7 126 lukukertaa ·
4 vastausta
7k lukukertaa
4 vastausta
Venevajan perustus
Minulla on vanha venevaja, jonka haluaisin kunnostaa kunnolla. Juttu on, että se on tavallaan tukin päällä, joka puolestaan on vedessä. Se on kyllä melko suora ja sellainen, ja lisäksi se on seissyt siellä yli sata vuotta. MUTTA, lattia on irtonainen venevajassa, koska jää nostaa lattiapuut talvella, joten on järkevää olla naulaamatta niitä kiinni. Mutta se ei toimi oikein hyvin, jos haluaa kunnostaa sisätiloja.
Kun olen puhunut ihmisten kanssa, joilla on venevajoja, ja muiden "asiantuntevien" ihmisten kanssa, monet ovat nostaneet vajat tunkilla ja lisänneet enemmän tukkeja. Rakenteen vuoksi tämä vaja on hankala käsiteltävä.
Joku on paaluttanut veteen ja asettanut palkin todella suurin kustannuksin (joku mainitsi 300-400 tuhatta).
Olen miettinyt hieman ja ajatellut, miksei oikea laatta? Hanki nosturiauto, nosta pois koko venevaja. Muotoile ja valaa (kun vesitaso on alhainen). Nosta takaisin vaja, ja siinä on vakaa venevaja, jossa on oikea lattia.
Okei, tiedän, että se ei ole "vain" mitä kuvailin noissa neljässä lyhyessä lauseessa, mutta jos arvioin korkealta ja karkeasti, ei se voi maksaa yli 100-150 tuhatta, ja sitten minulla on todella hyvä perusta.
Nyt on tilanne se, että en ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin ja en tiedä, onko se edes mahdollista vai olenko täysin hakoteillä.
Kun olen maininnut tästä ihmisille, he ovat ensin kohottaneet kulmakarvojaan, mutta sitten nyökänneet ja sanoneet "miksi ei". ONKO JOKU, joka tietää tästä?
Terveisin
Jagger
Kun olen puhunut ihmisten kanssa, joilla on venevajoja, ja muiden "asiantuntevien" ihmisten kanssa, monet ovat nostaneet vajat tunkilla ja lisänneet enemmän tukkeja. Rakenteen vuoksi tämä vaja on hankala käsiteltävä.
Joku on paaluttanut veteen ja asettanut palkin todella suurin kustannuksin (joku mainitsi 300-400 tuhatta).
Olen miettinyt hieman ja ajatellut, miksei oikea laatta? Hanki nosturiauto, nosta pois koko venevaja. Muotoile ja valaa (kun vesitaso on alhainen). Nosta takaisin vaja, ja siinä on vakaa venevaja, jossa on oikea lattia.
Okei, tiedän, että se ei ole "vain" mitä kuvailin noissa neljässä lyhyessä lauseessa, mutta jos arvioin korkealta ja karkeasti, ei se voi maksaa yli 100-150 tuhatta, ja sitten minulla on todella hyvä perusta.
Nyt on tilanne se, että en ole koskaan tehnyt tätä aikaisemmin ja en tiedä, onko se edes mahdollista vai olenko täysin hakoteillä.
Kun olen maininnut tästä ihmisille, he ovat ensin kohottaneet kulmakarvojaan, mutta sitten nyökänneet ja sanoneet "miksi ei". ONKO JOKU, joka tietää tästä?
Terveisin
Jagger
Betoninen kelluva laituri, ketjut P-renkaisiin tai vastaaviin

Ehkä helpompi ymmärtää ongelmaani, jos laitan kuvan.
Eli vesi menee sisään, kun on korkea vesi, venevajan alle ja talvella nostaa irtonaisen lattian ylös.
Jos siellä olisi betonia, ei vesi pääsisi sisään, mitä se tekee, jos siellä on betonikoppi. Tai / ja jos paalutetaan.
Terveisin
J
Klikkaa tästä vastataksesi