304 839 lukukertaa ·
348 vastausta
305k lukukertaa
348 vastausta
Miksi kaikki käyttävät OSB:tä kipsilevyn takana?
Kuitulevy ei itse asiassa ole hullumpi kiinnittää (myös 10 ja 12mm). Mutta, kannattaa esiporata ennen ruuvaamista, muuten on suhteellisen suuri riski, että se ei pysy kovin hyvin. Ja tämä ylimääräinen vaihe onkin suuri haitta kuitulevylle.
Tai sitten käytät Gyprocin Habito-levyä. Silloin riittää yksi levylager ja vältyt OSB:ltä seinissä. Voit ripustaa 35 kg ilman plugia tai mollyä Habito-levyyn, joka on erittäin kova.
Harmi vain, että se on niin pirun kallis.S SpackelFredrik sanoi:
Olin ajatellut käyttää sitä itse, mutta se oli 50-60 % kalliimpaa.
Millä tavalla laatu paranee huomattavasti, kun käytetään plyfa OSB:n sijaan kipsilevyjen alla?Daniel Östberg sanoi:
Ero OSB:n ja lastulevyn välillä on kaksi kertaa suurempi kuin plyfan ja OSB:n välillä (vetokuormitus ruuvin pituussuunnassa).
Mikään ei putoa OSB:llä, mutta jos haluaa "heittää rahaa järveen" tunteen vuoksi, niin valitse plyfa...
Voihan hintaa katsoa joka tapauksessa. Jos on vain eroa vain joitakin satoja kruunuja, tiedänhän minä, mitä valitsisin. Minulla on taipumus aina leikata itseni OSB-levyillä, joten käsittelyn kannalta valitsen mieluummin vanerin.
ok, aion nyt lähettää tarjoukset OSB:stä ja kipsistä Silloin voin samalla tarkistaa muut materiaalit tilan tulee olla IE 30 mutta katon tulee olla IE 60 joten siellä minun täytyy olla kaksinkertainen kipsi
Olen nähnyt sekä keittiökaappeja että kaiteita, jotka ovat "pudonneet alas", kun OSB on antanut periksi. Molemmissa tapauksissa pala OSB:stä irtosi ja vei mukanaan osan kipsistä. Lupaan, ettei se olisi tapahtunut, jos siellä takana olisi ollut vaneria.FredrikR sanoi:
Millä tavalla laatu paranee huomattavasti vanerilla OSB:n sijaan kipsin alla?
Ero OSB:n ja lastulevyn välillä on kaksinkertainen verrattuna vanerin ja OSB:n välillä (vetolujuus ruuvin pituussuunnassa).
Mikään ei putoa alas OSB:llä, mutta jos haluaa "heittää rahaa hukkaan" tunteen vuoksi, käytä vaneria...
Sen ei tarvitse olla kaksinkertaiset levyt vain siksi, että se on märkätila.
Yksi lisäys, jos sitä ei ole vielä kirjoitettu:
On myös helpompaa asentaa kipsilevyä vasten kiinteää pintaa, jossa voit ruuvata mihin tahansa, eikä sinun tarvitse olla niin tarkka mittojen kanssa, kun kiinnität OSB:ä yhdessä kipsin kanssa. Voit käyttää hukkapaloja aivan eri tavalla. On myös helpompaa kitata, jos olet jättänyt kipsilevyn ylös jossain kohtaa.
On myös helpompaa asentaa kipsilevyä vasten kiinteää pintaa, jossa voit ruuvata mihin tahansa, eikä sinun tarvitse olla niin tarkka mittojen kanssa, kun kiinnität OSB:ä yhdessä kipsin kanssa. Voit käyttää hukkapaloja aivan eri tavalla. On myös helpompaa kitata, jos olet jättänyt kipsilevyn ylös jossain kohtaa.
Talon omistaja
· Västerbottens län
· 775 viestiä
Olemme asentaneet lastulevyjä kaikkien kipsilevyjen taakse. Osittain äänenvaimennuksen vuoksi ja osittain, jotta voimme kiinnittää tauluja, asentaa hyllyjä jne.
En tiedä miksi valitaan OBS lastulevyn sijaan? Onko se halvempaa?
En tiedä miksi valitaan OBS lastulevyn sijaan? Onko se halvempaa?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Se on huomattavasti vahvempi.
No, OSB on vain merkityksettömän vähän vahvempi kuin oikein kiinnitetty ruuvi lastulevyyn.
Oikea tapa on kuitenkin esiporata lastulevyyn ennen ruuvin kiinnistämistä saadakseen varmasti kestävimmän kiinnityksen.
Tämä johtuu siitä, että lastulevy joskus jakautuu keskeltä ja puolet katoaa kuin kraateri taakse, jos vain väkivalloin ruuvataan ilman esiporausta.
Joten se on periaatteessa yhtä kestävää, mutta vaatii ylimääräisen vaiheen tämän täydellisen kiinnityksen varmistamiseksi.
Oikea tapa on kuitenkin esiporata lastulevyyn ennen ruuvin kiinnistämistä saadakseen varmasti kestävimmän kiinnityksen.
Tämä johtuu siitä, että lastulevy joskus jakautuu keskeltä ja puolet katoaa kuin kraateri taakse, jos vain väkivalloin ruuvataan ilman esiporausta.
Joten se on periaatteessa yhtä kestävää, mutta vaatii ylimääräisen vaiheen tämän täydellisen kiinnityksen varmistamiseksi.