Aion tehdä reiän tetaanikanavaa varten ulkoseinään, jossa on rappaus, kun yritys on kunnostamassa julkisivua. Minulla on melko hyvä käsitys 30 mm palosuojaeristyksestä, nuohoojan hyväksynnästä jne. Miltä seuraava kuulostaa:
A. Liesituuletin, jossa liitäntä 150 mm.
B. Kylmäpalautusventtiili tuulettimessa.
C. Muunnos 150-160 mm.
D. Mahdollinen paloilmastointipelti (tarkistan nuohoojalta koskien juuri rappausta).
E. 160 mm spiro ja 30 mm palosuojaeristys.
F. Ulkoseinäkatto jalousilla ja hyönteis- ja pikkueläinverkolla (tyyppi: https://www.bauhaus.se/ventilatorka...m98p5W7O53a1oqOgcsGhwg7XH-DN4KbxoCExAQAvD_BwE)
Kuitenkin muutamia kysymyksiä.
- Ensinnäkin, että huppu on liitetty 150 mm, eli sama kuin liesituuletin. Tuntuu oudolta laittaa kaksi muunnosta 160 mm spiroon. Mitkä ovat vaihtoehdot? Se, mikä voi hieman mutkistaa, on se, että minulla ei vielä ole liesituuletinta, koska keittiön kunnostus on myöhemmin. Syy, miksi haluan tehdä tämän nyt, on vain, että julkisivu on joka tapauksessa kunnostettava, jotta seinässä/rappauksessa oleva läpivienti olisi hyvä.
- Mietin myös, miltä liitäntä rappauksessa pitäisi näyttää. Tarvitseeko peltiseppä asettaa jonkinlaisen levyn, jossa on rappausreuna ja tippanokka hupun taakse? Muurarit sanovat, että he voivat rapata hupun reunoille eikä se ole väärin (vanha talo). Logiikka sanoo kuitenkin, että hupun takana pitäisi olla jonkinlainen suojalevy, jotta kosteus ei pääse tunkeutumaan sisään ja jotta vältetään valumisjälkiä ja vastaavia. Ehkä jotain tällaista?
Mitä mieltä olette?
Itselläni on rapattu julkisivu, jonka läpi haluaisin vetää hormin. Kuitenkin asiat ovat menneet väärässä järjestyksessä, koska olemme juuri rapanneet koko talon uudelleen ja vasta nyt huomaamme, että meidän täytyy vetää hormi sieltä läpi
Mitä olen lukenut, ei vaadita peltiä ympärille kuten kuvassa, vaan pelkkä putki ritilään. En kuitenkaan ymmärrä, että putken pitäisi olla palosuojattu (30 mm kivivilla), mutta pitääkö tämän eristyksen mennä ritilään asti, eli julkisivun läpi?
Minulla on myös rapattu julkisivu, jonka läpi haluan johdattaa poistokanavan. Kuitenkin asiat menivät väärässä järjestyksessä, sillä olemme juuri rapanneet koko talon uudelleen ja vasta nyt huomaamme, että meidän on johdatettava poistokanava siitä
Mitä olen lukenut, ei tarvita pellitystä kuvan mukaisesti, vaan pelkkä putki ulos ritilään asti. En kuitenkaan ymmärrä, että putken on oltava palosuojaisolattu (30 mm kivivilla), mutta pitääkö eristeen mennä koko matkan ritilään asti, eli julkisivun läpi?
Ja kuten sanottu, miten tiivistetään?
Hei! Utelias täällä, kuinka pitkälle olet päässyt tämän kanssa? Olen samassa veneessä ^__^)
Heippa! Utelias täällä, kuinka pitkälle olet päässyt tämän kanssa? Olen samassa veneessä ^__^)
Anteeksi! Ihan unohtui. Me teimme niin, että otimme pilottiaukon/ohjausaukon, johon keittiön liesituuletin liitetään kun teemme keittiön ja siirrämme liettä. Tulevaisuutta yksinkertaistaaksemme peltiseppä ja muuraaja ajattelivat tämän olevan paras ratkaisu. Peltiseppä tekee pienen hupun, joka sitten asetetaan peltiin. Joten, noin 400x400 kokoinen pelti rappausreunalla ja tippalistalla tehtiin toistaiseksi.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.