Hei !

Aion laajentaa taloa ja olen muurannut kellariseinät lekaharkoilla. Muurin päälle tulee lattia lepäämään. Olen nähnyt esimerkkejä, joissa on alin hirsi tervapaperin (perustuspahvin) päällä ja lattia naulataan kiinni alimpaan hirteen. Se näyttää helpoimmalta tavalta tehdä... Kuitenkin, jos käytän 45 mm alin hirsi muurin päällä, lattia nousee hieman korkeammaksi kuin haluttu... Entä jos jätän alimpaan hirren pois ja laitan lattian suoraan perustuspahvin päälle? Tuleeko tästä ongelmia, paitsi että tarvitaan paljon kulmarautoja ja on hieman enemmän työtä kiinnittää muuriin?

• Tykkään
Karlsson byggare
  • Laddar…
Rakennan myös taloani kellarilla ja muureilla lecalla. Mielestäni leca ei kestä korkeaa pistekuormitusta, joten huolehdin siitä, että kaikki raskaammat kuormat kiinnitetään seisovaan kanttipalkkiin, 45x220, joka on perustuksen päällä. Mielestäni perustus ei jaa painoa riittävästi. Jos teet sillä tavalla, ei varmaan ole suurempaa vaaraa jättää perustus pois.

Olen samalla linjalla. Miten kiinnität reunapalkin? metallikulmilla 90 ° kohdalla ja joillakin naulatapeilla?

Minulla oli syll, joten minulla ei ole ollut sitä ongelmaa. Siellä missä lattia tulee olemaan, et todennäköisesti tarvitse kiinnittää reunapalkkia muulla tavalla kuin palkkikengillä lattiaan. En tiedä miten paras tehdä muilla puolilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.