Olen kunnostamassa 70-luvun taloa, jossa seinät, katto ja lattia koostuvat raakapontista. Seinät oli peitetty tretex-levyillä, raakapontin sisäpuolella on joku "pahvi" ja katossa oli varjokangas ja lattialla laminaatti. Se, mikä "huolestuttaa minua" on seinän raakapontin sävyerot verrattuna lattian ja katon sävyyn. Seinä on harmahtavan värinen, kun taas lattia ja katto näyttävät kuin uudet raakapontit. Miltä hometta näyttää raakapontissa, onko vaarana, että seinä ei voi hyvin, ottaen huomioon kaikki riskirakenteet ja vastaavat, joita tehtiin 70-luvulla? Vaikea nähdä näissä kuvissa ehkä, mutta se on erittäin selkeä "livenä". ........ Miksi juuri seinä on saanut värimuutoksia, onko joku ystävällinen sielu jolla on ajatuksia tästä? Läheltä otettu kuva seinän ja katon raakapontista, joista seinä näyttää olevan harmahtava sävyltään ja lattia vaaleampi, uudemman näköinen. 70-luvun talon huone, jossa on harmaaksi muuttuneet raakalautaseinät, puinen katto ja lattia, tikkaat ja roskapussi huoneen nurkassa. Ystävällisin terveisin Thomas

Se on yksinkertaisesti niin, että seinäpaneelia on käsitelty jollakin.

Ehkä homeen tai tuholaisten estämiseksi :)

En voi kuvitella, että siinä olisi mitään vikaa, vaan se on varmaan kuten KnockOnWood kirjoittaa. Jostain syystä seinä on käsitelty jollain. Ehkä oli aluksi ajateltu jättää se näkyviin? Tai ehkä on löydetty joku erä?

Ei kai se ole betonia?
Voihan olla, että ovat käyttäneet råspontia, kun he muottasivat kellaria, jos sinulla on sellainen.

Minulla on itse asiassa valettu holvi välipohjana, toivon että arvauksesi on oikea, säästäisin paljon päänsärkyä.......

Oleg tarkoitan minä.......

Jos raaputat veitsellä, pitäisi irrota vähän kiinni jäänyttä laastia.

Purkasin raakapontin tutkiakseni ja seinä tuntuu terveeltä, joten olit varmaan oikeassa oleg kiitos kaikista nopeista vastauksista.........

On vaikea kuvitella, että olisi mahdollista purkaa leimattu råspont valuvyölle ja sitten purkaa se kokonaan ja käyttää uudelleen.

Näyttää enemmän siltä, että se on maalattu, kuten aiemmin mainittiin.

hmm sitä tehdään jopa nykyään, kun muotoillaan ja valetaan.
joten näen sen täysin mahdollisena.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.