3 855 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Vinkkejä ruuveista, kiinnitä metalliprofiili leca-seinään
Olen suunnittelemassa alakaton/alennettavan katon hankintoja, jotka rakennetaan käyttäen peltisohjoja. Nämä on tarkoitus kiinnittää seiniin, jotka koostuvat lecasta.
Jotta se olisi yksinkertaista, ajattelin ensin, onko olemassa jotakin "lecaskirruvia", joka voitaisiin asentaa suoraan porattuun reikään. Vai onko parempi käyttää tavallisia tulppia ja kiinnitysruuveja?
Toimisivatko naulatulpat? Tyyliin tällaiset:

Jotta se olisi yksinkertaista, ajattelin ensin, onko olemassa jotakin "lecaskirruvia", joka voitaisiin asentaa suoraan porattuun reikään. Vai onko parempi käyttää tavallisia tulppia ja kiinnitysruuveja?
Toimisivatko naulatulpat? Tyyliin tällaiset:

Nyt muuttui mielenkiintoiseksi... olen aiemmin käyttänyt spikpluggeja Lecassa ja minusta ne ovat yleensä pitäneet hyvin, mutta minulla on saattanut olla onnea. Leca ei ole kai täysin optimaalinen kiinnityskohde.T tergo sanoi:
Tässä tapauksessa kuormitus tulee olemaan poikittain ruuviin eikä mikään vetovoima yritä vetää ruuvi/spikpluggia ulos.
Tarkoitukseesi se toimii täysin. Sitten on toki olemassa parempia vaihtoehtoja, mutta kaikki pitää punnita kustannuksissa ja tarpeissa.pjodden sanoi:
Nyt minusta tuli utelias... olen aiemmin käyttänyt spikplugg Lecassa ja mielestäni ne ovat useimmiten pitäneet hyvin, mutta saatoin olla onnekas. Leca ei ole oikeastaan täysin optimaalinen kiinnitykseen.
Tässä tapauksessa kuormitus tulee olemaan poikittain ruuviin eikä mikään vetovoima, joka haluaisi vetää ulos ruuvin/spikpluggen.
Tämäntyyppistä ruuvia olen käyttänyt menestyksekkäästi Leca/kevytsora-seinissä https://www.proffsmagasinet.se/mask...CqjgW38wkphXCtmByn8dgzDIxPeOJaAhoCVsQQAvD_BwE
Aiemmin käytettiin usein hieman karkeampaa puuruuvia.
Aiemmin käytettiin usein hieman karkeampaa puuruuvia.
Klikkaa tästä vastataksesi