229 lukukertaa ·
6 vastausta
229 lukukertaa
6 vastausta
Säänkestävä aukko ulkoseinässä väliaikaisesti
Hei kaikki!
Olen ajatellut korvata nykyisen ikkunan terassiovella keittiössä. Keittiö on tarkoitus vaihtaa muutaman viikon päästä, ja valitettavasti minun täytyy tehdä vaihto samalla kertaa. Se on ainoa hetki, jolloin minulla on koko sisäseinä niin vapaana, että voin asentaa uudet tukirakenteet, laittaa levyt ja niin edelleen. Keittiö on kapea, joten ikkuna ulottuu tällä hetkellä hieman työtason päälle. Ovi tulee olemaan kapeampi kuin ikkuna, joka on siellä nyt.
Olin ajatellut peittää reiän seinässä väliaikaisesti ulkopuolelta ja työskennellä sisältä käsin, ja järjestää ulkopaneelin viimeisenä. Onko tämä mielestänne toimiva ratkaisu, vai ajattelenko täysin väärin, ja onko teillä vinkkejä, mitä voisin laittaa ulkopuolelle pitämään pahin talvipakkanen loitolla?
Olen ajatellut korvata nykyisen ikkunan terassiovella keittiössä. Keittiö on tarkoitus vaihtaa muutaman viikon päästä, ja valitettavasti minun täytyy tehdä vaihto samalla kertaa. Se on ainoa hetki, jolloin minulla on koko sisäseinä niin vapaana, että voin asentaa uudet tukirakenteet, laittaa levyt ja niin edelleen. Keittiö on kapea, joten ikkuna ulottuu tällä hetkellä hieman työtason päälle. Ovi tulee olemaan kapeampi kuin ikkuna, joka on siellä nyt.
Olin ajatellut peittää reiän seinässä väliaikaisesti ulkopuolelta ja työskennellä sisältä käsin, ja järjestää ulkopaneelin viimeisenä. Onko tämä mielestänne toimiva ratkaisu, vai ajattelenko täysin väärin, ja onko teillä vinkkejä, mitä voisin laittaa ulkopuolelle pitämään pahin talvipakkanen loitolla?
Kuinka altis on ikkunan aukko ulkona? Onko se päätyseinällä vai räystään alla?S SimonGustafsson sanoi:Hei kaikille!
Olen ajatellut korvata olemassa olevan ikkunan keittiöön avautuvalla terassiovella. Keittiö tullaan uusimaan muutaman viikon kuluttua, joten valitettavasti minun on tehtävä vaihto samassa yhteydessä. Se on ainoa tilaisuus, jolloin minulla on koko sisäseinä niin vapaana, että voin rakentaa uudelleen, asentaa levyjä jne. Keittiö on kapea, joten ikkuna ulottuu tällä hetkellä hieman yli työtason. Ovi tulee olemaan kapeampi kuin nykyinen ikkuna.
Olen ajatellut peittää seinän aukon väliaikaisesti ulkopuolelta ja työskennellä sisältäpäin ja viimeistellä ulkopaneelin viimeiseksi. Onko teillä mielipidettä siitä, voisiko tämä toimia vai ajattelenko ihan väärin? Onko teillä vinkkejä siitä, mitä voisin laittaa ulos pitämään pahimman talviviileyden poissa?
Ok mutta voitko pitää yläblekin ikkunan yläpuolella niin suojaa aukon hyvin..
Olen laittanut rakennusvanerin 21mm saadakseni hyväksytyn murto-suojan ja sitten eristänyt reiän sisäpuolelta, kunnes ovi asennetaan, älä tee vaneria leveämmäksi kuin julkisivussa oleva pelti, jotta vesi/kosteus ei pääse valumaan sisään..
Olen laittanut rakennusvanerin 21mm saadakseni hyväksytyn murto-suojan ja sitten eristänyt reiän sisäpuolelta, kunnes ovi asennetaan, älä tee vaneria leveämmäksi kuin julkisivussa oleva pelti, jotta vesi/kosteus ei pääse valumaan sisään..
Viimeksi muokattu:
Kiitos paljon avusta. Joten ottaa ikkuna pois mutta pitää yläkarmi ja kehykset ulkopuolella kiinni vaneriin? Sitten runko, eristä ja panna levyt sisäpuolelta?J Jansson69 sanoi:
Jep niin pitkälle hyvä..S SimonGustafsson sanoi:
Vuoraus täytyy poistaa, kun aiot purkaa ikkunan alapuolella, jotta voit asentaa oven ja sitten vanerin ulkopuolelle, mielellään torx-ruuvilla tai vastaavalla, vaikeuttamaan murtaa sisään..S SimonGustafsson sanoi:
Sitten voit väliaikaisesti eristää sisäpuolelta..
Kiitos! Nyt ymmärrän. Ajattelin, että voisi ehkä jättää karmit paikoilleen ja ottaa ikkunan ulos.
Kiitos! Nyt ymmärrän. Ajattelin, että voisi ehkä jättää karmit paikoilleen ja purkaa ikkunan sisältä, mutta ne ovat luultavasti ikkunakehyksessä kiinni.J Jansson69 sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi