Aion valaa lattian tulevaan kylpyhuoneeseen maatilarakennelmassani. Eri syistä ei ole hyvä jatkaa puupalkistolla kylpyhuoneessa.
Ajattelen täyttää noin 20-30 cm sepelillä, 10 cm epssementillä, 10 cm solumuovilla (+epssementti), vielä 10 cm epssementtiä, lattian tasoituslaastilla.
Tila, johon aion valaa, on tällä hetkellä kolmelta seinältä suljettu. Yksi on ulkoseinää vasten oleva muuri. Toinen on kellarin seinä ja kolmas on sydänseinä. Mutta tarvitsen muurata muurin, joka sulkee "altaan".
On joitakin pohdintoja siitä, onko tämä hyvä ratkaisu vai ei?
Mutta ennen kaikkea olen erittäin epävarma siitä, miten minun pitäisi tehdä, siinä missä sementti kohtaa puupalkiston. Kylpyhuoneen seinä sijaitsee noin 30 cm sydänseinän ulkopuolella, joten lattian säännöt työntyvät noin 30 cm kylpyhuoneeseen. Minulla on myös joukko lattialämmitysputkia ja vesijohtoja, jotka menevät yhteen osastoon. (Katso liitetyt kuvat).
Olen puhunut Eps:in kanssa ja he sanovat, että kaikki puu voidaan hyvin peittää rakennusmuovilla.
Koska epssementti valetaan lattian sääntöjen yläreunaan, tasoituslaasti tulee myös lattialevylle noin 10 cm. Onnistuuko tämä? Ajattelin myös siinä tapauksessa laittaa rakennusmuovia, jotta ei tule tarttumista.
Muuriin, jonka aion muurata, oletan, että voin vain laittaa rakennusmuovia lattian säännön ylhäältä alas muurin sisäpintaan?
Pitäisikö minulla olla jonkinlainen etäisyys muurien kohdalla, jotta levyä ei valeta kiinni seinään (ja siitä ei tule kelluva)?
Tuli vähän sekavaa, mutta toivon, että ymmärrätte!
/Jon