9 099 lukukertaa ·
10 vastausta
9k lukukertaa
10 vastausta
Vie 75 putkea läpi välipohjan
Ajattelin laittaa putken viistoon, kääntää 45 astetta ja sitten ylittää tukin ja sitten ylös, mutta kysymys on enemmän siitä, kantaaako se riittävästi jos poraan vinoon? Aion laittaa klinkkerit päälle myöhemmin, joten sen täytyy olla vakaa 
Tarkoitatko, että haluat porata palkkiin vinosti? Mielestäni se on tarpeetonta, ellei se ole aivan välttämätöntä. Muutoin mlkjlrhr on oikeilla jäljillä. Keskelle palkkia ja niin lähelle tukipistettä kuin mahdollista aiheuttaa vähiten vaikutusta.
Voitko mennä samaan kanavaan, jossa putki on nyt, ja kulkea viimeinen pätkä seinän suuntaan kaapin sokkelin sisäpuolella? Käytä mieluiten pitkää mutkaa tai 2 kpl 45 asteen kulmia, jossa putki menee pystysuorasta vaakasuoraan.
Jos poraat 80 mm reiän keskelle, palkki heikkenee noin 16%. Onko reikä pyöreä vai soikea (viisto) ei vaikuta asiaan. Kestävyysnäkökulmasta soikea reikä on parempi (vähemmän jännityskeskittymiä).
"Heikennyksen parantamiseksi" voit liimata 4 listaa sivuille / yläpuolelle / alapuolelle. H=45 mm B=20 mm nostaa lujuutta pyöreässä reiässä noin 20 % alkuperäisestä. Silloin voit tehdä reiän haluamallasi tavalla näiden listojen välillä.
"Heikennyksen parantamiseksi" voit liimata 4 listaa sivuille / yläpuolelle / alapuolelle. H=45 mm B=20 mm nostaa lujuutta pyöreässä reiässä noin 20 % alkuperäisestä. Silloin voit tehdä reiän haluamallasi tavalla näiden listojen välillä.
Kiitos vastauksistanne,
Jos käyn läpi, aion nyt käyttää 2 kpl 45° mutkia ja mennä suoraan palkin läpi, sitten 2 kpl 45° ylöspäin.
Jos katsotte kuvaa, se on muurattu kellarista (kutsutaanko sitä sydänseinäksi?) suunnilleen kuvan vasemmassa alakulmassa (missä prisole kulkee), jossa palkki on liitetty ja lepää, ja viemäri menee sinne, missä lukee "disk", vaikuttaako se kantavuuteen mitenkään?
Pno, vaihtoehtosi ei ole huono myöskään.
Jos käyn läpi, aion nyt käyttää 2 kpl 45° mutkia ja mennä suoraan palkin läpi, sitten 2 kpl 45° ylöspäin.
Jos katsotte kuvaa, se on muurattu kellarista (kutsutaanko sitä sydänseinäksi?) suunnilleen kuvan vasemmassa alakulmassa (missä prisole kulkee), jossa palkki on liitetty ja lepää, ja viemäri menee sinne, missä lukee "disk", vaikuttaako se kantavuuteen mitenkään?
Pno, vaihtoehtosi ei ole huono myöskään.
Oli samanlainen ongelma jokin aika sitten, mutta kyseessä oli 110 putkia ja heikompi palkki. Tilasin lattaraudan, joka oli noin 170 mm korkea ja noin 800 mm pitkä sekä reikä 120 mm sekä useita reikiä ruuveille. Ruuviliimasin tämän siihen ja sahasin reiän auki.
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
Vahvistin 3kpl 220x45 22mm vanerilla molemmilta puolilta-
Klikkaa tästä vastataksesi

