3 874 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Vesikiertoinen lattialämmitys puupalkeilla
Olen aikaisemmassa ketjussa kysynyt neuvoja koskien eteiseni remonttia.
Nyt olen päässyt hieman pidemmälle ja ajattelin, että koska kyse on erilaisista asioista, aloitan uuden ketjun.
Olen remontin yhteydessä poistamassa patteria ja korvaamassa sitä vesikiertoisella lattialämmityksellä, noin 10 neliömetriä.
Lattia kallistuu hieman pisimmälle osalle ja se täytyy oikaista, samalla kun joudun lisäämään enemmän palkeja tiheämmällä cc-mitalla? Ajattelin laittaa klinkkeriä päälle.
Kysymys kuuluu, miten kiinnitän uudet palkit lattiapalkistoon/betonilaattaan?
Kun oikaisin toista huonetta, laitoin vain palkit puukiilojen avulla betonin päälle, mikä ei ollenkaan onnistunut hyvin, sillä nyt lattia kolisee kyseisessä paikassa kävellessä.
Haluaisin välttää tämän eteisessä, olen nähnyt että jotkut lattiasäleet on valettu kiinni betonilaattaan?
Talo on vuodelta 1943 ja on yksikerroksinen kellarilla.
Nyt olen päässyt hieman pidemmälle ja ajattelin, että koska kyse on erilaisista asioista, aloitan uuden ketjun.
Olen remontin yhteydessä poistamassa patteria ja korvaamassa sitä vesikiertoisella lattialämmityksellä, noin 10 neliömetriä.
Lattia kallistuu hieman pisimmälle osalle ja se täytyy oikaista, samalla kun joudun lisäämään enemmän palkeja tiheämmällä cc-mitalla? Ajattelin laittaa klinkkeriä päälle.
Kysymys kuuluu, miten kiinnitän uudet palkit lattiapalkistoon/betonilaattaan?
Kun oikaisin toista huonetta, laitoin vain palkit puukiilojen avulla betonin päälle, mikä ei ollenkaan onnistunut hyvin, sillä nyt lattia kolisee kyseisessä paikassa kävellessä.
Haluaisin välttää tämän eteisessä, olen nähnyt että jotkut lattiasäleet on valettu kiinni betonilaattaan?
Talo on vuodelta 1943 ja on yksikerroksinen kellarilla.
Harkinnutko lattian tasaamista? Pitäisi niellä mahdolliset virheelliset kaltevuudet ja tulla jäykäksi
Muokkaa
Olen vain amatööri näissä asioissa, mutta miten toimisi purkaa ur ber bjälklag. Mittaa ylös linja, joka on vaakasuorassa. Valaa klossit tai palkkikengät niin, että pääset linjaan.
Uutta puutavaraa ja kortlingar jotta pääset vaakaan.
Muokkaa
Olen vain amatööri näissä asioissa, mutta miten toimisi purkaa ur ber bjälklag. Mittaa ylös linja, joka on vaakasuorassa. Valaa klossit tai palkkikengät niin, että pääset linjaan.
Uutta puutavaraa ja kortlingar jotta pääset vaakaan.
Viimeksi muokattu:
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Samaa mieltä 110%D09 sanoi:
Siellä on puuta johon kiinnittää palkkikengät ja lattianiskat molemmille puolille.
Ja sitten voi asettaa pohjan, niin että jää pari cm ilmaa alle ilmanvaihtoa varten,
ja sen jälkeen kunnolla eristystä.
(Tai onko parempi valaa umpeen kokonaan. Entä eristys silloin?)
Hauskaa on joka tapauksessa vanhojen talojen kanssa
Kiitos vastauksistanne! Onko valaminen todella hyvä idea? Tuntuu, että siitä tulisi erittäin raskas ja miten rakenne sen kestää? Ehkä unohdin mainita, että alapuolella on kellari.
Uuden puutavaran asettaminen tuntuu lähimmältä, mutta ongelmana on kiinnittää kaikki niin, että se olisi todella jäykkä. Joissakin paikoissa kannatin voisi toimia, mutta ei kaikkialla tason korkeuserojen vuoksi.
Uuden puutavaran asettaminen tuntuu lähimmältä, mutta ongelmana on kiinnittää kaikki niin, että se olisi todella jäykkä. Joissakin paikoissa kannatin voisi toimia, mutta ei kaikkialla tason korkeuserojen vuoksi.
Klikkaa tästä vastataksesi