hei,

menin Bauhausille ostamaan hienobetonia, koska aion valaa keittiötason. Siellä sain vinkkiä kuituvahvistetusta versiosta, joka oli kalliimpi mutta helpompi työstää, koska ei tarvitsisi raudoitusta.

nyt kun tulin kotiin ja luin säkkejä, tuntuu kuitenkin siltä, että Bauhausin henkilökunta oli hieman sekaisin. Ostin Combimix Combithermin, joka kuvataan näin: "Kuituvahvistettu sementtipohjainen rappauslaasti polyuretaani- ja mineraalivillaeristyksiin rappaamiseen."

http://www.bygghemma.se/utomhus/byg...k/putsbruk-combimix-combitherm-cs-iv/p-186682

Lisäksi säkissä lukee, että maksimipaksuus on 10mm. Minun tasoni tulee olemaan 30mm. Pitäisikö minun palata säkkien kanssa vai onko tämä aivan täydellistä?

kiitollinen vastauksesta.

/peder

Kyllä sitä voi käyttää teoriassa, tämäntyyppistä käyttöä on yleistä Yhdysvalloissa. Ongelmat ovat seuraavat:

1. Se on a-tyypin rappauslaasti, joka on kovin rappauslaasteista, mutta ei yhtä kovaa kuin betoni. Tämän ongelman ratkaiset lisäämällä puhdasta sementtijauhetta (rakennussementtiä) laastiin ilman veden määrän lisäämistä. Lisää pari kiloa per sekoitettava säkki.

2. Koska laastin fraktio on 1 mm, levy tuntuu hyvin homogeeniselta hiomisen jälkeen, et voi hioa esiin kaunista rakennetta. Tämän voit myös ratkaista ostamalla 4-8 mm kivilouhinnan ja sekoittamalla sen laastiin. Muista tehdä muotti 5 mm suuremmaksi kaikkiin suuntiin saadaksesi hieman hiomavaraa, joskus täytyy hioa syvälle saadakseen kauniin pinnan.

3. 30 mm olisi ollut liian ohut valaa hienobetoniin, joten tämä laasti sopii paremmin. Jos sinulla ei ole alustaa, jossa on paljon tukipisteitä levylle, vahvista se galvanisoidulla harjateräksellä. Jos siihen on tulossa pesuallas, lisää enemmän vahvistuksia sen ympärille, mielellään 12 mm harjaterästangolla.

Noudata muuten Finjan ohjeita ja vuokraa pieni betonivibraattori, jos sinulla on mahdollisuus, muuten syntyy paljon lisätasoittamista ilmakuplien vuoksi: http://finja.se/App_Resource/Page/file/tips_ideer/diskbank.pdf

• Tykkään
pudde
  • Laddar…
kiitos niin paljon vastauksesta! tämä tulee sujumaan loistavasti!

Odotan innolla lisää tietoa projektistasi, miten teet sen ja miten se sujuu, kuvia jne. Koska suunnittelen jotain vastaavaa tulevaisuudessa :)

hei. myöhäinen päivitys mutta joka tapauksessa. materiaali OLI väärä. tämän materiaalin palaminen kesti noin 8 päivää, ja kun nostin levyn, se murtui tuhannen palasiksi. lisäksi pinta oli erittäin huokoinen.

onneksi muoto oli jo olemassa, joten pesin/silikonoin/öljysin sen, kaadoin päälle tavallista hienobetonia. värisin epätasaisella rautaromulla (vuorikoukku?). vahvistin puolivälissä. 3 päivän jälkeen: täydellinen tulos. katso kuva.

Betonipöytätaso keittiössä, johon on asennettu uppoallas ja hana. Pöydän pinta on käsitelty ja öljytty, antaen sille viimeistellyn ulkonäön.

olen kitannut ja hionut pari kierrosta. kitattu siivilöidyllä hienobetonilla. olen hieronut sen 4 kerrosta osmolla kovavahaöljyllä.

Tyylikästä!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.