Putsaan pientä tukimuuria, mutta en ole tyytyväinen ylä- ja sivureunan väliin.

Onko hyviä vinkkejä, miten saisin tämän kuntoon?

Lauta ja puristimet.

Yksi raastinlauta kummassakin kädessä, pidä toinen seinällä, työskentele ympyröissä ylöspäin eteenpäin toisen kanssa. Poista ensimmäinen, työskentele "reunasta sisäänpäin"...ikään kuin...ihan kuin viilaisit listaa etkä halua repiä siitä tikkuja...ikään kuin:D
Olihan tosi helppoa selittää tuo sanoin..not
Toivottavasti ymmärrät jotain siitä :)

ok, olen mukana ajatuksissa.

Onko mahdollista laittaa toinen kerros putsia korjataksesi virheet, kuten reunat ja muut? Haluaisin kysyä nyt kuin vasta kun olen valmis kaiken kanssa.

Kyllä, sen saaminen siistiksi on helpointa tehdä erissä.

Olen laastanut melko paljon iloisena amatöörinä, mutta olen ollut mukana parin eri muurarin kanssa eri paikoissa oppiakseni vähän ainakin. Sain nipun laastikoukkuja vanhalta muurilta, ja käytän niitä aika usein, kun pitää laastata reunoja/smygar jne. Joissain paikoissa voi käyttää puristimia, mutta se ei aina onnistu; voisi olla vaikeaa puristaa lauta muurin päälle esimerkiksi.

Tämä ei tarvitse missään nimessä olla "oikea" tapa, mutta näin minä tekisin kuitenkin :P

Jos se on vain suora reuna eikä erityisen pitkä, voi uskaltaa tehdä sen vapaalla kädellä täysin, silloin yleensä lyödään laasti suunnilleen tasaisesti ja jätetään vähän itse kulmasta hetkeksi. Kun sivut ovat tasaiset, laitetaan vain laastilasta yhdelle sivulle malliksi reunalle ja lyödään laasti päälle ja vedetään laastilastaa reunasta (jos laitat sen sivulle, vedä alas; jos laitat ylhäälle, vedä kohti muurin keskiosaa).

Et saa odottaa erityisen kauan, ennen kuin käsittelet kulmaa, kuitenkin. Jos laasti alkaa kuivua hieman, voi olla vaikeaa saada reuna ja sivut kauniiksi (paljon ohuita jälkiä/kuoppia hiekanjyvistä, joita ei voida työstää kunnolla, kun niitä irrotetaan, koska ne ovat kuivuneet liikaa/kauan).

On mahdollista laittaa useissa vaiheissa, mutta ajan myötä olen alkanut hylätä tätä yhä enemmän, koska mielestäni on vaikeaa saada yhtä hyvä tulos, kun verrataan kaiken vetämiseen yhdellä kerralla. Jos kuitenkin teet näin, varmista, että jätät tarpeeksi paljon, jotta saat jonkinlaisen kerroksen toisella kerralla; muutama mm tavallisella laastilla ei ole hyvä, tavallisessa laastissa, jonka raekoko on 2,5-3 mm, sinä vain hankailet paljon hiekanjyviä ja saat tylsän pintaviimeistelyn, jos laitat liian ohuelti.

Ne muurit, joiden kanssa työskentelin vähän, tekivät muutamia smyga, ja kun heidän piti korjata vähän "viimeistä viimeistelyä" muutamassa paikassa, he käyttivät korjauslaastia. Se toimii huomattavasti paremmin, jos sinun täytyy korjata jälkikäteen, fraktio vain 0,5-1 mm merkistä riippuen. Ei tietenkään yhtä vahvaa kuin tavallinen laasti, joten jos se on alttiina, olisin vähän varovainen tämän kanssa ja korjaisin vain ehdottomat "välttämättömyydet" sillä.

Pidä myös huopalaasta käsillä (äläkä säästä vettä siihen), kun se alkaa kuivua, tai kun pitää sovitella yhteen kaksi kerrosta/layeria, tai laittaa korjauslaastia päälle, se on ainoa laasta, joka todella voi saada sen kasaan mielestäni. Ei ole väliä kuinka paljon hieroaa tavallisella laastilastalla tai kanitzenilla, jos se on alkanut kuivua hieman liian pitkälle, tai pitäisi saada toinen kerros valmiin reunan/pinnan päälle, se ei mielestäni koskaan tule tarpeeksi hyväksi ilman huopalaastaa (vaahtokumilasta).

Paljon mumbojumboa ja varmasti tiesit jo suurimman osan, mutta :P

Suuret kiitokset kaikille... Nyt ulos kiillottamaan auringossa!

mrVoodoo sanoi:
. vedä putsbräda reunasta (jos laitat sen sivulle, vedä alaspäin, laitatko sen ylhäälle, vedä kohti seinän keskiosaa).
[/QUOTE

Joo? mä sanoinhan sen,,,,,,,,,eller...:D:D:D?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.