Maailmassa, jossa elämme, ajattelin tarttua kunnolla veden varastointiin ja luulen, että olen löytänyt parhaan paikan tämän säilyttämiseen. Tarvitsen silloin rakentaa kestävän hyllyn, joka kestää yli 150 kg, 120 litran vesisäiliöilleni.

Paikka on ruokakomeron oven yläpuolella (katso kuva), huonekorkeus on 270 cm ja oven yläpuolelle ajattelin hyllyn seinästä seinään, 170 cm leveänä ja hylly on 40 cm syvä. Hyllyllä säilytän 6 kpl Vattendunk, 20 liter, yhteensä 120 litraa, jonka pitäisi riittää noin viikoksi 4 hengen perheelle.

Hylly koostuu mielestäni seuraavista osista
Koska konsoli on kummallakin puolella ovea, olen huolissani siitä, että jänneväli on liian suuri, ja mietin jotain vaihtoehtoa tämän varmistamiseksi, kuten Bänkskivekonsol tai jokin tukilista. Otan mielelläni vastaan vinkkejä.

Seinässä on OSB, mutta ajattelin tarkistaa runkotutkijalla, jos voin löytää muutamia rankoja, joihin kiinnitän ruuvit. Pitäisi olla runko oven vasemmalla ja oikealla puolella?

Tuntuu, että tästä pitäisi tulla tukeva ja hyvä, mutta samalla ei halua, että tämä romahtaa.

• Oven yläpuolella oleva tila ruokakomerossa, jossa metallihylly ja korit; suunniteltu veden varastointihyllylle.
Miten aiot käsitellä/kierrättää kanisterit sillä korkeudella?

F fribygg sanoi:
Miten ajattelit käsitellä/kiertää kanistereita sillä korkeudella?
Ajattelin käyttää tikkaita, kiipeän ylös ja nostan ne alas, ja vaimo ottaa ne vastaan. Tämä tehdään 1-2 kertaa vuodessa. Ehkä ei ole kätevintä, mutta haluamme käyttää helpommin saavutettavissa olevaa paikkaa muuhun.

Aseta kanisterit alemmaksi (mieluiten lattian tasolle viileään huoneeseen, jossa on lattiakaivo) tai asenna jonkinlainen säiliö, jonka voit tyhjentää ja täyttää ilman, että täytyy siirtää sitä. Uskon, että hydropressi tai hydrofor, jossa on sopivat vesiliitännät, olisi huomattavasti mukavampi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.