Olemme parhaillaan laajentamassa taloamme, joka on peräisin 40-luvun lopulta.

Tänään tein reiän vanhaan ulkoseinään ja törmäsin valkoiseen eristeeseen, joka on ympäröity mustalla pahvilla. Eriste on valkoista "untuvaa", joka hajoaa helposti.

Asbestiriski?
 
  • Vanhan talon remontti: Lattialla valkoista eristettä ja mustaa paperia, rakennusmateriaaleja ympärillä. Onko asbestiriskiä?
  • Vanha seinärakenne sisältää valkoista eristysmateriaalia mustalla paperilla, hajoaa helposti, mahdollinen asbestin riski. Puurakennetta ja sahanpurua näkyvissä.
Casaloco
K KPLind sanoi:
Olemme keskellä 40-luvun lopun talomme laajennusta.

Tänään tein reiän vanhaan ulkoseinään ja löysin valkoisen eristeen, joka oli ympäröity mustalla paperilla.
Eristys on valkoista ”nukkaa”, joka hajoaa helposti.

Riskinäkö asbesti?
Luulisin vanhaa kivivillaa. Siinä oli usein mustaa paperia siihen aikaan. En ole kuullut asbestista.
 
Tuo näyttää vanhalta kivivillalta. Pöly ei ole erityisen terveellistä sen kannalta, pölyää sitä paitsi kuin h-lvtti.
 
ei asbestia mutta voi mahdollisesti olla lasinsiru siinä
gullfiber valmisti myös lasivillamattoja, jotka on mustina ommeltu pitkiltä sivuilta
 
Kiitos vastauksista!
 
  • Tykkään
kontaktor
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.