5 255 lukukertaa ·
12 vastausta
5k lukukertaa
12 vastausta
Voiko kalkkivivärillä maalata uudelleen?
Ajattelin laittaa kuntoon viimeisen huoneen kellarissa. Luulen, että seinillä on nyt kalkkimaalia.
Ajatukseni on levittää kerros rappausta kaikille seinille, jotta ne olisivat sileät ja sama pinta olisi kaikkialla.
Mutta voiko rappausta levittää suoraan kalkkimaalille?
Ehkä on olemassa jokin prime, jonka voi levittää ensin?
Sillä jos kaikki täytyy hioa pois, niin se vaihtoehto katoaa.
Joissakin paikoissa nykyinen rappaus on rapautunut, olen poistanut kaiken irtoavan. Ajatus on käyttää muurauslaastia näissä paikoissa. Ja sitten levittää kerros rappausta.
Mitä mieltä olette?
Ajatukseni on levittää kerros rappausta kaikille seinille, jotta ne olisivat sileät ja sama pinta olisi kaikkialla.
Mutta voiko rappausta levittää suoraan kalkkimaalille?
Ehkä on olemassa jokin prime, jonka voi levittää ensin?
Sillä jos kaikki täytyy hioa pois, niin se vaihtoehto katoaa.
Joissakin paikoissa nykyinen rappaus on rapautunut, olen poistanut kaiken irtoavan. Ajatus on käyttää muurauslaastia näissä paikoissa. Ja sitten levittää kerros rappausta.
Mitä mieltä olette?
Kalkkimaalin päälle rappaaminen onnistuu varmaan hyvin, mutta siitä tulee tosi huima olo ajan mittaan. 
Vakavammin sanottuna uskon, että kalkkimaalin päälle rappaaminen olisi melko huono idea. En ole kuitenkaan kokeillut, se on vain tunne, joka perustuu siihen, miltä kalkkimaalilla maalattu pinta tuntuu.
Vakavammin sanottuna uskon, että kalkkimaalin päälle rappaaminen olisi melko huono idea. En ole kuitenkaan kokeillut, se on vain tunne, joka perustuu siihen, miltä kalkkimaalilla maalattu pinta tuntuu.
Ei valitettavasti vaikuta siltä, että se olisi kalkkimaali, vaan silikaattia tai jotain. Menen kauppiaalle huomenna, niin he saavat katsoa sitä.
Ja jos he eivät pysty ratkaisemaan sitä. Niin lähetän sen Akzo Nobilelle. Niin he voivat tehdä analyysin siitä
Ja jos he eivät pysty ratkaisemaan sitä. Niin lähetän sen Akzo Nobilelle. Niin he voivat tehdä analyysin siitä
Nyt olen löytänyt ratkaisun
GYPSUM weberiltä. Silloin minun ei tarvitse poistaa maalia tai hakata pois kaikkea vanhaa rappausta
Nyt olen todella iloinen. Katsotaan, voinko neuvotella hyviä hintoja siitä vaan
GYPSUM weberiltä. Silloin minun ei tarvitse poistaa maalia tai hakata pois kaikkea vanhaa rappausta
Nyt olen todella iloinen. Katsotaan, voinko neuvotella hyviä hintoja siitä vaan
Pieni varoitus vain, kipsipinnoitetta ei suositella alueille, joissa on nousevaa kosteutta.
Ottaen huomioon olemassa olevat rappausirtoamat, on valitettavasti melko todennäköistä, että sinulla on sitä.
Kellarit ovat hieman hankalia, on vain vähän oikoteitä.
Ottaen huomioon olemassa olevat rappausirtoamat, on valitettavasti melko todennäköistä, että sinulla on sitä.
Kellarit ovat hieman hankalia, on vain vähän oikoteitä.
Viimeksi muokattu:
pitää paikkansa, olen juuri tehnyt salaojituksen, mutta uskon, että kosteus on silti olemassa, ei koskaan voi poistaa kaikkea kosteutta. otin yhteyttä weberiin kysymykselläni, ja sain vinkkejä weber 109:sta ja weber 148:sta, joita voidaan käyttää vanhan maalin päälle rappaamiseen, joten niin tulen tekemään, odotan vielä hintoja eri toimittajilta.stoif sanoi:
monia ehdotuksia nyt
luin, että 109:ää voidaan levittää enintään 3 mm:n kerroksena hmmmm kuinka helppoa se onkaan niin varmasti:S ååååååååå vaikuttaa kyllä todella hankalalta tämä,
melkein olen harkitsemassa talokorjauslaastin ostamista ja vain täyttämään niistä kohdat, jotka ovat huonossa kunnossa, ja maalaan sen.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi