Mietin, kuinka teen uuden välipohjan kiinnityksen olemassa olevaan ulkoseinään (45x195mm runkorakenteessa).

Välipohjalla tulee olemaan jänneväli 660 cm ja se tehdään liimapuupalkeista 90x315 mm (lasketaan mitoitusohjelmassa). Ajatukseni on asettaa liggande liimapuupalkki 90x180 mm, joka "upotetaan" 45 mm runkorakenteeseen, jotta uusi välipohja voi levätä sen päällä.

Kysymykset:
- Onko rakenneratkaisuni hyvä?
- Pitäisikö minun "upottaa" 45 vai 90 mm runkorakenteeseen?

katso liitettä Översikt.pdf
katso liitettä Detalj.pdf
 
Takki sisään säännöllä on tosi hyvä, mutta 315*90 ajo, kun jänneväli on 0.6 metriä, on todella yliampuvaa.
 
Jänneväli sääntökehikossa on cc60, jossa on palkki, joka on 90x180 mm ja jota voidaan myös pitää liioiteltuna, mutta seinässä on ikkuna, joten se on sen kokoinen.

Varsinainen lattia-alusta on jänneväliltään 6,6 m, joten on käytetty 90x315 mm liimapuuta.
 
  • Tykkään
Packelito
  • Laddar…
Jos lovetat 90 mm leveän säännön 45 mm, saat 45 mm ulokkeen. Miten käsittelet sen? Voisiko vaihtoehtona olla, että 90x180 sijasta otat 45x220 ja kiinnität olemassa oleviin pystysääntöihin 45x45:llä tukena 90x180:n alla? Tällä tavalla saat tasaisen seinän ja vältät lovettamisen työn. Mahdollisesti tulee myös halvemmaksi. Minun on vaikea kuvitella, ettei 45x220 riittäisi, mutta se riippuu siitä, kuinka leveä ikkuna on.
 
Uloke ei ole ongelma, koska minulla on jo 45x45 eristeellä rungon sisäpuolella. Ideasi ei kuitenkaan ollut huono, olisi mukavaa välttää uritus. Valitettavasti seinässä on vaakasuoraan asennettu ikkuna, joka on 160 cm, joten siellä on 90x180 liimapuupalkki.

Kysymys kuuluu oikeastaan, tuleeko 90x180 palkin kääntövoimasta liian suuri, jos uritan vain 45 mm, verrattuna siihen, että runko tulisi liian heikoksi, jos uritan 90 mm (vain 105 mm jäljellä).
 
Jos teet erittäin tiukan liitoksen, säännöt eivät heikenny merkittävästi (luulen, on parasta lisätä). Toinen asia, jonka uskon, on, että 45x220 kestää helposti 160 cm jännevälillä, mutta sehän ei auta sinua, mitä minä uskon. Harkitsisin kuitenkin, että kokenut puuseppä tekisi arvion. Riippuen siitä, onko sinulla tilaa ikkunan yläpuolella, voi mahdollisesti asettaa vielä yhden 2 tum 4 alle.
 
Jo 90x180:llä minulla on jo aika tiukka ylöspäin, joten en halua 45x220. Yläkerran lattia tulee yksinkertaisesti liian korkealle, jos valitsen 45x220.
 
Ei kai se ole mahdotonta tehdä kuten tein omassa elementtitalossani. Käytin 220x45 sekä kantavana palkkina että lattiasäleenä, mutta periaatetta voi käyttää myös muilla mitoilla, kunhan löydät sopivat palkkikengät. Sinun ei tarvitse leikata mitään ja voit sen lisäksi käyttää yhtenäistä muovia koko välipohjan läpi.

Rakennustyömaa, jossa näkyy keskeneräinen puurakenteinen rakennus. Sisällä telineitä, tikkaat ja työkaluja lattialla.
 
Chaz sanoi:
Jo 90x180:llä on melko tiukkaa ylöspäin, joten en halua 45x220:ta. Yläkerran lattia tulee yksinkertaisesti liian korkealle, jos otan 45x220.
Sitten urittaisin 45 mm. Se toimii hyvin.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.