Ajattelin laittaa kuntoon viimeisen huoneen kellarissa. Luulen, että seinillä on nyt kalkkimaalia.

Ajatukseni on levittää kerros rappausta kaikille seinille, jotta ne olisivat sileät ja sama pinta olisi kaikkialla.
Mutta voiko rappausta levittää suoraan kalkkimaalille?

Ehkä on olemassa jokin prime, jonka voi levittää ensin?

Sillä jos kaikki täytyy hioa pois, niin se vaihtoehto katoaa.

Joissakin paikoissa nykyinen rappaus on rapautunut, olen poistanut kaiken irtoavan. Ajatus on käyttää muurauslaastia näissä paikoissa. Ja sitten levittää kerros rappausta.

Mitä mieltä olette?

Kalkkimaalin päälle rappaaminen onnistuu varmaan hyvin, mutta siitä tulee tosi huima olo ajan mittaan. :-)

Vakavammin sanottuna uskon, että kalkkimaalin päälle rappaaminen olisi melko huono idea. En ole kuitenkaan kokeillut, se on vain tunne, joka perustuu siihen, miltä kalkkimaalilla maalattu pinta tuntuu.

Ei valitettavasti vaikuta siltä, että se olisi kalkkimaali, vaan silikaattia tai jotain. Menen kauppiaalle huomenna, niin he saavat katsoa sitä.

Ja jos he eivät pysty ratkaisemaan sitä. Niin lähetän sen Akzo Nobilelle. Niin he voivat tehdä analyysin siitä:)

Huomenna aion koputtaa alas kaikki rappaukset yhdeltä seinältä, sitten yritän löytää jonkun, jolla on tietoa alasta, jotta voin kysyä neuvoa, miten edetä.

Nyt olen löytänyt ratkaisun

GYPSUM weberiltä. Silloin minun ei tarvitse poistaa maalia tai hakata pois kaikkea vanhaa rappausta :)

Nyt olen todella iloinen. Katsotaan, voinko neuvotella hyviä hintoja siitä vaan

M
Se on kuin sekoittelisi vaahtokarkkivaahtoa tavalliseen käyttöön verrattuna. Onnea!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
MaxPax sanoi:
Se on kuin pyörittelisi vaahtokarkkivaahtoa verrattuna tavalliseen kipsiin. Onnea matkaan!
Olen työskennellyt maalarina, joten tasoitteen levitys on tuttua, myös gyproc-kipsillä, tosin ardex 828 mutta voin kuvitella, että se on samankaltainen.

M
berne88 sanoi:
Olen työskennellyt maalari, joten tasoitus on tapa, myös kipsilaastilla tosin Ardex 828, mutta voin kuvitella, että se on samankaltainen
Okay! Haluaisitko antaa palautetta koetusta erosta sitten? En ole koskaan käyttänyt Ardex 828...

Pieni varoitus vain, kipsipinnoitetta ei suositella alueille, joissa on nousevaa kosteutta.

Ottaen huomioon olemassa olevat rappausirtoamat, on valitettavasti melko todennäköistä, että sinulla on sitä.

Kellarit ovat hieman hankalia, on vain vähän oikoteitä.

Viimeksi muokattu:
stoif sanoi:
Pieni varoitus vain, kipsikipsiä ei suositella käytettäväksi paikoissa, joissa on kosteutta.

Ottaen huomioon nykyisen rappauksen halkeamat, on valitettavasti melko todennäköistä, että sinulla on kosteutta.

Kellarit ovat vähän ongelmallisia, niitä on vaikea korjata oikoteitse.
pitää paikkansa, olen juuri tehnyt salaojituksen, mutta uskon, että kosteus on silti olemassa, ei koskaan voi poistaa kaikkea kosteutta. otin yhteyttä weberiin kysymykselläni, ja sain vinkkejä weber 109:sta ja weber 148:sta, joita voidaan käyttää vanhan maalin päälle rappaamiseen, joten niin tulen tekemään, odotan vielä hintoja eri toimittajilta.

monia ehdotuksia nyt :) mutta nyt uskon, että olen löytänyt voittavan konseptin

luin, että 109:ää voidaan levittää enintään 3 mm:n kerroksena hmmmm kuinka helppoa se onkaan niin varmasti:S ååååååååå vaikuttaa kyllä todella hankalalta tämä,

melkein olen harkitsemassa talokorjauslaastin ostamista ja vain täyttämään niistä kohdat, jotka ovat huonossa kunnossa, ja maalaan sen.

Viimeksi muokattu:
Sumea huone, jossa näkyy avoin ovi, himmeä valaistus ja pölyistä tai sumuista ilmaa.

Ops:)

• Kellarin huone, jonka ovi on auki, täynnä savua tai pölyä. Valo loistaa huoneeseen, mutta näkyvyys on heikko.
Tasoittain ja kaksi puulautaa nojaavat vanhaan, maalaamatomaan betoniseinään. Yläkulmassa vesiputki ja sähköpistokkeet näkyvissä. Kellarin seinä korjauksessa, jossa uusi betonipinta. Johdot ja putket näkyvät katon ja seinän kulmassa. Lattia epätasainen ja osittain paljas.

• Tykkään
HSP
  • Laddar…
Yhdeksän vuotta myöhemmin!
Istun samassa veneessä kuin sinä istuit. Millä puhdistit ja millainen on tulos yhdeksän vuotta myöhemmin?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.