Hei,

Aion vaihtaa suoraan sähkölämmittimistä vesikiertoiseen lämmitysjärjestelmään Lenhovdan sektoripattereiden kanssa, jotka ovat melko painavia.

Mutta, seinät koostuvat yksittäisestä kipsilevystä ja luonnollisesti ei ole koolauksia tai tukirakenteita sopivissa paikoissa, jotta voisin ripustaa patterit, ja tuntuisi työläältä avata seinä kaikkien ikkunoiden alta asentaakseni tukipalkkeja.

Ajatuksena on asentaa paksut (noin 20 mm) vanerilevyt koko seinälle ikkunoiden alle, tarpeeksi suuret kiinnitettäväksi ikkunoiden kummallakin puolella oleviin tukirakenteisiin ja ikkunan alla keskellä olevaan tukirakenteeseen, ja sitten kiinnittää patterien kannattimet vanerilevyihin.

Tietysti vanerilevyt ulkonevat seinästä ja se tarkoittaa, että jalkalistat täytyy katkaista levyjen kohdalla, mutta kun kaikki on asennettu, maalattu ja valmista, uskon sen näyttävän kuitenkin melko hyvältä.

Luulen, että sen pitäisi olla tarpeeksi vahva kantamaan patterit, mutta otan mielelläni vastaan mielipiteitä.

Kiitos!

/Tomme

Se toimii varmasti. Minulla oli säteilijät asennettuna yksinkertaiseen kipsiin. Se ei toiminut kovin hyvin. Juoma teki reikiä kipsiin. Tein niin suuren reiän, että pystyin työntämään sisään tukipuun, jonka ruuvasin kipsin läpi. Sitten korjasin seinän ja ruuvasin säteilijän kiinni.

Meillä oli se rakenne vanhassa talossamme, mutta 20 mm vaneri vaikuttaa overkill. Meillä oli 12 mm lastulevy ulkopuolella tretex ja se toimi hyvin.

P
Eikö kannata ottaa multicutter ja avata seinät, laittaa koolaukset ja rakentaa uudelleen, jos kuitenkin ryhtyy näin suureen projektiin kuin sähköstä vesi-kiertoiseen siirtyminen? Tuntuu siltä, että sitä tulee katumaan tulevaisuudessa ja silloin on vielä vaikeampaa tehdä uudelleen.

• Tykkään
sinclairhacker ja 1 muu
  • Laddar…
Scouten sanoi:
Eikö kannattaisi ottaa multicutter ja avata seinät, suoristaa ja rakentaa uudelleen, jos kuitenkin ryhtyy niin suureen projektiin kuin siirtymiseen sähköstä vesikiertoiseen? Tuntuu siltä, että sitä katuu tulevaisuudessa, ja silloin on vielä työläämpää tehdä uudelleen.
Joo, se se tuntuu parhaalta ja niin tulee varmaan lopulta käymään.

Ovatko ne konsolit, joihin patterit ripustetaan?
Oikeilla kipsikiinnikkeillä ja useammalla kuin kahdella kiinnitysreiällä per konsoli, ei ole ongelmaa normaalien patterien kanssa, mutta ehkä nämä olivat extra raskaita kuten sanottu.
Asensin patterin 900x900mm kaksinkertaisilla konvektiopelleillä (45kg) ja se onnistui erinomaisesti.

Eikö koskaan ole mitään koolinkia patterin takana? Siinä tapauksessa voi käyttää kolmea konsolia, jos ne eivät ole jotain rumaa tyyppiä, joka näkyy paljon.

martin43 martin43 sanoi:
Ovatko ne kiinnikkeet, joihin patterit ripustetaan?
Oikeilla kipsiruuveilla ja useammilla kuin kahdella kiinnitysreiällä per kiinnike ei ole ongelmaa normaalien pattereiden kanssa, mutta ehkä nämä olivat poikkeuksellisen raskaita, kuten mainitsit.
Kiinnitin patterin 900x900mm kaksoislämmönjohtolevyillä (45kg) ja se onnistui erinomaisesti.

Eikö sinulla koskaan ole rimaa missään patterin takana? Siinä tapauksessa voidaan käyttää kolmea kiinnikettä, jos ne eivät ole jotain rumaa tyyppiä, joka näkyy paljon.
Ne ovat Lenhovda sektoripatterit noin 1200 x 600mm, jotka ovat melko raskaita, ja niissä on 3 kiinnikettä, joiden sijaintia voi siirtää vain muutaman senttimetrin.
Seinät ovat vain yksinkertaista kipsiä, tehty 70-luvun alussa.
Olen tullut siihen tulokseen, että tuntuu parhaalta avata seinä jokaisen ikkunan alla ja laittaa rimat "oikeaan" paikkaan.

Minulla on ollut elementtejä kiinnikkeillä yksinkertaiseen kipsiin. Kun ne menivät rikki, laitoin yksinkertaisesti tuen taakse. Oliko se vaneri tai regeli, en muista, se saattoi olla erilainen eri kiinnikkeissä. Toimi hyvin. Kyseessä oli silloin eristämätön seinä.

SSSS
Laitoin keittiönkaappimme plugilla snapptoggle, jonka valmistaja mukaan pitäisi kestää suuria kuormituksia, ne ovat edelleen seinässä kiinni. Ehkä voisit vain lisätä ylimääräisen konsolin patterin keskelle, jolloin saat 6 tai useampia kiinnityspisteitä?

Paras ratkaisu on tietysti avata ja vahvistaa seinää, kuten ehdotit. Itse olen samassa tilanteessa, mutta minulla on etuna, että on pystypilari suoraan ikkunoiden alla johon voin ruuvata, vaatii kuitenkin ylimääräisen konsolin.

http://www.toggler-uk.com/pdf/Metric_Technical_SNAPTOGGLE.pdf

Snapptoggle-radiatoriasennus: kuva näyttää valkoisen lämpöpatterin kiinnitettynä seinään snapptoggle-ankkureilla kipsilevyn läpi.

Taulukko, joka näyttää eri kiinnikkeiden vetolujuudet ja leikkauslujuudet eripaksuisiin kipsilevyihin ja betonilohkoon.

Onko niillä klassisilla Lenhovda-jaloilla? Luulin nähneeni sen jossain mainoskuvassa heidän sivustollaan.

G guggen sanoi:
Jos se on klassinen Lenhovda, niillä on varmaan jalat niille?
Luulin nähneeni sen jollain mainoskuvalla heidän sivustollaan.
Radiatoreissa on kiinnikkeet konsoleille vakiona, mutta sitten on muita vaihtoehtoja kuten esim. jalat.
Haluan konsolit, koska se tekee asennuksesta "siistimmän".

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.