11 982 lukukertaa ·
21 vastausta
12k lukukertaa
21 vastausta
Verhouslauta vs vaakasuora viistopaneeli?
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Kyllä, kontur on tummempi. Luulen, että se tulee olemaan se, koska siitä tulee suurempi kontrasti valkoisten nurkkien ja listojen kanssa.KnockOnWood sanoi:Kontur on paljon tummempi vai?
Sitä ei varmaan voi ratkaista ilman kokeilumaalausta.
Tai kävellä/ajella ympäriinsä ja katsella taloja, koputtaa ovelle ja kysyä, mikä väri heillä on.
Se olen oikeastaan tehnyt kerran
(Haluatko reittiohjeet ja osoitteen? Se on vain 500 km)
PS
Jotunin värinimet ovat viehättävän kauniita.
Nyt olemme maalanneet Morgondis-värillä. Edellisen talon maalasimme Grændegul-värillä. Eikö kuulosta mukavalta!
Kahdella lähimmällä naapurillani on morgondis eli kontur. Se tekee koko hommasta vieläkin vaikeampaa!
Tarjoatko kahvia, niin miksei
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Koska matka on niin pitkä, niin mukana tulee sekä sokeri että kermahantverkare1 sanoi:
Käsityöläiset ovat aina tervetulleita!
Muuten, sinun ei tarvitse maalata kaikkia seiniä samalla värillä.
Muistan vanhan merikapteenitarinan salakuljettajasta Bohuslänissa.
Talon meripuoli oli valkoinen, mutta takapuoli oli punainen.
Joten tullivirkailijat tähtäsivät valkoiseen taloon, johon he näkivät salakuljettajien vetävän tavaransa.
Mutta kun he purjehtivat saaren ympäri suojaisalle puolelle ja laskivat kiinnitysyrityksen, eivät he löytäneetkään valkoista taloa.
He joutuivat palaamaan kotiin korvat luimussa.
Ehkä hieman aiheesta poiketen
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Haha! Rakastan sellaisia tarinoita, ne saavat minut ajattelemaan, että ennen kaikki oli paremmin. En tiedä miksi.KnockOnWood sanoi:Koska matka on niin pitkä, sokeria ja kermaa tulee mukaanHantverkare on aina tervetulleita!
Muuten, sinun ei tarvitse maalata kaikkia seiniä samalla värillä. Muistan vanhan merimieskertomuksen salakuljettajasta Bohuslänissä. Talo oli meren puolelta valkoinen, mutta takapuolelta punainen. Joten tulliviranomaiset suunnistivat valkoista taloa kohti, jonne näkivät salakuljettajien raahaavan salalamaansa. Mutta kun he purjehtivat saaren toiselle puolelle suojaisalle puolelle ja kiinnittyivät, he eivät löytäneet valkoista taloa. Korvat luimussa he joutuivat lähtemään kotiin.
Ehkä vähän off topic![]()
KnockOnWood sinulla ei ole enempää kuvia asuintalostasi näytettäväksi?
Aiomme maalata talomme harmaaksi, mutta mielestäni näkemäni ovat joko liian sinisiä tai beigejä... mutta talosi näyttää täydelliseltä harmaalta
Aiomme maalata talomme harmaaksi, mutta mielestäni näkemäni ovat joko liian sinisiä tai beigejä... mutta talosi näyttää täydelliseltä harmaalta
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Tässä muutamia kuvia tältä päivältä.Lill-Jonases sanoi:
Värit ovat kuten aiemmin kirjoitin
Jotun Demi Dekk Ultimate Morgondis, värikoodi S1500-N asuinrakennuksessa.
Flügger Alkydioljefärg, värikoodi S2500-N autotallissa ja tallissa.
Pieni ero, jota kukaan ei oikeastaan huomaa, mutta joka meidän (ja maalarin) mielestä oli hauskaa.
Miten värit koetaan, lämpiminä tai kylminä, riippuu paljon valaistusolosuhteista.
Jos on kirkas auringonpaiste, väri on neutraali.
Jos on taivaanvalo ilman aurinkoa, se näyttää sinertävältä.
Ja jos on auringonlasku, jossa on paljon punaista auringonvaloa, väri muuttuu lämpimäksi.
Mutta kaiken kaikkiaan se on normaali utuisen sävyiltä
Joitakin kuvia lisää aurinkoisesta kevätpäivästä siis:

Kiitos tosi paljon! Kiva nähdä talon väri hieman eri kulmista sekä läheltä että kaukaa.
Kumppanini pitää eniten aamukaste (nähdessäsi kuvasi alusta alkaen) ja minä pidän siitä sekä kahdesta muusta, jotka olen nähnyt netissä, "antikgrå" ja "pastellgrå", joten nyt pitää palata maaliliikkeeseen hakemaan värinäytteitä
Kumppanini pitää eniten aamukaste (nähdessäsi kuvasi alusta alkaen) ja minä pidän siitä sekä kahdesta muusta, jotka olen nähnyt netissä, "antikgrå" ja "pastellgrå", joten nyt pitää palata maaliliikkeeseen hakemaan värinäytteitä
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Kaikki tulee maalata peittomaalilla kahteen kertaan pohjamaalauksen jälkeen.
Joten yksi tapa päättää on maalata ensimmäisessä maalauksessa yksi osa yhdellä sävyllä ja toinen osa vieressä toisella sävyllä.
Sitten istutte alas miettimään, keskustelemaan ja mahdollisesti heittämään kolikkoa
Ja sitten valitsette yhden värin lopulle ensimmäiselle maalikerrokselle ja koko toiselle maalikerrokselle.
Joten yksi tapa päättää on maalata ensimmäisessä maalauksessa yksi osa yhdellä sävyllä ja toinen osa vieressä toisella sävyllä.
Sitten istutte alas miettimään, keskustelemaan ja mahdollisesti heittämään kolikkoa
Ja sitten valitsette yhden värin lopulle ensimmäiselle maalikerrokselle ja koko toiselle maalikerrokselle.
Klikkaa tästä vastataksesi