Hei, olen vaihtamassa joitakin osia IKEA-keittiössä. Etsin nyt suurta MDF-levyä keittiösaarekkeen taustapuolelle. Valitettavasti IKEA ei myy tarpeeksi suuria peitelevyjä, jotta voisi käyttää kokonaista levyä, vaan täytyy liittää useampia yhteen. Noin 10 vuotta käytettyämme keittiötä huomaan nyt, että MDF, joka ei ole ostettu IKEA:sta, kellastuu, kun taas IKEAn peitelevyt/runko-osat säilyttävät valkoisen värinsä paremmin. Tietääkö kukaan, mistä voisi ostaa MDF:ää, joka ei kellastu? Kyllä, tiedän että voi maalata/suihkutusmaalata, mutta ajattelin välttää sitä.

• Valkoinen keittiösaarekkeen sivupaneeli harmaalla lattialla; tarkastellaan MDF-levyn värjäytymistä.
  • Valkoinen keittiön kaapin kulma, jossa näkyy hieman irronnut MDF-levy ja seinä.
Yleisin on yleensä laminoitu lastulevy.. ei mdf

Chrillthesill Chrillthesill sanoi:
Sen kun meillä on ollut keittiömme noin 10 vuotta, huomaan nyt, että MDF, joka ei ole ostettu IKEAsta, kellastuu, kun taas IKEAN peitelevyt/runko säilyttää valkoisen värinsä
Ostettu maalattu MDF, onko sellaista?
Eikö se ole melamiinilevy (lastulevyllä pohjana), jota olet käyttänyt?

En minä ostanut, vaan rakennusmiehemme. Ehkä ei voi ostaa laminoitua mdf:ää suuremmissa levyissä, kuten sanotte. Luulen kuitenkin, että IKEA:lla on laminoitua mdf:ää suurempiin peitelevyihin, ei lastulevyjä. Kysymys koskee, mitä käyttää keittiösaarekkeen alle, jos haluaa yhden levyn useiden sijasta ja vaatimuksena on, ettei se kellastu ajan myötä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.