304 840 lukukertaa ·
348 vastausta
305k lukukertaa
348 vastausta
Miksi kaikki käyttävät OSB:tä kipsilevyn takana?
Käytin HoleInOne-ratkaisua rakentaessani autotallia, OSB:n ollessa kaikkien kipsilevyjen takana.F fiskbuggaren sanoi:Hole-in-ones toimivat huonosti OSB:ssä ja essvesin OSB-ruuvilla levy ei vedä kiinni metallirunkoon, jos sitä ei ole onnistuttu saamaan tiukaksi ennen, koska jostain käsittämättömästä syystä se on kokonaan kierteellinen.
Jos jotain kadun, niin sitä, että käytin OSB:tä keittiössä plyfan sijaan. Asioiden kiinnittäminen vanhaan yksinkertaiseen kipsiin on kauheaa.
Mielestäni ne toimivat kuten oli tarkoitus, tai sitten kompensoin tiedostamatta hieman korkeutta.
Jäsen
· Stockholm
· 2 268 viestiä
Silloin olet luultavasti ollut parempi kompensoimaan kuin minä. Ongelma osbn kanssa on, että reikäsaha ei voi hienosäätää asemaansa, kun keskipora löytää vastaanottimen, koska kumpikaan reikäsaha tai pora ei voi liikkua sivusuunnassa osb:ssa.FredrikR sanoi:
En ole siihen törmännyt, mutta en olekaan tehnyt niin paljon seiniä elämässäni. Mutta väittäisin, että porakoneella "hytkyminen" riittää, jotta reikä saadaan sujuvasti... Pahoittelut, tuli paljon vihjailuja, mutta toivottavasti on selvää, mitä tarkoitan vakavasti otettavalla tasolla.F fiskbuggaren sanoi:
Kaksinkertaisilla OSB-kerroksilla, jotka on liimattu ja ruuvattu toisiinsa, seinistä tulee niin jäykkiä, että niihin voi asentaa liukuovia ilman, että ne vievät erityisen paljon tilaa. Eli tilaa säästyy. Tämä on oma konstruktion som jag fick övartala snickarna att prova (övertala länge), kun rakensin kotona uudelleen, mutta se toimii loistavasti. Äärimmäisen vakaa. Paljon vakaampi kuin viereinen seinä, joka on tehty kipsilevystä ja yksinkertaisesta OSB:stä mutta tukipuiden kanssa.
Kätevä ratkaisu, kun haluaa asentaa liukuovet olemassa oleviin seiniin. Minulla on kaksi, joissa tavalliset ovet eivät mahtuneet. Jos rakennan joskus tulevaisuudessa uuden talon alusta alkaen, tulee siihen paljon tämänkaltaisia ovia...
Kätevä ratkaisu, kun haluaa asentaa liukuovet olemassa oleviin seiniin. Minulla on kaksi, joissa tavalliset ovet eivät mahtuneet. Jos rakennan joskus tulevaisuudessa uuden talon alusta alkaen, tulee siihen paljon tämänkaltaisia ovia...
Eräs tuttava peruutti autotallissaan Amerikanare-merkkinensä ovi auki, ja tietysti oven reuna osui seinän liitokseen halliin päin ja auton ovi aukeni. Se kaatoi lipaston, jossa oli paljon tavaroita sisällä ja päällä. Vaimo ei ollut kovin iloinen. Itse rakennan juuri nyt autotallia, 370 neliömetriä, ja laitan OSB-levyä kaikkialle kipsilevyjen taakse. Nyt aion pyytää tarjouksia OSB:stä, onkin järkevää ostaa ainakin kaksi lavaa kerralla.
Kaksi lavaa ei taida riittää 370 neliömetrille.Anders & Ming sanoi:
Eräs tuttava peruutti autotallissaan Amerikkalaisella autollaan ovi auki, tietenkin oven reuna osui seinän saumaan ja hallin puolella auton ovi repesi auki. Kaatoi siinä lipaston, jossa oli paljon tavaraa sisällä ja päällä. Rouva ei ollut kovin iloinen. Itse rakennan juuri nyt autotallia 370 neliömetriä, ja OSB tulee kaikkialle kipsilevyn taakse. Nyt aion pyytää tarjouksia OSB:stä. Kannattaa ostaa vähintään kaksi lavaa kerralla
Miksi ei? Se on 77m ympäri, jos se on neliömäinen. Yksi lava on 60skivor. Kaksi lavaa riittää marginaalilla.
Autotalli on 22 m x 9 m ja 3,5 korkeat seinät + yläkerta, joka valmistuu.
kysymys lastulevyä vastaan OSB kumpi on vahvempi? Lastulevy maksaa 73 kr ja OSB 128 kr
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Arvaisin, että OSB on vahvempi, jos se on sellainen pehmeä lastulevy.
se Bauhaus lastulevy on 11 mm en tiedä onko se pehmeä
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 299 viestiä
Katsoin bauhausista ja näin 10mm lastulevyn. Se on siinä tapauksessa lattialastulevyä eikä kovin vakaa. Käytä OSB:tä niin se toimii hyvin