2 481 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Väliseinän kantavuus 6m HEB 200 avulla
Hei,
Olen saanut rakennusalan ehdotuksen siitä, mikä teräspalkki sekä mitkä pilarit minun tulisi käyttää kantavan 6m seinän korvaamiseen. Haluaisin tietää, haluaako joku tehdä tarkastuksen ehdotukselle.
Ehdotus on:
HEB 200 S355N/NL, 6m. Pilarit 2+2 kpl, mitat 45mm x 170mm x 2200mm C24.
Haluaisin, että tulos olisi hieman tukevampi.
Liitän mukaan piirustukset sekä kuvan, mihin korvaava seinä tulee.
Olen saanut rakennusalan ehdotuksen siitä, mikä teräspalkki sekä mitkä pilarit minun tulisi käyttää kantavan 6m seinän korvaamiseen. Haluaisin tietää, haluaako joku tehdä tarkastuksen ehdotukselle.
Ehdotus on:
HEB 200 S355N/NL, 6m. Pilarit 2+2 kpl, mitat 45mm x 170mm x 2200mm C24.
Haluaisin, että tulos olisi hieman tukevampi.
Liitän mukaan piirustukset sekä kuvan, mihin korvaava seinä tulee.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Vaikuttaa kohtuulliselta. Koska palkki korvaa seinän, taipuma tulisi rajoittaa.
Hei Justus,J justusandersson sanoi:
Sain myös laskelman, näyttävätkö ne hyvältä tukevuuden suhteen?
Yksi kysymykseni on, miksi vaikutus on asetettu 3,25 m? Palkki tulee sijaitsemaan 2,5 metrin päässä lähimmästä ulkoseinästä, talo on 6,5 metriä leveä. Ja ovatko pilarit tarpeeksi vahvoja, minulla on tilaa 3+3, oletan, että yksi ylimääräinen pilari teräspalkin kummallakin puolella ei haittaa?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
En voi lukea piirustuksen pienoiskuvia ensimmäisessä kuvassa. Resoluutio on liian huono. Minun pitäisi nähdä myös leikkaus talosta ymmärtääkseni asiayhteyden. Mutta sitä ei varmaan tarvita. Se on vahva palkki. Korkein taipuma on L/435, eli 13,8 mm. Mikä on vähän jänneväliin nähden. Pilarit ovat myös riittävät. Kuorma pilaria kohden jää alle 30 kN. Ei haittaa käyttää kolmatta sääntöä, jotta se näyttää tukevalta.
Klikkaa tästä vastataksesi