Hei, mikä hieno tulos! Miltä kävelytie näyttää talven jälkeen? Toivottavasti seuraat edelleen ketjua. Mietin luoda kauniin pienen istumanurkan puutarhaan :-)

Katy83 Katy83 sanoi:
Hei, mikä hieno lopputulos! Miltä kävelytie näyttää talven jälkeen? Toivottavasti seuraat edelleen ketjua. Mietin pienen istuinnurkkauksen luomista puutarhaan :)
Kaikki näyttää samalta kuin ennen, mutta valitettavasti tänä vuonna on paljon rikkaruohoja. Muuten kaikki on ehjää eikä mikään ole siirtynyt. Voin ottaa kuvan myöhemmin tänään.

• Rakastan
  • Tykkään
Katy83 ja 1 muu
  • Laddar…
J jonaslatt sanoi:
Hei, ajattelin palata vähän asiaan. Olen kokonaisuutena erittäin tyytyväinen. Menin vähän enemmän sementtiä kuin odotin. Mutta tämän lisäksi olen erittäin tyytyväinen. Siellä missä oli tyhmiä kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Kun se alkoi kovettua, otin tikun ja muotoilin siitä itse kiviä. Saumahiekka oli todella piste i:n päällä.

Muotit ostettiin Jam o fixistä. Käytettiin koko ajan kahta muottia. Valitettavasti super huono laatu, ensimmäinen halkesi heti, mutta ratkaisin sen hopeateipillä. Toinen kehys oli haljennut kolmesta kohtaa, kun avasin laatikon. Mutta tässäkin tapauksessa teippi toimi. [kuva] [kuva] [kuva]
Hienoa! Me suunnittelemme valamista nyt keväällä, mitä sinulla oli pohjana? Soraa?

Pitää paikkaansa. Maa ja sora. Tehtiin melko yksinkertaisesti, huolimattomasti alle. Mutta lopputulos oli hyvä.

• Tykkään
Murbyggare ja 1 muu
  • Laddar…
J jonaslatt sanoi:
Totta. Multaa ja soraa. Tein melko yksinkertaisesti, huolimattomasti pohjan alta. Mutta lopputulos oli hyvä.
Kiitos nopeasta vastauksesta!

todella hienoa! Voiko valaa suoraan talon julkisivuun vai onko oltava pieni rako?

J jonaslatt sanoi:
Hei, ajattelin palata aiheeseen hieman.
Olen kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen. Kulutin enemmän sementtiä kuin luulin. Mutta muuten olen erittäin tyytyväinen.
Missä oli hankalia kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Sitten kun se alkoi kovettua, otin tikun ja muotoilin siitä itse kiviä.
Saumaushiekka oli todellakin piste i:n päälle.

Muotit ostettiin Jam o fixistä. Käytettiin kahta muottia koko ajan. Valitettavasti superhuono laatu, ensimmäinen halkesi heti, mutta ratkaisin sen teipillä.. Toinen kehys oli säröillä kolmessa paikassa, kun avasin laatikon. Mutta myös tässä pystyi käyttämään teippiä
[kuva] [kuva] [kuva]

J jonaslatt sanoi:
Kokeilin tänään valamista sarjan. Vain nähdäkseni, miten se menee ennen kuin aloitan oikeasti.

Oli helpompaa kuin luulin.
Kuitenkin Jam o fix mall. Halkeili kolmesta kohtaa kokeillessani sarjaa..

Ei voi sanoa olevan hyvä laatu valitettavasti. Mutta muuten olin todella tyytyväinen tulokseen.
Hei taas, muistatko kuinka paljon vettä/betonia käytit saadaksesi täydellisen koostumuksen?

Kaikki mainitsevat "sementin kulutuksen". Huomaa, että sementti on betonin sideaine, joka on sekoitus sementtiä ja jotain tyyppiä kiviainesta, kuten hiekkaa ja mahdollisesti mursketta. En halua olla mikään kaikkitietävä, mutta vain ettei kukaan osta puhdasta sementtiä rakennusliikkeestä, sekoita sitä veteen ja kaada sisään. Se ei kestä kovin hyvin! Osta valmis betoni säkissä (valmiiksi sekoitettu hiekka ja sementti) jos olet epävarma, tai osta sementti ja hiekka erikseen jos aiot valaa paljon ja haluat säästää muutamia euroja!

Täydellisen koostumuksen saamiseksi täytyy kokeilla, jos ostat valmiiksi sekoitettua betonia (kuiva), säkissä lukee suunnilleen kuinka paljon vettä siihen pitää lisätä. Jos lisäät liian vähän vettä, on melkein mahdotonta poistaa kuplia ja kuoppia, jos lisäät liikaa vettä, betoni ei ole yhtä vahvaa, mutta laattoihin betonin vahvuus riittää kuitenkin pitkälle.

Kun kyse on koostumuksesta, tärkeämpää on kuinka sekoitat. Se on kuin tekisit oman majoneesin. Vuorottele vettä ja sementtiä/hiekkaa, aloita vedellä ja lopeta sementillä/hiekalla (tai valmis betoni-jauhepussi) niin, että sinulla on koko ajan kermaista koostumusta. Yleinen virhe on, että lisätään kaikki kuivat aineet kerralla, jolloin betonista tulee rakeista ja kaadetaan lisää vettä, mikä voi heti tehdä betonista hyvin löysää.

• Tykkään
Murbyggare ja 1 muu
  • Laddar…
mexitegel mexitegel sanoi:
Sinun kannattaa etsiä kuvioitu betoni sen sijaan, siitä on muutama keskustelu täällä foorumilla.

Se, mikä luo kuvion, kutsutaan leimasimiksi ja valikoima on suurempi ulkomailla. EBay:ssä niitä on yleensä paljon.

Minkälainen pohjatyö tarvitaan riippuu siitä, mitä siellä on nyt, mutta tyypillisesti siellä on 20 cm kantavaa kerrosta 0/32 alla.
Eikö ole mitään kuviota, joka muistuttaa mukulakiveä????

• Tykkään
Murbyggare
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
Ei mutta voi tehdä mallin, itse malliosan voi nikkaroida itse, kuinka haluaa sen. Tulee vähän roskaa/teräviä reunoja, kun muotti otetaan pois ja ne täytyy tasoittaa. Jos on alamäki, voi muotoilla niin, että ne valuvat pois urissa. Vähän täytyy nähdä miten tässä.
[linkki]
Anteeksi, mutta olet vain lähettänyt google-haun, joten en tiedä, mihin viittaat sillä linkillä🙁Tarkoitatko, että meidän pitäisi tehdä oma muotti alusta asti? On tuhansia rumia malleja, mutta ei tavallista mukulakivikuviota, niin turhauttavaa😔

Se kivet eivät taida olla mahdollisia, sillä ovat hieman epätavallisia itsessään kumpuilevalla yläpuolella. Linkki oli vain mitä voisi tehdä itse ja tiedoksi. Muuten en voi suositella mitään.

• Tykkään
Malinelisabeth
  • Laddar…
J jonaserik sanoi:
DEt med kullersten är nog inte möjligt, en kullersten är liksom lite udda i sig själva med kullar på uppsidan. Det med länken var bara vad man kunde göra själv och som info. I övrigt inget som jag kan rekommendera.

Katso kuva, se toimii mutta se sivu ei ole luotettava🙁

M Malinelisabeth sanoi:
Katso kuva, se on mahdollista mutta se sivusto ei ole luotettava🙁
Ei minulla ole ongelmaa sen kanssa, ettei se olisi luotettava, tärkeintä on, että se on sinun tietosi, joka kertoo jotain.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.