Olemme hiljattain kutsuneet käsityöläisiä tänne avaamaan oven autotallista kellarissa talon muihin osiin. Tuli todella paljon pölyä ja nyt jälkikäteen olen alkanut huolestua, voisiko seinässä olla asbestia, jonka he poistivat. Minun, joka en ole asiantuntija tässä asiassa, se näyttää tavalliselta betonilta, luulisin. Mutta talo on 60-luvulta ja meillä on asbestia lattialiimassa toisessa huoneessa kellarissa. Voisiko betoniin olla sekoitettuna asbestia tai onko se ehkä jotain muuta vastaavaa ainetta? Rappausta ja vastaavia, joista olen lukenut, että ovat yleisempiä, ei varmaankaan käytetä kokonaisen seinän rakentamiseen? Vai huolehdinko turhaan?

Kyllä, sinä huolehdit turhaan. Tietääkseni sitä ei ole koskaan käytetty betonissa. Myös rappauksessa se on erittäin harvinaista. Se on enemmän pinnoissa tai niiden lähellä, kuten kaakelikiinne, tietyt liimatyypit jne.

• Tykkään
SågspånPappspikEternit ja 2 muuta
  • Laddar…
H hempularen sanoi:
Kyllä, olet huolissasi turhaan. Käsittääkseni sitä ei ole koskaan käytetty betonissa. Myös rappauksessa se on erittäin harvinaista. Se on enemmän pintakerroksissa, kuten kaakeliliima, tietyt liimatyypit jne.
Okei, kiitos! Sitten menen alas ja imuroin sen nyt pois!

BirgitS
Mikä voi löytyä juuri autotalli- ja pannuhuoneen seinistä, on asbestilevyt betonin päällä. Tämä paloturvallisuussyistä. Mutta sen huomaa, jos ne ovat levyjä.

• Tykkään
SågspånPappspikEternit ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.