Tervetuloa klubiin :)
 
  • Tykkään
Niovas
  • Laddar…
Kokeilin tänään valaa erän. Vain nähdäkseni, kuinka se sujuu ennen kuin aloitan kunnolla.

Oli helpompaa kuin luulin.
Mutta Jam o fix malli. Halkeili kolmesta kohdasta, kun kokeilin erän..

Ei hyvää laatua voin valitettavasti sanoa. Mutta muuten olin todella tyytyväinen lopputulokseen.
 
J jonaslatt sanoi:
Kokeilin tänään tehdä valun. Vain nähdäkseni miten se onnistuu ennen kuin teen "oikeasti".

Oli helpompaa kuin luulin.
Kuitenkin Jam o fix -malli. Halkeili kolmeen paikkaan kun kokeilin erää..

Ei ole hyvä laatu, voin sanoa valitettavasti. Mutta muuten olin todella tyytyväinen tulokseen.

Miten muotti meni rikki?
 
Minulla ei ollut työkaluja. Laitoin muotin soralle. Kaadoin sementtiä... sitten otin puutikun ja sekoitin hieman ja koputin muottia. Kun nostin sen, se oli kolmesta kohtaa poikki.
 
Mitä aikaa kuivumiseen tarvitaan ennen kuin voi kävellä sillä. Jos alkaa valaa ulkona nyt. Noin 10 astetta päivisin.
 
J jonaslatt sanoi:
Mitä aikaa tarvitsee laskea kuivumisaikana ennen kuin voi kävellä sen päällä? Jos aloittaa valun ulkona nyt. Noin 10 astetta päivisin.
Odottaisin seuraavaan viikonloppuun. En tiedä missä asut, mutta täällä Göteborgin seudulla on ollut pakkasta öisin viime aikoina. Ei ole järkevää riskeerata, että se jäätyy ennen kuin betoni ehtii kovettua. Käveltävissä sen pitäisi olla 3-4 tunnin kuluttua valusta. Jos on aurinkoista ja tuulista, niin nopeammin. Lisää muutama tunti vielä, niin voit käyttää kulkuväylää ilman ongelmia, ilman että tarvitsee varoa.
 
  • Tykkään
Maria T
  • Laddar…
Aloita tänään vanhojen kivien nosto. Aion samalla laajentaa hieman.. Siellä on nyt nurmikkoa. Täytyykö minun vuokrata täry ja tasoittaa, vai riittääkö, että vieritän maata muutaman kerran sellaisella raskaalla rullalla, jota vedetään edessä päin. En muista nyt nimeä. Vanhanaikainen malli.
 
Hei, ajattelin antaa vähän palautetta.
Olen kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen. Kului vähän enemmän sementtiä kuin luulin. Mutta muuten olen todella tyytyväinen.
Siellä missä tuli tyhmiä kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Kun se alkoi kovettua, otin kepin ja muotoilin siitä itse kiviä.
Saumaushiekka oli todellakin piste i:n päälle.

Muotit ostettiin Jam o fixistä. Käytin kahta muottia koko ajan. Valitettavasti todella huono laatu, ensimmäinen halkesi heti, mutta ratkaisin sen hopeateipillä. Toinen kehys oli halki kolmeen kohtaan kun avasin laatikon. Mutta myös tässä tapauksessa pystyin käyttämään teippiä.
Epätasainen betonipatio, jossa on kivimäinen kuviointi, valettu muoteilla. Muottien rikkoutumiset korjattu hopeateipillä. Tiilitalo, jossa on terassi. Pihan kivetys on osittain valmis, valkoisella penkillä vieressä pussi. Puinen kaide ja porras johtavat kuistille. Laatoitettu betonikäytävä puisen penkin ja portaan vieressä, vihreää ruohoa ja multaa sivuilla. Sävy vaalea, epäsäännölliset kivet.
 
  • Tykkään
fantis11 ja 9 muuta
  • Laddar…
Tuleeko siihen rikkaruohoja saumassa myöhemmin? :)
 
  • Tykkään
Joysep86
  • Laddar…
A Argahusbyggaren sanoi:
Nouseeko sitten rikkaruohoja saumoihin? :)
Hyvä kysymys. Ei ole ollut vielä niin kauan. Mutta toistaiseksi ei näy mitään.
 
