Hei

Olen valanut sormusbetonista työtason, joka on nyt ollut viikon ajan. Se tulee olemaan ulkona osana ulkokeittiötä.

Kaksi kysymystä:

* Ajattelin pyöristää reunat ja hioa pintaa hiekkapaperilla. Mikä karkeus hiekkapaperilla?

* Millä minun pitäisi käsitellä betonitaso, jotta välttyisin liiallisilta rasvatahrilta ym.?

Haluan, että tasolle jää hieman rustiikkinen tunne, joten ei ole supertärkeää, että siitä tulee täydellinen.

Kiitollinen vinkeistä!

Ystävällisin terveisin
Danne

D Daniel Gernandt sanoi:
Hei

Olen valanut penkkilevyn muottiin, joka on nyt ollut viikon. Sen on tarkoitus olla ulkona osana ulkokeittiötä.

Kaksi kysymystä:

*Ajattelin pyöristää kulmat ja hioa pinnan hiekkapaperilla. Mikä karkeus hiekkapaperille?

*Millä pitäisi käsitellä betonilevy, jotta ei synny liikaa rasvatahroja jne.?

Haluan, että levyssä on hieman rustiikkinen ilme, joten täydellisyys ei ole supertärkeää.

Kiitollinen vinkeistä!

Ystävällisin terveisin
Danne
Reunat voit helpoiten pyöristää kulmahiomakoneella, johon on kiinnitetty sopiva levy, mutta miksi hiekkapaperi? Sen puolen, joka tulee ylöspäin, tulisi olla alaspäin valettaessa, ja jos olet käyttänyt esimerkiksi vesivaneria muoteissa, sen pitäisi olla mahdollisimman sileä, eikö?

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
larsosonja.johansson ja 1 muu
  • Laddar…
T TypRätt sanoi:
Reunat voit helpoiten pyöristää kulmahiomakoneella sopivalla kiekolla, mutta miksi hiekkapaperi? Se puoli, joka on ylöspäin, on valussa mukana ja jos käytit vaikka filmivaneria muotteihin, sen pitäisi olla niin sileä kuin mahdollista?
Hei

Se on totta :) En ole vielä purkanut sitä filmivaneri-muodista, joten en tiedä kuinka sileäksi se on tullut.

Mitä mieltä olet tahrojen käsittelystä? Jotakin vinkkejä?

/Danne

Mitä olen ymmärtänyt, sitä voi käsitellä melkein kuin puuta eli öljyllä tai vahalla ja varmasti joillakin muillakin tavoilla. Arvelen, että ei ole mitään ”oikeaa” vastausta, koska se riippuu varmaan siitä, aiotko asettaa kuumia esineitä suoraan sen päälle jne., vaha on luultavasti yleisin, mutta odota, että joku kokeneempi voi antaa parempia lisäkysymyksiä siitä, miten haluat käyttää sitä ja kuinka usein olet valmis tekemään huoltotöitä. :D

Olen juuri kuten olet ehkä huomannut, myös valuhommissa. Olen tehnyt sen kerran aikaisemmin ja silloin käytin steinfix 100. Tuli tosi hyvä ja vaikka en olekaan siistein keittiössä, onnistuin silti pitämään pinnan hyvänä kaksi vuotta (sitten muutin)

• Tykkään
Jimmie.l91 ja 1 muu
  • Laddar…
B billyby sanoi:
Olen juuri, kuten ehkä olet nähnyt, myös valuhommissa. Olen tehnyt sen kerran aiemmin ja silloin käytin steinfix 100. Tuli todella hyvä ja minä, kun en ole siistein keittiössä, onnistuin silti pitämään pinnan hyvänä kahden vuoden ajan (sitten muutin)
Kuulostaa hyvältä. Mukavaa, että käsittelemiseen riittää vain yksi tuote. Kokeilen:)

/Danne

• Tykkään
billyby
  • Laddar…
Lattialle tarkoitettu 2-komponentti kirkaslakka on se, jota aion käyttää seuraavalla kerralla.

B larry78 sanoi:
Lattiamaalin kirkaslakka 2-komp on se, jota aion käyttää seuraavalla kerralla.
Onko kokemusta siitä aiemmin?

/Danne

D Daniel Gernandt sanoi:
Onko kokemuksia siitä aiemmin?

/Danne
Vain maalattu lattia sillä. Mutta tuntuu siltä, että siitä tulee kova ja helppo puhdistaa. Olisin valinnut sellaisen, joka on diffuusioavoin.

Steinfix-edun on se, että betoni säilyttää saman ulkonäön. Mutta jos haluaa esimerkiksi toisenlaisen pinnan, niin kirkaslakka on varmasti hyvä vaihtoehto.

B billyby sanoi:
Steinfixin etuna on, että betoni säilyttää saman ulkonäön. Mutta jos haluaa esimerkiksi toisenlaisen pinnan, niin kirkaslakk on luultavasti hyvä vaihtoehto
"Tuote saa hieman kiiltävämmän ja tummemman pinnan, mikä korostaa kiven rakennetta."

Lukee sivustolla ja olen kokenut saman muiden vastaavien tuotteiden kohdalla.

Hei. Jotain muuta on tullut esiin, mutta betonilevy on nyt valettu ja otettu pois muotistaan. Ajattelin hioa levyn yläpinnan. Pitäisikö minun tehdä se veden kanssa ja märkähiekkapaperilla (tyyppi 600) vai kuivana märkähiekkapaperilla, aiheuttaako vesi tahroja?

Danne

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.