Etsin "käänteistä" puristinta, eli teleskooppivartta pienen kattohakan tai teleskooppitoiminnolla varustetun suihkutangon tyyliin. Olen rakentanut sahapöydän, jossa sirkkelini on kiskossa ja seuraa uraa. Uria vastaan kulmittain minulla on kaksi palikkaa, joita vasten painan sahattavan laudan. Pöydän pitkillä sivuilla olen kiinnittänyt palkkeja kehyksenä. Kiinnitän laudan sahapöytään puristimilla, kun se sahataan. Joskus lautaa ei kuitenkaan voi kiinnittää tavallisella puristimella, esim. jos se on hyvin lyhyt. Haluaisin sen sijaan painaa laudan palikoita vastaan toiselle puolelle ja sahapöydän kehystä vastaan toiselle puolelle jonkinlaisella teleskooppivarrella. Ongelma on, että tämän ei saa olla yli 20-25 cm pitkä mahtuakseen paikalleen. Onko jollakin vinkkejä, mitä voisi käyttää? Voiko esim. ostaa tavallisen suihkutangon esim. Ikeasta ja sitten katkaista sen, vai pilaako se toiminnon?

A
Pikakiinnittimiä voi yleensä kääntää leukojen osalta. Silloin saat halutun toiminnon suuremmalla alueella.

Ok, kiitos! Voiko puristimen kiristää, jos kääntää leukoja?

Joo, se menee suunnilleen näin:
Puristin tai jännittäjä, jota käytetään kiristämiseen tai erottamiseen.
Eli "pakottaa" tai kiristää "erilleen".

Tervetuloa foorumille muuten!

Mahtavaa! Kokeilen sitä heti, kun pääsen kotiin (olen mökillä). Kiitos vinkistä ja toivotuksesta :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.