6 979 lukukertaa ·
38 vastausta
7k lukukertaa
38 vastausta
Vika meidän portaissa?
Tänään tapasimme rakennuspäällikön paikan päällä keskustellaksemme portaista. Valitettavasti emme tulleet sen viisaammiksi. Ainoa asia, jonka voimme todeta, kun rakennuspäällikkö näytti piirustukset, oli että portaat oli piirretty näin jo pohjapiirrokseen. Ehdottomasti mitään, mitä olisimme voineet huomata, ellei hän olisi osoittanut sitä, ja siitä hän oli samaa mieltä.
Nyt odotan selitystä Myresjöhusilta (ja ehkä Snickarlagetilta) huomisen aikana. Valitettavasti minusta tuntuu nyt siltä, että kuten monet teistä sanovat... virhe.
Nyt odotan selitystä Myresjöhusilta (ja ehkä Snickarlagetilta) huomisen aikana. Valitettavasti minusta tuntuu nyt siltä, että kuten monet teistä sanovat... virhe.
Jos se oli merkitty piirustukseen, niin kai sen olisi voinut huomata? Nyt en tiedä, miten Myresjöhus tekee joitakin asioita, mutta kun rakensin LB-hus-talolla, minun piti hyväksyä ja allekirjoittaa kaikki piirustukset ennen kuin mitään meni tuotantoon. Toki vaatii sitä, että osaa lukea piirustusta ymmärtääkseen kaiken, mutta jos aikoo allekirjoittaa jotain, mielestäni pitäisi tietää, mitä allekirjoittaa. Itse työskentelen rakentamisalalla, joten osaan lukea piirustusta, mikä oli onni, sillä löysimme useita asioita piirustuksista, jotka piti muuttaa, jotta ne sopisivat meille tai jotka olivat yksinkertaisesti väärin piirrettyjä.
Teidän täytyy luultavasti odottaa jatkoa... Myresjöhus ei voi sanoa vielä mitään, mutta heillä on keskusteluja sisäisesti. Kaikki osapuolet, joiden kanssa olen puhunut, ovat ainakin kyseenalaistaneet valitun ratkaisun. Toivon, että Myresjöhus ottaa vastuunsa ja korjaa tämän jollain tavalla. Tähän mennessä he ovat olleet erittäin ymmärtäväisiä näkemyksiämme kohtaan.
Meillä on vastaavanlainen porras snickarlagetiltä, mutta meidän porras päättyy suoraan seinään ilman rakoa ja meillä ei ole kaksoiskaiteitakaan, vaan ainoastaan yksi kaide portaassa. Uteliaisuudesta katsoin piirustuksiamme, eivätkä kaide yläkerrassa ja kaide portaassa näytä olevan mitään eroa, vaan piirustuksessa se näyttää samalta, mutta ilmeisesti olemme saaneet erilaiset, joten minusta on kyseenalaista, voisiko sen huomata piirustuksesta ja että se olisi TS:n vastuulla. Lisäksi on täysin selvää, että on tilattu/toimitettu väärät portaat ja että vaatiminen siitä, että asiakkaan pitäisi reagoida sadoista yksityiskohdista juuri tähän, on vähän liikaa.jhenrikj sanoi:Jos se nyt oli piirretty piirustukseen, niin sen olisi kyllä voinut huomata? En tiedä, miten Myresjöhus tekee tiettyjä asioita, mutta kun rakensin LB-talolla, minun piti hyväksyä ja allekirjoittaa kaikki piirustukset ennen kuin mitään meni tuotantoon. Tietenkin vaatii, että osaa lukea piirustusta ymmärtääkseen kaiken, mutta jos jotakin allekirjoitetaan, niin mielestäni pitää myös tietää, mitä allekirjoittaa. Nyt työskentelen rakennusalalla, joten osaan lukea piirustuksen, mikä oli hyvä asia, sillä löysimme useita asioita piirustuksista, joita meidän oli pakko muuttaa, jotta ne sopisivat meille tai jotka olivat yksinkertaisesti virheellisesti piirrettyjä.
On jossain määrin oletettava, että myyjä ja talonvalmistaja ovat perillä siitä, mitkä portaat tilataan ja että ne sopivat valittuun pohjaratkaisuun. Ja jos nyt on niin, että uskotaan asiakkaan haluavan rakoa ja kaksoiskaiteita normaalin ratkaisun sijasta, niin pitäisi kysyä selkeästi ennen kuin piirretään mitään sellaista. Snickarlaget on todennäköisesti toimittanut vain mitä on tilattu. Muussa tapauksessa se olisi erittäin helppo selvittää Myresjöhusin tilauksen avulla.
Gaia: En tiedä, miksi dfu ei näe mitään kaksinkertaisia kaiteita, mutta minun tietokoneellani ne näkyvät selvästi ja portaiden siivouksesta vastaavana sanon vain, että noin se ei voi näyttää. Portaiden kaide täytyy poistaa, ja jos he kieltäytyvät asentamasta oikeita portaita, reikä täytyy peittää kunnolla, jotta pöly ja pudonneet tavarat eivät jää rakoihin. Meillä oli sellainen rako, mutta se oli vain 2 cm leveä portaissamme, niukasti peitetty listalla, ja se ei ollut HAUSKAA nähdä, mitä siellä takana oli, kun otimme alas portaat kesällä.
Näen, että he eivät myöskään ole vielä peittäneet palkistoa, miten he luulevat, että sen voisi tehdä kauniisti, kun kaide on jo paikallaan?
Näen, että he eivät myöskään ole vielä peittäneet palkistoa, miten he luulevat, että sen voisi tehdä kauniisti, kun kaide on jo paikallaan?
Siellähän on vain yksi käsijohde portaikossa, jos siellä on jo kaide? TS:n tapauksessa on kaide sekä portaikossa että putoamissuoja.gaia sanoi:
Näethän sen varmasti gaia?


