18 646 lukukertaa ·
24 vastausta
19k lukukertaa
24 vastausta
Valaa perustus 5 cm S80 solumuovilla pohjassa?
Ei ole mitään syytä laittaa eristystä sokkelin alle ryömintätilaan. Onhan se eri asia reunapalkin kanssa kokonaan valetulla laattalla.
Sitten taas itse valetusta tulee liian ohut, jos kyseistä muottia käytetään. Tarvitsee noin 20 cm betonia.
Tee uusiksi tee oikein.
Mahdollinen eristys tulee silloin sijoittaa ulkopuolelle suojaamaan routaa vastaan.
Sitten taas itse valetusta tulee liian ohut, jos kyseistä muottia käytetään. Tarvitsee noin 20 cm betonia.
Tee uusiksi tee oikein.
Mahdollinen eristys tulee silloin sijoittaa ulkopuolelle suojaamaan routaa vastaan.
Myöhäinen vastaus täällä.
Mutta kun huomautin ongelmasta, joka liittyy solumuovin käyttöön pohjassa, firma poisti solumuovin ja muovin ja valoi lisää 45, jotta perustus tuli 24 cm (195 + 45) korkeaksi ja vahvistetuksi kahteen kerrokseen.
Joten nyt se on valettu ja muurattu, olen luonut uuden ketjun sille:
https://www.byggahus.se/forum/threads/efterfoga-leca-murning.342628/
Mutta kun huomautin ongelmasta, joka liittyy solumuovin käyttöön pohjassa, firma poisti solumuovin ja muovin ja valoi lisää 45, jotta perustus tuli 24 cm (195 + 45) korkeaksi ja vahvistetuksi kahteen kerrokseen.
Joten nyt se on valettu ja muurattu, olen luonut uuden ketjun sille:
https://www.byggahus.se/forum/threads/efterfoga-leca-murning.342628/
Heij83
Runkorakentaja
· Västra Götaland
· 1 037 viestiä
Heij83
Runkorakentaja
- Västra Götaland
- 1 037 viestiä
Onko se sama firma, joka valoi pohjan?
Tuntuu epäilyttävältä, onko heillä lainkaan osaamista tällä alalla.
En ole muurari, mutta olisin varmistunut siitä, että kivien väliin tulee laastia, ja kuten aiemmin on todettu, he olivat täysin hakoteillä pohjan osalta.
Tuntuu epäilyttävältä, onko heillä lainkaan osaamista tällä alalla.
En ole muurari, mutta olisin varmistunut siitä, että kivien väliin tulee laastia, ja kuten aiemmin on todettu, he olivat täysin hakoteillä pohjan osalta.
En tiedä, vastasitko toisessa ketjussa täällä. Ehkä se meni vähän sekavaksi, enkä tiennyt, jatkaisinko täällä vai aloittaisinko uuden kysymyksen (vaikka se liittyykin asiaan).
Kyllä, se on sama firma, joka valoi perustan, sen jälkeen kun he muuttivat perustaa ajattelin, että asia ratkeaa (ehkä hieman naivisti?
) heti kun se oli paikallaan.
Luottamus firmaan ei ole tällä hetkellä erityisen suuri.
Kyllä, se on sama firma, joka valoi perustan, sen jälkeen kun he muuttivat perustaa ajattelin, että asia ratkeaa (ehkä hieman naivisti?
Heij83
Runkorakentaja
· Västra Götaland
· 1 037 viestiä
Heij83
Runkorakentaja
- Västra Götaland
- 1 037 viestiä
Kommentoin solumuovia, että S100 ei riitä.B biasb sanoi:En tiedä, vastasitko toiseen ketjuun täällä. Ehkä tuli hieman sekavaa, en tiennyt pitäisikö jatkaa täällä vai uudella kysymyksellä (vaikka liittyvätkin toisiinsa).
Kyllä, sama firma valoi perustuksen, ja sen jälkeen kun he muuttivat perustuksen, ajattelin, että ongelma ratkeaa (ehkä hieman naiivia?) heti kun se oli paikoillaan.
Eikö ole yhtään piirustuksia perustuksesta tai talosta, joihin urakoitsijan tulisi sitoutua?
Ei. Se oli yksinkertainen laajennus ryömintätila-anturalla, johon emme tarvinneet rakennuslupaa (taajama-alueen ulkopuolella), joten jätimme itse perusrakenteen rakennusfirman hoidettavaksi. Olemme piirtäneet piirustukset rakennuslupaa varten (ennen kuin tiesimme, ettei sitä tarvinnut), mutta ne eivät olekaan rakennesuunnitelmia.
Heij83
Runkorakentaja
· Västra Götaland
· 1 037 viestiä
Heij83
Runkorakentaja
- Västra Götaland
- 1 037 viestiä
Jaa, ehkä se riittää, mutta se tuntuu vähän epävarmalta, kun huomautimme, että he poistavat solumuovin ja tekevät lisäksi jalan paksummaksi. Jos on varma asiastaan, niin varmaan perustelee sen?B biasb sanoi:Ei. Se oli yksinkertainen laajennus matalaperustuksella, johon emme tarvinneet rakennuslupaa (taajama-alueen ulkopuolella), joten jätimme itse perusrakenteen rakennusfirmalle. Olemme piirtäneet piirustukset rakennuslupaa varten (ennen kuin tiesimme, ettei tarvinnut), mutta ne eivät olekaan rakennussuunnitelmia.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Onko kunta vahvistanut, että te ette tarvitse rakennuslupaa? Pidä se mielessä, jotta ette joudu laittoman rakentamisen selvitykseen.
Klikkaa tästä vastataksesi