Hei!

Olen muuttamassa rivitaloon, jossa portaat narisivat ja niissä oli myös vähän roiskunutta maalia. Muutoin ne ovat puunväriset mutta erittäin kuluneet.

Koska emme ole vielä muuttaneet ja en ajatellut ottaa kuvia, minulla ei ole juuri nyt kuvaa siitä, miltä ne näyttävät. Mutta googlasin hieman ja se muistuttaa tätä:

http://www.olssonstrappor.nu/bilder/trappor/ljusdal_01.jpg

Tosin se on hieman kuluneempi kunnoltaan. Ja kun joka tapauksessa aluksi ajattelin hioa ja maalata sen uudelleen, niin miksi ei samalla kaunistaisi sitä, kun kerran teen töitä sen kanssa? Ajattelin myös, jos narinan voisi ratkaista? Onko mahdollista vaihtaa jokaisen askelman alla olevat "tukilaudat" hieman paksumpiin? Ja koska ajattelin hioa sen, se muuttuu hieman "puupintaiseksi". Onko olemassa öljyä tai vastaavaa, jota voisi maalata päälle, jotta siitä tulisi hieman pehmeämpi tai miksi sitä kutsuisi.

Ajattelin myös, onko jotain tyylikästä tapaa asentaa valaistus tällaisiin portaisiin? juuri askelmien ympärille tai jotain.

Kiitos etukäteen!

On olemassa useita ketjuja, jos etsit tältä foorumilta.

Usein, jos portaat natisevat, askeleet saattavat olla liimattuina vangstyckena. Uudet portaat, jotka ruuvataan yhteen, ovat täysin äänettömiä. Olen lukenut jonkun ketjun, että vangstyckena voisi porata pieniä reikiä ja voidella askeleet, mutta en tiedä, toimiiko se.

Jos portaasi ovat lakattua mäntyä, uskon, että niitä ei voi öljytä. Olemme kunnostaneet portaita kotona maalamalla ne valkoisiksi tavallisella lakalla ja tilaamalla uudet kaiteet portaitentoimittajalta. Ne näyttivät aluksi suunnilleen samalta kuin linkkaamassasi kuvassa. Kunnostuksen jälkeen niistä tuli kuin uuden veroiset portaat.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.