4 672 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Valettu betonitaso - laikukas
Hei,
valoin työtason noin 1,5 viikkoa sitten Finja expanderbetong fin -betonilla, joka tulee ulkokeittiöömme. Muotti oli tehty vanerista ja sivuilla oli 45x45 palkit, sekä galvanoidut raudoitukset. Kun purin muotin ja käänsin levyn, huomasin, että se on laikukas. Näkee, mihin betonia on kaadettu. Käsinhionnan jälkeen se on parantunut hieman, mutta ei ole vieläkään hyvä.
Tietääkö joku, mistä tämä voi johtua ja voiko sitä hioa alas esimerkiksi timanttihiomalla?
valoin työtason noin 1,5 viikkoa sitten Finja expanderbetong fin -betonilla, joka tulee ulkokeittiöömme. Muotti oli tehty vanerista ja sivuilla oli 45x45 palkit, sekä galvanoidut raudoitukset. Kun purin muotin ja käänsin levyn, huomasin, että se on laikukas. Näkee, mihin betonia on kaadettu. Käsinhionnan jälkeen se on parantunut hieman, mutta ei ole vieläkään hyvä.
Tietääkö joku, mistä tämä voi johtua ja voiko sitä hioa alas esimerkiksi timanttihiomalla?
Luulen, että sinun olisi pitänyt tehdä suurempi erä ensimmäisellä valukerralla - sinun pitäisi peittää koko pohja muutaman senttimetrin verran, jotta ei tule saumakohtaa. Ja expanderbetoni ei tarvitse tärinää ollenkaan/paljon. Pieni varaus siihen, että olen valanut vain yhden pöydän - mutta siitä tuli hyvä. 
M mkristensson sanoi:Uskon, että sinun olisi pitänyt tehdä suurempi erä ensimmäisen kaadon yhteydessä - sinun pitäisi peittää koko pohja muutamalla senttimetrillä, jotta ei tule saumoja. Ja laajenevaa betonia ei tarvitse värähtää ollenkaan/paljon. Varauksella, että olen vain valanut yhden pöydän - mutta siitä tuli hyvä.![]()
Kiitos kaikista vastauksista. Varmasti on yhdistelmä liian pientä ensimmäistä erää ja että lisäsin 2 dl vettä toiseen. Se saa kelvata tänä vuonna, ja katson, valanko uuden ensi vuonna.M mkristensson sanoi:Uskon, että sinun olisi pitänyt tehdä suurempi erä ensimmäisen kaadon yhteydessä - sinun pitäisi peittää koko pohja muutamalla senttimetrillä, jotta ei tule saumoja. Ja laajenevaa betonia ei tarvitse värähtää ollenkaan/paljon. Varauksella, että olen vain valanut yhden pöydän - mutta siitä tuli hyvä.![]()
Jos se jää ulos tuolla tavalla, se katoaa itsestään tai ainakin tulee niin paljon muita jälkiä, että et enää ajattele sitä. Olen juuri valanut kaksi levyä (240x39x4 ja 60x39x4), eivätkä ne tulleet täysin samanvärisiksi, vaikka käytin samaa vesimäärää, tärinää jne. Mutta se onkin vähän betongin viehätys, sen ei tarvitse olla täysin täydellinen!
Ja voin mielestäni koko ajatus valaa pöytä ulkona on, että sen pitäisi olla hieman "rough"!
Mutta; oletko sinetöinyt pinnan? Minä käytin Heydi Top päällä.
Mutta; oletko sinetöinyt pinnan? Minä käytin Heydi Top päällä.
Klikkaa tästä vastataksesi