1 817 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Vinyylilattia
Hei kaikki iloiset, minulla on kysymys koskien vinyylilattian asentamista. Olemme alkaneet purkaa yläkertaamme hieman remontointia varten (ensimmäinen talomme), olemme ostaneet vinyylilattian ja kokeilleet sitä alustalle nähdäksesi, miten se käyttäytyy ja kuten moni on jo huomannut, alusta ei ole kovin tasainen. Mitä pitäisi laittaa alle, jotta se olisi tasainen? Epätasaisuudet eivät ole kovin suuria, on joitakin kohtia, joissa on noin 5-8 mm ilmaa alla, jos laitetaan jotain suorana sen päälle. Riittääkö, jos laitan 6 mm MDF:n, jotta siitä tulee hyvä, vai antaako se myöten myös? Kiitollinen mahdollisimman monista vinkeistä. Terveisin Alex.
Joo kantavuus on olemassa, aluslaudoitus ei notku lainkaan. Sitten ehkä on parempi käyttää 12mm sen sijaan.
Ai jaa, saako siitä niin tasaista vain hiomalla niitä?
Riippuu siitä, kuinka epätasaisesti se on?
Oletan, että se on laudat, jotka ovat kiertyneet?
Jos vuokraat hiomakoneen ja käytät 16 tai 32 karkeuden paperia, saat kaiken alas, sanoisin, reunahiomakoneen tarvitset myös.
Tarkoitatko vinyyli lattiapaneeleja, eli lukkoponttivinyylilattiaa?
On olemassa riski, että näet saumaraot lautojen välillä muutaman vuoden kuluttua, jos asennat suoraan hiotulle lattialle.
Jos tarkoitat vinyylilattialla mattoa, niin ainoa vaihtoehto on joko asentaa spontaani ROT-lattia 12mm tai sitten asentaa 12mm seinälastulevyt, jotka liimataan reunasta reunaan ja ruuvataan hieman tiheämmin kuin ohjeissa, se toimii mutta saattaa joutua hiomaan reunoja hieman enemmän kuin spontaanin lattian kanssa.
Oletan, että se on laudat, jotka ovat kiertyneet?
Jos vuokraat hiomakoneen ja käytät 16 tai 32 karkeuden paperia, saat kaiken alas, sanoisin, reunahiomakoneen tarvitset myös.
Tarkoitatko vinyyli lattiapaneeleja, eli lukkoponttivinyylilattiaa?
On olemassa riski, että näet saumaraot lautojen välillä muutaman vuoden kuluttua, jos asennat suoraan hiotulle lattialle.
Jos tarkoitat vinyylilattialla mattoa, niin ainoa vaihtoehto on joko asentaa spontaani ROT-lattia 12mm tai sitten asentaa 12mm seinälastulevyt, jotka liimataan reunasta reunaan ja ruuvataan hieman tiheämmin kuin ohjeissa, se toimii mutta saattaa joutua hiomaan reunoja hieman enemmän kuin spontaanin lattian kanssa.
Se, lankut ovat kupertuneet, joten se on kuitenkin muutama mm, voin ottaa kuvan huomenna, niin on ehkä helpompi antaa vinkkejä. Kyllä, se on klikattava lattia, mutta jos on kuitenkin riski, että saumat voivat näkyä muutaman vuoden kuluttua, eikö olisi parempi laittaa lattialevy niin, että se on tasainen ennen lattiapäällystettä? Vai voivatko saumat silti tulla esiin?
Klikkaa tästä vastataksesi