Olen juuri saanut kuidun vedettyä taloon, ja nyt ajattelin kytkeä television. Tämän tekemiseksi minun täytyy vetää koaksiaalikaapeli kuituboxista "ensimmäiseen" televisiopistorasiaan levittääkseni televisiosignaalin muihin televisiopistorasioihin.
Ajatuksena on, että vedän kaapelin kuituboxista ryömintätilaan ja sitten ylös television pistorasian lähelle ja kytken sen sitten. Valitettavasti en voi porata suoraan ryömintätilaan television pistorasiasta, koska siellä on massiivinen betonipalkki ryömintätilassa. Ajattelen siis poistaa lattialistan, porata ryömintätilaan ja nostaa kaapelin ylös. Sitten ajattelin katkaista kipsilevyn alaosan listan takana (noin 1-1,5 m) ja laittaa kaapelin piiloon kipsilevyn alle ja lattialistan taakse, sitten urittaa kipsilevyn televisiopistorasiaan asti (10-15 cm), porata sisään ja kytkeä, tasoittaa ja maalata.
Onko tämä hyvä ratkaisu vai onko muita tapoja ratkaista kaapelin veto televisiopistorasiaan?
Yritin piirtää :x ajatuksiani lainatulle kuvalle, koska se yleensä kertoo enemmän kuin...
Juuri näin yksinkertaista se on ja toimii erinomaisesti naapureille, jotka ovat jo kytkeneet.
Kaupunkiverkossa on oma perusvalikoimamme, joka sisältää 19 kanavaa. Et tarvitse lautasantennia tai antennia, vaan TV-signaalit tulevat maanalaisia valokuitukaapeleita pitkin valon nopeudella. Signaalit lähetetään sekä digitaalisesti että analogisesti ja ne voidaan levittää helposti asuntosi olemassa olevan TV-silmukan kautta.
Vastatakseni kysymykseen, en näe mitään virhettä siinä vedossa. Ehkä kannattaa vetää putki pistorasiasta ryömintätilaan, jos haluaa myöhemmin lisätä verkkokaapelin.
Sitten mennään!
Jo, olen miettinyt jotain reikää jokaiseen huoneeseen, mutta odotan vielä, on niin pirun mukavaa ryömiä siellä alhaalla, joten jaan mielelläni kertoja
O langaton toimii toistaiseksi loistavasti!
Huomaa, että tiukat mutkat voivat heikentää koaksiaalikaapelin aaltoimpedanssia. On niitä, jotka suosittelevat, että mutkan säde ei alita sitä, mikä on CD-levyllä.
Hienoa!
Lattian läpi menen vinosti ylös ja ajattelin kulkea tv-pistorasiaa kohti enemmän kuin mitä olen piirtänyt kuvaan!
Tv-pistorasia on tv-tason takana, joten ei haittaa, jos siellä on vähän huonosti tasoitettu/maalattu.
Kaapeli vedetty ja kaikki kytketty ja toimii täydellisesti! Vältin gyprocin sahauksen seinässä tv-liitäntään saakka, onnistuin vetämään kaapelin poratun reiän kautta rasian takaa gyprocista, joten vältyin myös tasoittelulta!
Kysyin myös vaimolta, pitäisikö meidän hankkia uusi televisio nyt kun kaikki muu on niin hienosti, hän vastasi kyllä, joten tuntia myöhemmin uusi televisio oli ostettu, asennettu ja asennettu, pitää toimia nopeasti, ettei hän ehdi muuttaa mieltään. Tosin, luultavasti tämän takana on jotain muuta, kohta taitaa tulla iso lasku kengistä tai jotain?