453 lukukertaa ·
7 vastausta
453 lukukertaa
7 vastausta
Vanerista tehdyt portaat
Minulla on suora portaikko, johon olen suunnitellut vaihtaa askelmat ja nousut. Uudet askelmat ovat hurjan kalliita. Ajattelin tehdä askelmat 21 mm vanerista, jonka sitten päällystän jollakin laminaattilattialla. Onko joku tehnyt tämän?
Isäni teki sen käännetyissä portaissa 25 vuotta sitten, mutta ohuella parketilla + tammilistalla edessä. Se toimii ja näyttää edelleen hyvältä, vaikka tuntee siirtymän parketista listaan.F Floskar sanoi:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 196 viestiä
Miksi et päällystäisi nykyisiä porrasaskelmia samalla laminaattilattialla? 21 mm vaneri on erittäin ohut porrasaskelmaksi. En usko, että löydät ostettavaksi alle 30 mm paksua, ja silloin kyseessä ovat jäykät puulajit kuten tammi. Kuusiportaat ovat aina 40 mm.F Floskar sanoi:
Portaat ovat vuodelta 69, narisevat kuin piru ja olen yrittänyt korjata tätä, mutta se paranee vain hetkeksi. Niissä on myös matto, ja askelmat ovat 240 mm syviä, haluaisin ne 280-300 mm syviksi. Kiitos vinkistä portaiden aihioista. Olen googlannut kuin hullu ja olen alalla. 30 mm vaneria on myös saatavilla.Johan Gunverth sanoi:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 196 viestiä
Silloin olen mukana. Kuulostaa hyvältä idealta vaihtaa silloin. Plywood voi olla vahva, mutta se ei ole jäykkä. Se voi varmasti olla vähän pelottavaa kävellä siinä portaissa jos askeleet joustavat.
Ah, luulin, että vahvistaisit askelmat 22 mm vanerilla.F Floskar sanoi:Portaat ovat vuodelta 69, natisevat kuin piru ja olen yrittänyt korjata tämän, mutta se paranee vain hetkeksi. Niissä on myös matto, ja askelmat ovat 240 mm syviä, haluaisin niitä 280-300 mm syviksi. Kiitos vinkistä koskien porrasaiheita. Olen googlannut kuin hullu ja olen alalla. 30 mm vaneriakin on olemassa.
Klikkaa tästä vastataksesi