Hei!

Suunnittelen kylpyhuonetta, joka sijaitsee kevytsoraharkkotalon toisen kerroksen kulmassa (uudisrakennus). Tietämättä parasta tapaa vetää viemärit, ajattelin, että ne pitäisi yhdistää alakerran kylpyhuoneeseen ja tehdä runko, joka menee alas sen kylpyhuoneen kautta ja ulos talosta laatan kautta.

Tämä tarkoittaa, että minun pitäisi valaa noin 6,5 metriä viemäriputkea välipohjaan. Koska pitäisi olla 1 cm kaato per metri (eikö?), mietin nyt laatan paksuutta, muotoilua ja hintaa.

Olen miettinyt valaa välipohjan koostumuspellillä. Kuinka paksu välipohja minun sitten pitäisi olla, jotta tämä onnistuu?

Olen myös katsonut välipohjaelementtejä esimerkiksi Bauroc, mutta en tiedä täysin, kuinka ratkaista viemärin sisääveto tällaisessa järjestelmässä. Onko mitään vinkkejä?

Täytyykö viemäriputket viedä märkätilojen läpi, vai voinko ongelmitta rakentaa pienen shahtin talon muualle, jossa johdan viemärin alas?

Jos te olisitte tämän ongelman edessä, mikä olisi suositeltava ratkaisunne?

Kiitollinen avusta!

Åsa Lund
Aseta viemäriputki toiseen paikkaan talossa. Älä vedä niin pitkää putkea palkistoon, jos ei ole pakko. Voi aiheuttaa paljon tukoksia tulevaisuudessa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.