Yritän ymmärtää, miten taloni on rakennettu, koska valmistaudun katon korotukseen. Konstruktionsritningar, joita minulla on, kuvaavat tällaisen rakenteen http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup2spalt.aspx?id=4689&contextPage=5946, mutta miltä se näyttää toisessa suunnassa? siis lattian palkeiden suuntaisesti. Mitä seinärakennepalkit ovat asennettu? Eihän se voi olla vain reuna-alue ("3:an"), laitetaanko lisä reuna-alue/lattian palkki, jotta yläpalkki ei kaadu tai? Minun täytyy vahvistaa olemassa olevaa rakennetta uusien katon kantamiseen, joten olisi hyvä tietää, mitä se tulee olemaan (ENNEN kuin aloittaa vanhan purkamisen).

On mahdotonta tietää, miten he ovat sen tehneet.
Voi olla samanlainen "C" siltä toiselta suunnalta, jossa on lyhytsiteitä viimeisessä lokerossa.
Voi olla kaksinkertaisilla kantopalkeilla ja lattialevy ulottuu seinän alle.
Voi olla, että seinä jatkuu alas lattian läpi suoraan perustukseen, eli vain yhdellä kantopalkilla ja lattiarakenne sisällä.
Tai jokin yhdistelmä...

Ei ole riskiä, että yläjuoksu keikkaisi tällaisella rakenteella, se seisoo tukevasti reunapalkin ja lattiapalkkien päällä. Minulla on itselläni tällainen rakenne 1 1/2 kerroksisessa talossani, ja se toimii erinomaisesti. Tietenkin seinärunko on kiinnitetty palkistoon.

Lattianpalkit ovat tasaisin välein tuettuina, tukien määrä ja rakenne riippuvat muun muassa lattiapalkkien pituudesta (jänneväli), niiden mitoista ja minkä tyyppinen perustus sinulla on. Katso hieman esimerkkejä täältä (onko sinulla ryömintätila?):
http://www.traguiden.se/TGtemplates/popup1spalt.aspx?id=1188

Ok, kiitos vastauksista. Se saa yksinkertaisesti olla yllätys sinä päivänä kun alamme purkaa. Ajatukseni (tai pikemminkin suunnittelijani ajatus) on naulata 45*145 T-muotoisena nykyisiin koolauksiin, mutta silloin on hyvä, jos on jotain, minkä päälle se voi seistä. Toivottavasti seinän sisäpuolella on myös muuria, se näyttää siltä joka tapauksessa, koska sokkeli näyttää olevan muurin ulkoreunassa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.