Hei!

Suunnittelen rakentaa 2-kerroksisen talon ja olen tutkinut, miten välipohja voidaan rakentaa eri tavoilla. Nämä kaksi tapaa vaikuttavat melko yleisiltä:
Vaihtoehto 1.
Rakenteen leikkauskuva, joka kuvaa 2-kerroksisen talon välipohjan yhdyntöjä eri rakennusmateriaaleista numeroin merkittyinä.

Vaihtoehto 2:
Rakennekuva 2-kerroksisen talon seinän ja välipohjan liitoksesta; esittelee eri materiaalit kuten tuulensuojan, höyrysulun ja kantopalkin.

Vaikuttaa siltä, että vaihtoehto 2 on kätevämpi höyrynsulun kanssa, mutta onko muita etuja tai haittoja? Olen nähnyt 1,5-kerroksisia rakennuksia, joissa on käytetty pystysuoria runkotolppia koko matkan ylös siltaniskapuuhun asti, jossa kattoristikot tulevat olemaan. Mutta ehkä ei ole paras vaihtoehto 2-kerroksisessa talossa, kun niiden pitää olla yli 5 metriä pitkiä. Näen, että voi ostaa pitkiksi jatkettuja runkotolppia, mutta ehkä on parempi, jos kerrokset jaetaan.

Onko jollakin näkemyksiä siitä, miten rakentaa välipohja 2-kerroksiseen taloon? Kaikki vastaukset ovat tervetulleita!

Toivotan sinulle mukavaa illanjatkoa!

Ero vaihtoehto 1:n ja 2:n välillä on niin paljon kuin voin nähdä välipohjan lattianiskojen kiinnitys. Sen sijaan vaihtoehto 2 sisältää myös hammarband ja syll, mikä tarkoittaa, että seinälistat ovat myös tässä vaihtoehdossa yksi kerros korkeita. Vaihtoehto 2:n etu on, että ulkoseinä on enemmän yhtenäinen (ei kuitenkaan täysin) ja että höyrysulku voidaan asettaa kokonaisena. Haittapuoli on, että rakentaminen on paljon työläämpää näin. On tärkeää, että reunalista (nr 09) on hyvin kiinnitetty. Itse en koskaan valitsisi vaihtoehto 2:ta.

• Tykkään
kulle
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.