1 338 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Välttää rakoilua rintapaneelissa
Hei,
Ajattelin rakentaa oman rintapaneelin, jossa on tarkoitus käyttää MDF-, vaneri- tai kovalevyjä kiinnitettyinä seinään. Mietin nyt, miten välttää maalin halkeilu, kun kaikki on valmista, levyn liitoskohdissa. Olen täysin varma, että tavallinen tasoitus näkyy melko selvästi ja nopeasti.
Olen tietenkin harkinnut peittääkseni levyjen väliset saumat/lovi koristeellisella listalla tai laudalla, mutta se ei ole esteettinen ratkaisu, jonka haluaisin nähdä.
Onko kukaan kokeillut tätä kemiallisen puun kanssa? Toimisiko se paremmin kuin tasoite?
Tai onko jollain muu idea?
Ajattelin rakentaa oman rintapaneelin, jossa on tarkoitus käyttää MDF-, vaneri- tai kovalevyjä kiinnitettyinä seinään. Mietin nyt, miten välttää maalin halkeilu, kun kaikki on valmista, levyn liitoskohdissa. Olen täysin varma, että tavallinen tasoitus näkyy melko selvästi ja nopeasti.
Olen tietenkin harkinnut peittääkseni levyjen väliset saumat/lovi koristeellisella listalla tai laudalla, mutta se ei ole esteettinen ratkaisu, jonka haluaisin nähdä.
Onko kukaan kokeillut tätä kemiallisen puun kanssa? Toimisiko se paremmin kuin tasoite?
Tai onko jollain muu idea?
Kuten sanottu, rintapaneeli levyillä. Voimme käyttää seuraavaa kuvaa viitteenä asian vuoksi. Mikään ei ole vielä kiveen hakattu.Den ofrivillige klåparen sanoi:

Haluan siis välttää halkeamien muodostumista paneeleissa, joissa MDF-levyjen saumat yhdistetään.
Kuten sanottu, varmista, että ne on kiinnitetty toisiinsa. Yksi vaihtoehto voi olla uran ja kielen jyrsiminen niihin profiilijyrsimellä. Mutta, se auttaa vain, jos alusta on kohtuullisen vakaa. Jos se liikkuu liikaa, saat halkeamia, teetpä mitä tahansa. (Tai, no, ehkä voi välttää, jos käytät lasikuituverkkoa/korjauspaperia vaakasuorasti koko paneelin yli)F Fredrik Person sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi