45 385 lukukertaa ·
39 vastausta
45k lukukertaa
39 vastausta
Vesilasi-Everseal-Mitä se on?
Sivu 1 / 3
Meillä on kellari, joka pitäisi sisustaa, tehdä leikkihuone. Betonilaatta maassa, talo rakennettu 1936.
Eräs käsityöläinen suositteli sinetöimään lattian Everseal=Vesilasi, jolloin betoni kuivuu ja siihen voi laittaa lattiapäällysteen.
Meillä on myös radonia (maasta); Hän ehdotti, että päälle pitäisi levittää epoksi Everseal-päällysteeseen=Estää radonin.
Emme ole koskaan kuulleet edellä mainitusta ratkaisusta, kaikki puhuvat tuulettuvista lattioista kellarissa.
(tätä käsityöläinen ei suosittanut, "tuholaiset, pöly jne. voi kerääntyä")
Kysyn:
1. Tuntuuko edellä mainittu ratkaisu järkevältä?
2. Tietääkö joku, ovatko Everseal tai epoksi vaarallisia, esimerkiksi päästävätkö ne haitallisia höyryjä?
3. Estää maaradoni; Onko epoksi paras vai itsetasaava tasoite tai muuta?
Eräs käsityöläinen suositteli sinetöimään lattian Everseal=Vesilasi, jolloin betoni kuivuu ja siihen voi laittaa lattiapäällysteen.
Meillä on myös radonia (maasta); Hän ehdotti, että päälle pitäisi levittää epoksi Everseal-päällysteeseen=Estää radonin.
Emme ole koskaan kuulleet edellä mainitusta ratkaisusta, kaikki puhuvat tuulettuvista lattioista kellarissa.
(tätä käsityöläinen ei suosittanut, "tuholaiset, pöly jne. voi kerääntyä")
Kysyn:
1. Tuntuuko edellä mainittu ratkaisu järkevältä?
2. Tietääkö joku, ovatko Everseal tai epoksi vaarallisia, esimerkiksi päästävätkö ne haitallisia höyryjä?
3. Estää maaradoni; Onko epoksi paras vai itsetasaava tasoite tai muuta?
Vesilasi voi googlata, sitä löytyy esimerkiksi Herdinsin "Fuktstopp":ssa, kätevä ratkaisu betonin kyllästämiseen. Kun vesilasi reagoi betonin kanssa, se on täysin vaaraton..eikä se ole erityisen vaarallista alun perinkään...(Ellei sitä juo tietysti...
)
Epoksin kanssa ei myöskään ole mitään outoa, kun se on kovettunut.
En voi vastata siihen, toimiiko/ovatko ratkaisut hyviä...täällä foorumilla on varmasti muita, jotka voivat. Mutta vesilasi tai epoksi eivät ole vaarallisia, vastauksena kysymykseen 2.
Epoksin kanssa ei myöskään ole mitään outoa, kun se on kovettunut.
En voi vastata siihen, toimiiko/ovatko ratkaisut hyviä...täällä foorumilla on varmasti muita, jotka voivat. Mutta vesilasi tai epoksi eivät ole vaarallisia, vastauksena kysymykseen 2.
En tiedä, mitä pitäisi ajatella tuotteesta. Tunnen aina vähän epäluuloa betonin pintakäsittelyaineisiin, joita voi käyttää ilman ammattikaasunaamaria ja varusteita, kuin työskentelisi ydinvoimalassa.Forbo sanoi:
Herdins ei ole mikään tunnettu merkki betonin lisäaineille, se tekee minut hieman epäluuloisemmaksi...
Jos kanisterissa olisi lukenut Sika tai Grace, olisin uskonut siihen täysin, mutta tässä tapauksessa en tiedä, mitä ajatella.
OK, kiitos tiedosta koskien vesilasia.
Otan mielelläni vastaan lisää näkemyksiä saamastamme ratkaisusta, nimittäin kellarin lattian tiivistämisestä/kosteuseristyksestä vesilasilla. Se ei kuitenkaan koske koko kellaria, vain tiettyjä huoneita, jotka on tarkoitus kunnostaa.
Osaatteko antaa näkemyksiä koskien radonia, estääkö vesilasi maaperäradonin?
Otan mielelläni vastaan lisää näkemyksiä saamastamme ratkaisusta, nimittäin kellarin lattian tiivistämisestä/kosteuseristyksestä vesilasilla. Se ei kuitenkaan koske koko kellaria, vain tiettyjä huoneita, jotka on tarkoitus kunnostaa.
Osaatteko antaa näkemyksiä koskien radonia, estääkö vesilasi maaperäradonin?
En ole mikään asiantuntija, mutta juuri vesi- lasi on melko tunnettu tapa käsitellä betonia? "Natriumsilikaatti" saattaa kuulostaa tutummalta? Sika myy sitä nimellä "Dammbindare"Tyresö sanoi:En tiedä mitä ajatella tuotteesta. Olen aina vähän epäluuloinen betonin pintakäsittelyaineista, joita voi käyttää ilman ammattimaista kaasunaamaria ja varusteita kuin työskentelisi ydinvoimalassa.
Herdins ei ole tunnettu merkki betonin lisäaineissa, mikä tekee minut vähän epäluuloisemmaksi...
