8 551 lukukertaa ·
6 vastausta
9k lukukertaa
6 vastausta
Voiko Huntonit-katto liimata kipsilevykattoon?
S
Stadsfiskalen
Estetty
· Gävleborg
· 618 viestiä
Stadsfiskalen
Estetty
- Gävleborg
- 618 viestiä
Olen täydessä vauhdissa remontoimassa pesutupaa ja kylpyhuonetta, ja ajattelen asentaa sinne Huntonit-katon. Niitä on saatavilla leveyksissä 300 ja 600 mm. Nykyään siellä on viistoreunainen kipsikatto, ja jos minun on ruuvattava se irti, minun on mahdollisesti tehtävä uudet koolaukset. Voinko silloin liimata katon kiinni voimaliimalla ja ruuvata se olemassa oleviin koolauksiin? Vai alkaako katto roikkua?
Olen itse käynyt läpi saman, ja jouduin jännittämään uudelleen. Huntonitilla on pieni ero kiinnitysleveydessä, se ei aivan vastaa kipsilevyä 300 C/C. Jos tila on pieni, se voi toimia, mutta isommassa tilassa mitat muuttuvat hieman, joten lopussa oli eroja. Liimaaminen on todennäköisesti vaikeaa, ja levyt voivat pudota alas. Vaikka liima pureutuu, niiden täytyy pysyä paikallaan jonkin aikaa, jotta liima kuivuu, mikä voi olla melko haastavaa. Mittaa, missä reglarit voivat olla, ja kokeile pistimellä, vastaavatko ne ja huntonitin. Olemassa olevat reglarit saattavat riittää leveyteen. Mieti vielä, miten voit toteuttaa tämän.
S
Stadsfiskalen
Estetty
· Gävleborg
· 618 viestiä
Stadsfiskalen
Estetty
- Gävleborg
- 618 viestiä
Ajattelin asentaa poikittaissuunnassa regeliin, ja minulla on 400 C/C regelväli. Sen pitäisi kai toimia, kun kuvauksessa suositellaan 600 C/C? Siinä tulee kuitenkin enemmän ruuveja kiinnittää se?
S
Stadsfiskalen
Estetty
· Gävleborg
· 618 viestiä
Stadsfiskalen
Estetty
- Gävleborg
- 618 viestiä
Olen valinnut 300 C/C huntonit-kattoon. Koolausten säleet ovat nykyään katon yli ja eivät kulje nykyisen kipsin alla. Ajattelin asentaa huntonit-katon siten, että lyhyt pääty päättyy säleeseen. Siten saan yhteensä 3 kiinnityspistettä. Yksi jokaisella lyhyellä sivulla ja yksi kiinnityspiste keskelle. Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Ja luuletko, että siitä tulee hyvä? 
Jotta se pysyisi hyvin eikä roikkuisi, kiinnitys pitkillä ja lyhyillä sivuilla on välttämätöntä, ruuviväli noin 20 cm ja lähellä kulmia. Käsitin, että sinulla oli mitta 400 jonkin välillä, jolloin kiinnityspisteet saattavat jäädä vajaiksi. Mutta swedjeep sanoo, miksei laitettaisi mittoihin sopivat tukipuut, niin ei voi mennä pieleen, sopivasti 22X70, jotta on pelivaraa, jos jotain menee väärin. Huomaa, että älä jätä 5 cm palaa jäljelle, vaan siirrä kattoa hiukan suuntaan, jotta molemmat päät sopivat yhteen kuvioon katossa.
Klikkaa tästä vastataksesi