joskus minun vain tekee mieli tietää, että "jos tuo tapahtuisi, sen voi korjata ja talosta tulee kuin uusi taas".
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Onneksi on harvinaista, että kantavat kellariseinät ovat niin huonossa kunnossa, että ne täytyy tehdä uudelleen. Jos näin tapahtuu, se on ratkaistavissa. Paljon yleisempää on, että kellariseinien perustus on niin huono, että se täytyy vahvistaa. Tämä voi tulla kalliiksi, jos on huonoa onnea ja maa, jolla on huono kantokyky.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
tietysti se onnistuu. Jos voidaan matkustaa kuuhun, ei seinän korjaaminen ole mikään suurempi ongelma. Pahimmassa tapauksessa voidaan vaikka siirtää talo pois tieltä siksi aikaa. Sekin onnistuu. Yleensä voidaan pönkittää ja tehdä tarvittavat korjaukset niin hyvin kuin mahdollista. Ei ole mikään suuri ongelma repiä seinää alas ja valaa uusi, jos niikseen tulee.
Se oli suunnilleen niin kuin ajattelin - jos kantava kellariseinä huononee niin, että se ei enää kelpaa - voiko talon sitten väliaikaisesti tukea - purkaa seinä ja valaa sen uudelleen? Ymmärrettävistä syistä tavallisena maallikkona ei ole koskaan kuullut tällaisista korjauksista, joten siksi ihmettelin, onko se edes mahdollista.S Stefan1972 sanoi:se on selvää, että se onnistuu. Jos voi matkustaa Kuuhun, niin ei varmasti ole suurempia ongelmia korjata seinää. Pahimmassa tapauksessa talo täytyy nostaa pois paikoiltaan korjauksen ajaksi. Se onnistuu myös.
Yleensä täytyy tukea talo ja tehdä tarvittavat korjaukset mahdollisimman hyvin. Ei ole suurempia ongelmia purkaa seinä ja valaa uusi tarvittaessa.
Jäsen
· Västernorrland
· 12 030 viestiä
Ainoa asia, joka ei toimi, on pikkulapset.
Klikkaa tästä vastataksesi