  • Tykkään
Argahusbyggaren
  • Laddar…
Tuli niin hyvä!! Aion kokeilla itse, kuinka paljon sementtiä lopulta meni? Mitä laitoit kivien väliin? Onko se vakaa?

J jonaslatt sanoi:
Hei ajattelin palata asiaan. Olen kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen. Sementtiä meni hieman enemmän kuin luulin. Mutta muuten olen erittäin tyytyväinen. Missä tuli tyhmiä kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Kun se alkoi kovettua, otin tikun ja muotoilin siitä itse kiviä. Saumaushiekka oli todellakin piste i:n päälle.

Muotit ostettiin Jam o fixistä. Käytin kahta muottia koko ajan. Valitettavasti superhuono laatu, ensimmäinen meni heti rikki, mutta korvasin sen hopeateipillä. Toinen kehys oli rikki kolmesta kohtaa, kun avasin laatikon. Mutta tässäkin toimi teippi [kuva] [kuva] [kuva]
J jonaslatt sanoi:
Hei ajattelin palata asiaan. Olen kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen. Sementtiä meni hieman enemmän kuin luulin. Mutta muuten olen erittäin tyytyväinen. Missä tuli tyhmiä kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Kun se alkoi kovettua, otin tikun ja muotoilin siitä itse kiviä. Saumaushiekka oli todellakin piste i:n päälle.

Muotit ostettiin Jam o fixistä. Käytin kahta muottia koko ajan. Valitettavasti superhuono laatu, ensimmäinen meni heti rikki, mutta korvasin sen hopeateipillä. Toinen kehys oli rikki kolmesta kohtaa, kun avasin laatikon. Mutta tässäkin toimi teippi [kuva] [kuva] [kuva]
A Argahusbyggaren sanoi:
Kasvaako rakoihin rikkaruohoja sitten? :)
 
J jonaslatt sanoi:
Hei, ajattelin antaa vähän palautetta. Olen kokonaisuudessaan erittäin tyytyväinen. Tsementtiä kului vähän enemmän kuin luulin. Mutta muuten olen erittäin tyytyväinen. Missä tuli tyhmiä kulmia, kaadoin sementtiä ilman muottia. Kun se alkoi jähmettyä, otin kepin ja muotoilin itse kiviä siitä. Saumaushiekka oli todellakin piste i:n päällä.

Muotit ostettiin Jam o fixiltä. Käytin kahta muottia koko ajan. Valitettavasti erittäin huono laatu, ensimmäinen murtui heti, mutta ratkaisin sen teipillä. Toinen kehys oli haljennut kolmesta kohdasta, kun avasin laatikon. Mutta myös tässä pystyi käyttämään teippiä. [kuva] [kuva] [kuva]
haluaisin myös tietää sementin kulutuksen Aion kokeilla tätä itsekin pian :)
 
Valitettavasti en voi sanoa, kuinka monta säkkiä meni.

Kesällä alkoi valitettavasti tulla rikkaruohoja laattojen väliin. (kuten aina) valitettavasti.

Ostin hiekkaa laattojen väliin. Se saattoi olla nimeltään "fog sand" Buildmax:illa. Ensi vuonna aion kokeilla pestä kaiken, joten menee varmaan yksi tai kaksi uutta säkkiä "fog sand":ia taas.
Mutta laatat kestävät oikein hyvin.
Minun piti nostaa muutama laatta siirtääkseni robottikaapelin hieman, mutta se onnistui laittaa laatat takaisin.

Sitten voi huomata, että robotilla oli vähän vaikeampi kulkea epätasaisen laattojen yli. Joskus se pysähtyy, koska se luulee jonkun nostaneen sitä, koska on hieman epätasainen pinta. Kiven ja saumauksen välissä.
 
  • Tykkään
Joysep86
  • Laddar…
Älä ota liian hienoa hiekkaa, mielellään 0-8, jotta se ei nouse.
 
  • Tykkään
Niovas ja 1 muu
  • Laddar…
Pölyttämällä hieman sementtiä pohjalle ennen valua, tekee siitä kuivasementin kaltaisen ja kovan, enemmän sementtiä ja rikkakasvit vaikeasti juurtuvat menemällä alas, koska se on kuin betonia sauman alapuolella. Selvästi niin, että valu tarttuu pohjaan ja voi olla vaikeaa nostaa yksittäinen osa ylös. Sinun päätettävissäsi.
 
  • Tykkään
Keisha
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.