Hei kaikki!

Olen ajatellut korvata nykyisen ikkunan terassiovella keittiössä. Keittiö on tarkoitus vaihtaa muutaman viikon päästä, ja valitettavasti minun täytyy tehdä vaihto samalla kertaa. Se on ainoa hetki, jolloin minulla on koko sisäseinä niin vapaana, että voin asentaa uudet tukirakenteet, laittaa levyt ja niin edelleen. Keittiö on kapea, joten ikkuna ulottuu tällä hetkellä hieman työtason päälle. Ovi tulee olemaan kapeampi kuin ikkuna, joka on siellä nyt.

Olin ajatellut peittää reiän seinässä väliaikaisesti ulkopuolelta ja työskennellä sisältä käsin, ja järjestää ulkopaneelin viimeisenä. Onko tämä mielestänne toimiva ratkaisu, vai ajattelenko täysin väärin, ja onko teillä vinkkejä, mitä voisin laittaa ulkopuolelle pitämään pahin talvipakkanen loitolla?

J
S SimonGustafsson sanoi:
Hei kaikille!

Olen ajatellut korvata olemassa olevan ikkunan keittiöön avautuvalla terassiovella. Keittiö tullaan uusimaan muutaman viikon kuluttua, joten valitettavasti minun on tehtävä vaihto samassa yhteydessä. Se on ainoa tilaisuus, jolloin minulla on koko sisäseinä niin vapaana, että voin rakentaa uudelleen, asentaa levyjä jne. Keittiö on kapea, joten ikkuna ulottuu tällä hetkellä hieman yli työtason. Ovi tulee olemaan kapeampi kuin nykyinen ikkuna.

Olen ajatellut peittää seinän aukon väliaikaisesti ulkopuolelta ja työskennellä sisältäpäin ja viimeistellä ulkopaneelin viimeiseksi. Onko teillä mielipidettä siitä, voisiko tämä toimia vai ajattelenko ihan väärin? Onko teillä vinkkejä siitä, mitä voisin laittaa ulos pitämään pahimman talviviileyden poissa?
Kuinka altis on ikkunan aukko ulkona? Onko se päätyseinällä vai räystään alla?

Se on rivitalon etupuoli, joten ei ole paljonkaan, joka suojaisi aukkoa.

• Punaisen rivitalon etuosa, ikkuna näkyy ilman suojaa. Ikkunan edessä koristeita ja sisällä kasvi sekä kynttilä.
J
Ok mutta voitko pitää yläblekin ikkunan yläpuolella niin suojaa aukon hyvin..
Olen laittanut rakennusvanerin 21mm saadakseni hyväksytyn murto-suojan ja sitten eristänyt reiän sisäpuolelta, kunnes ovi asennetaan, älä tee vaneria leveämmäksi kuin julkisivussa oleva pelti, jotta vesi/kosteus ei pääse valumaan sisään..

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Appendix ja 1 muu
  • Laddar…
J Jansson69 sanoi:
Ok men kan du behålla överblecket ovan fönstret så skyddar man oppningen bra..
Jag skulle satt en byggplywood 21mm för att få godkänt inbrottsskydd och sedan isolerat hålet inifrån tills dörren sätts in, gör inte plywooden bredare än plåten som finns i fasaden så att vatten/fukt inte kan rinna in..
Kiitos paljon avusta. Joten ottaa ikkuna pois mutta pitää yläkarmi ja kehykset ulkopuolella kiinni vaneriin? Sitten runko, eristä ja panna levyt sisäpuolelta?

J
S SimonGustafsson sanoi:
Kiitos paljon avusta. Joten poista ikkunat mutta pidä päälyspelti
Jep niin pitkälle hyvä..
S SimonGustafsson sanoi:
ja ulkona oleva vuoraus, jotta voi kiinnittää vanerin?
Vuoraus täytyy poistaa, kun aiot purkaa ikkunan alapuolella, jotta voit asentaa oven ja sitten vanerin ulkopuolelle, mielellään torx-ruuvilla tai vastaavalla, vaikeuttamaan murtaa sisään..
Sitten voit väliaikaisesti eristää sisäpuolelta..

Kiitos! Nyt ymmärrän. Ajattelin, että voisi ehkä jättää karmit paikoilleen ja ottaa ikkunan ulos.
J Jansson69 sanoi:
Joo, tähän asti hyvä..

Karmi täytyy poistaa, kun puretaan ikkunan alta niin, että oven kehys saadaan valmiiksi ja sitten vaneri ulkopuolelle mieluiten torx-ruuveilla tai vastaavilla, jotta murtautuminen vaikeutuu.. Sitten voit tilapäisesti eristää sisäpuolelta..
Kiitos! Nyt ymmärrän. Ajattelin, että voisi ehkä jättää karmit paikoilleen ja purkaa ikkunan sisältä, mutta ne ovat luultavasti ikkunakehyksessä kiinni.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.