Aion ostaa paneelilautoja rakennukseeni ja pohdin hieman, miten minun pitäisi ajatella lautojen pituuden valintaa.
Paneeli tulee olemaan 22x120 ja asennetaan vaakasuoraan.
Näin spontaanisti olen ajatellut ostaa 4800 mm pitkiä lautoja, jolloin saumattu pituus on 90 cm ja sen pitäisi kai näyttää aika hyvältä? Jotain ehdotuksia?
 
Jos koko pituus on 5700, olisin harkinnut tilaavani juuri sen pituisen.
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
S sblixten sanoi:
Jos koko pituus on 5700, olisin harkinnut tilaavani juuri sen pituuden.
Sitä pituutta heillä ei ole tukkivarastossa hyllyssä.
 
Siirrä saumakohtia, jotta et saa generaali saumaa, tuloksesta tulee paljon siistimpi. Joten kun olet kiinnittänyt 90 cm palasi, aloitat saman laudan jäännöspalalla. Silloin seuraava sauma tulee 180 cm jne.
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
Ei taida kovin moni olla täysimittainen? Mietin ikkunoita jne.
Onko paneeli päätypontattu?
Minun oli, liimasin 10 cm kummallekin puolelle saumaa ja päätyponttia, en tiedä onko oikein vai väärin 🙂
 
  • Tykkään
JF.
  • Laddar…
A Albans doktor sanoi:
Siirrä saumoja niin, että et saa aikaiseksi generalskarvia, jolloin tulos on paljon siistimpi. Kun olet naulannut paikalleen 90cm pätkän, aloitat seuraavaksi samasta laudasta jääneellä palalla. Seuraava sauma tulee sitten 180cm kohdalle jne.
Erittäin tärkeää tehdä näin, jotta saumat leviävät koko alueelle. Vielä parempi, jos kaikki laudat eivät ole alusta alkaen yhtä pitkiä, jolloin kaikki symmetria saumoissa katoaa.....
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
nino nino sanoi:
Eikö tulekaan kovin montaa täyspitkää? Ajattelen ikkunoita jne.
Onko paneeli päätypontattu?
Omani oli, liimasin 10 cm kummallekin puolelle saumasta ja päätypontista, oikein tai väärin en tiedä 🙂
On varasto, joten on vain kaksi ikkunaa, yksi päädyssä ja yksi toisella pitkällä sivulla. Valitettavasti heillä ei ollut päätypontattua, kysyin siitä, koska se vähentäisi hukkaa 🙂
 
  • Tykkään
nino
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.