Jos kanisterissa lukisi Sika tai Grace, uskoisin siihen täysin, mutta tässä tapauksessa en tiedä, mitä ajatella.
Itse käytin vesi- lasia betonipilareihin viime kesänä, ja kun sitten suihkutti vettä betonille, se ei imeytynyt vaan muodostui helmiä enemmänkin.
Joka tapauksessa se ei ole mitään "vaarallista", se sitten toimiiko se aloittajan tarkoitukseen vai ei, on toinen kysymys, en tiedä
Tuntuu oudolta, että olisi jäänyt huomaamatta tällainen asia, jos on työskennellyt betonin kanssa. Jopa minä, joka en tiedä tällaisista asioista mitään, olen törmännyt vesisilikaattiin... Minun tapauksessani navettojen ja maitohuoneiden lattioilla, voi tulla todella liukas muutaman vuoden jälkeen!Forbo sanoi:Nyt en ole mikään asiantuntija, mutta vesisilikaatti on aika tunnettu tapa käsitellä betonipintoja, eikö? "Natriumsilikaatti" saattaa kuulostaa tutummalta? Sika myy sitä nimellä "Dammbindare"
Käytin itse vesisilikaattia betonitolppiin kesällä ja kun betonia sitten suihkuttaa vedellä, se ei ime sitä vaan vesi helmeilee siinä.
Joka tapauksessa se ei ole mitään "vaarallista", toimivuus ketjun aloittajan tarkoitukseen on sitten toinen kysymys, ei aavistustakaan![]()
Jopa minä, joka olen ollut uuden talon omistaja hieman yli vuoden, minulla on kaksi 25 litran kanisteria Natronvattenglas-kellarissa 
On tarkoitus käyttää omaan silikaattivärin valmistukseen myöhemmin, mutta näyttää kestävän...
On tarkoitus käyttää omaan silikaattivärin valmistukseen myöhemmin, mutta näyttää kestävän...
Työskentelen ainoastaan tuoreen betonin kanssa, ja pääasiassa betonia pumpaten. Kun teen itse valutyöt, ne ovat aina uudistuotantoa ja eivät koskaan korjausvalutöitä, jotta välttäisin kaiken hässäkän (piikkaustyöt), mitä korjausvalut tuovat mukanaan - ja siksi en ole perehtynyt kaikkiin alalla oleviin aineisiin (primeri, tarttuvuus jne.). Sen sijaan olen todella hyvin perillä kaikista lisäaineista ja niiden annostelusta ja käytöstä tuoreessa betonissa.Wagner sanoi:Mielestäni se vaikuttaa kummalliselta, että tällainen juttu olisi jäänyt huomaamatta, jos on työskennellyt betonin parissa. Jopa minä, jolla ei ole mitään tietoa sellaisista asioista, olen törmännyt vesiinku... Mari tapauksessa navettojen ja lypsyntilojen lattialla, voi tulla tosi liukas muutaman vuoden jälkeen!
Mutta olen samaa mieltä, se on outoa, kuulen todella paljon vinkkejä ja niksejä betonista asiakkailta, joille pumppaan betonia.
OK.
Jos käsittelen kellarin lattian vesi?lasilla, uskallanko laittaa päälle eristeen, kuten styrox-levyt tai EPS-laasti? (Sen jälkeen lattia päälle.)
Onko riski homeelle vesi?lasin päällä, jos siihen laittaa eristyksen?
Jos käsittelen kellarin lattian vesi?lasilla, uskallanko laittaa päälle eristeen, kuten styrox-levyt tai EPS-laasti? (Sen jälkeen lattia päälle.)
Onko riski homeelle vesi?lasin päällä, jos siihen laittaa eristyksen?
Mitä tiedän vesilasista on, että sitä voidaan käyttää savilaastin vahvistamiseen rankkasadetta vastaan. Etuna on, että se päästää kosteuden talosta läpi. Sopii huonosti yhteen tämän ketjun aiheena olevan kanssa...
Yksi spontaani pohdinta koskien vedenlasia...Kuinka kauan kestää betonihoito vedenlasilla?....1 vuosi......50 vuotta?
Koska olen täysin "betonivammainen" - kuten vaimoni sanoo - aion perehtyä syvällisesti kaikkeen, mikä liittyy vedenlasikäsiteltyyn betoniin! Tällaisten asioiden takia voin valvoa öisin....
Minulla on valtavasti kontakteja betoniHelsingissä ja jos noilla kontakteilla Suomen suurimmassa betonimaailmassa ei ole etsimääni tietoa, pidän vedenlasikäsiteltyä betonia vain oikkuna.
Mutta aion ehdottomasti antaa sille reilun mahdollisuuden....olen aina utelias uusista tiedoista betonin maailmassa..
Koska olen täysin "betonivammainen" - kuten vaimoni sanoo - aion perehtyä syvällisesti kaikkeen, mikä liittyy vedenlasikäsiteltyyn betoniin! Tällaisten asioiden takia voin valvoa öisin....
Minulla on valtavasti kontakteja betoniHelsingissä ja jos noilla kontakteilla Suomen suurimmassa betonimaailmassa ei ole etsimääni tietoa, pidän vedenlasikäsiteltyä betonia vain oikkuna.
Mutta aion ehdottomasti antaa sille reilun mahdollisuuden....olen aina utelias uusista tiedoista betonin maailmassa..