Hei! Uusi täällä, toivon vinkkejä...

Olemme valaneet perustan lämmityskaapeleilla, mutta hionta/tasoitus ei tehty kovin hyvin. Tai, joissakin kohdissa betoni on karkeampaa, etenkin joissakin kulmissa. Suurin alue, joka on kunnolla epätasainen, on noin A4:sen kokoinen.

Unohdimme kertoa rakentajillemme, että suunnittelimme käyttää betonia lattiana (ilman laattoja jne.), joten rakennustelineet tekivät myös mustia jälkiä. Betoni on tänään täysin käsittelemätön, mutta se pitäisi varmaankin sitoa pölyltä, lakata tai jotain.

Olemme yrittäneet saada kaksi yritystä hiomaan lattian, mutta heistä se on liian pieni työ ja meidän pitäisi tehdä se itse. Vuokraa kone ja tee se itse, he sanovat. Joku mainitsi myös, että teollisuusimuri on tärkeä. Joten – tässä tarvitsen nyt apua. Minkälainen kone minun pitäisi vuokrata? Onko se mahdollista tehdä itse? Ja, millä meidän tulisi käsitellä betoni, jotta se olisi kestävämpi?

Kiitos avusta!

Emma

L
Etsi konevuokrausta, niin näet, missä niitä on, ehkä lähellänne. On suuria ja pieniä betonin hiontaan, saat kuulla, mikä on teille paras, kerro, minkälaista pintaa haluatte.

Mitä pintaa haluat, lisäksi sileä: pitäisikö sen olla kiiltävä vai mattapintainen?

Asumme Malmössa. Ajatuksena on, että pinta ei ainakaan pölyäisi. Emme ole vielä keskustelleet kiiltävästä/matasta johtuen siitä, ettemme ole ymmärtäneet "järjestelmiä". Kävimme maaliliikkeessä, mutta heillä oli vain pölynsitojia. Se ei käsitellyt ollenkaan.

Vuokraa isompi kone, koska "flexa" pienellä koneella johtaa vain epätasaiseen pintaan, levy ottaa aika paljon.

Ne, jotka hiovat betonilattioita, kiillottavat lattiat, eikö niin?? ja käyttävät vähitellen hienompaa laikkaa oikeaan viimeistelyyn, korjaa jos olen väärässä.

Epätasainen lattia on armollisempi näkyvien vikojen suhteen, joten se voi olla suositeltavampi vaihtoehto. Siinä tapauksessa ei pitäisi olla liian vaikeaa löytää joku, joka voisi korjata sen.

@Andreas_kalmar - Millä käsittelemme saadaksemme mattaisen lopputuloksen? Onko se mattalakka lattialle? Mihin minun pitäisi mennä saadakseni apua ja ostaakseni? Golvpoolen? Parempi maalikauppa?

Isä katsoi lattiaa tänä iltana ja sanoi, että se tarvitsee todennäköisesti tasoitusta joissakin kohtaa ja hiomista muissa. Uskallammeko tehdä sen itse? Vuokrata pienempi kone ja tasoittaa siellä missä tarvitaan? Emme ole erityisen käteviä...

Banvaktarn Banvaktarn sanoi:
Vuokraa suurempi kone, "flexaaminen" pienellä koneella johtaa vain epätasaiseen pintaan, levy voi ottaa melko paljon.

Ne, jotka hiovat betonilattioita, kiillottavat lattiat?? ja käyttävät vähitellen hienompia laikkoja oikeanlaisen pinnan saavuttamiseksi, korjatkaa minut jos olen väärässä.

He siloittivat pinnan teräksellä mutta eivät käsitelleet sitä pintakäsittelyllisesti. Tuolloin ei ollut tarkasti suunniteltu, miltä lasitettu kuistitila näyttäisi. Perusta on seissyt ilman kattoa ja suojaa koko kesän. Mielestäni se näyttää silti hyvältä, mutta huomasimme, että siloittamista ei ole tehty koko matkalta. Oletan, että he luulivat rungon olevan karkeampi tai että leca reunojen alla aiheutti siloittamisongelmia. Epäselvää.

• Tykkään
Mickebandsåg
  • Laddar…
Ongelmana lakan kanssa on se, että lattiaa ei voi kittiä ilman rumia tahroja, joten hiotaan niin paljon kuin mahdollista materiaalin suhteen, joten en tiedä mitä voi ostaa kuluttajakaupasta tavallisimmin sellaisille pinnoille teemme mattapintainen vesiohenteinen pu-lakka.

H
F Femtiotalshuset sanoi:
@Andreas_kalmar -mitä käsittelemme saadaksemme mattapinnan? Onko se mattalattiapinta? Mistä minun pitäisi kävellä sisään saadakseni apua ja ostaa? Golvpoolen? Parempi maalikauppa?

Isä katsoi lattiaa tänä iltana ja sanoi, että se tarvitsee varmaankin paikoitellen tasoitusta ja toisissa paikoissa hiontaa. Uskallammeko tehdä sen itse? Vuokraammeko pienen koneen ja tasoitamme tarvittaessa? Emme ole erityisen käteviä...
jos sekä tasoitatte että hiotte. niin teillä tulee olemaan erittäin kummallinen lattia monilla eri sävyillä ja ulkonäöillä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.