3 675 lukukertaa ·
2 vastausta
4k lukukertaa
2 vastausta
Vesikiertoinen lattialämmitys/Laatoitus ja cc60 palkkien välillä
Aion asentaa vesikiertoisen lattialämmityksen. Huomaan, että palkkien väli on n. 60 cm (rossipohja). Putkimies suosittelee lastulevyä suoraan palkkien päälle ja sitten klinkkeriä suoraan lastulevyn päälle.
Pelkään, että tämä on liian epävakaata. Eikö kannattaisi laittaa yksi tai ehkä kaksi lattia-kipsilevyä vesikierron päälle? Eikö tämä vähennä lämmön tehoa?
Voiko kipsilevyt laittaa lastulevyjen alle vesikierron kanssa ja sitten laittaa klinkkeriä tämän päälle?
Terveisin
Lars-Henrik
Pelkään, että tämä on liian epävakaata. Eikö kannattaisi laittaa yksi tai ehkä kaksi lattia-kipsilevyä vesikierron päälle? Eikö tämä vähennä lämmön tehoa?
Voiko kipsilevyt laittaa lastulevyjen alle vesikierron kanssa ja sitten laittaa klinkkeriä tämän päälle?
Terveisin
Lars-Henrik
Jos sinulla on c/c 60, ei ole kovin monta vaihtoehtoa. Lastulevy (22 mm) alimpana, ruuviliimattu palkkeihin. On olemassa valmiiksijyrsittyjä levyjä, joihin letku asetetaan uriin (kallista tosin). Tämän päälle PITÄÄ laittaa liimattu lattialasituskipsilevy (13 mm), jotta klinkkeri makaa kuolleella pinnalla. Koskaan ei pidä laittaa keraamisia laattoja (kaakeli/klinkkeri) lastulevylle tai laudoille, koska ne liikkuvat ilmankosteuden mukaan ja klinkkerisaumat halkeavat väistämättä. Moitteet putkimiehelle! Mitä tulee lämmönsiirtoon lattiassa, ei ole ongelmaa laittaa yksi tai useampi kerros kipsiä letkujen päälle. Sen sijaan tulee välttää liikaa puuta lastulevyn ja parketin jne. muodossa. Kipsi johtaa lämpöä hyvin, puu johtaa huonosti.
Onnea matkaan!
Onnea matkaan!
c/c 60 ei oikeastaan aiheuta ongelmia, minulla on c/c 60 harvaan asetettuna päällä sovittaakseni lattialämmityspellit, sitten lattiasäleet kaikissa paikoissa, joissa minulla on laminaatti tai parketti, tiloissa, joissa on klinkkeri, minulla on lisäksi kipsilevy päällä, kaikki saadakseni kuolleen pinnan klinkkereiden alle kuten Bob mainitsee!!!
Iso nuhde putkimiehelle, hänen olisi pitänyt olla mukana vastaavissa tilanteissa aiemmin ja tietää tästä halkeilevista saumoista ja ajan myötä irtoavista laatoista!
..//N
Iso nuhde putkimiehelle, hänen olisi pitänyt olla mukana vastaavissa tilanteissa aiemmin ja tietää tästä halkeilevista saumoista ja ajan myötä irtoavista laatoista!
..//N
Klikkaa tästä vastataksesi