Minulla on carport, noin 20 m², joka seisoo valetuilla pilareilla (katso liitetty kuva). Carportissa on nykyään soraa, mutta haluaisin nyt valaa betonilattian sen sijaan.

Olen vähän huolissani siitä, mitä tapahtuu valetuille pilareille, jos alan kaivaa muotin rakentamista ja eristyksen ja raudoituksen asettamista varten. Onko olemassa riski, että se laskeutuu? Mitä minun tarvitsee ottaa huomioon? Tarvitseeko minun tehdä se vaiheittain?

Valettu pilari matalalla betonipohjalla, jossa punainen metallikiinnike ja valkoinen puurakenne päällä, ympäröitynä soralla.

Toivottavasti plintti on niin pitkä, ettei se paljasta sitä erityisesti sen syvyyden vuoksi, jota sinun tarvitsee kaivaa pois laatan kohdalta. En näe estettä sille.

• Tykkään
princip
  • Laddar…
Aiotko muuttaa carportin autotalliksi?

Silloin sinun pitäisi pystyä tekemään kaikki perustustyöt paitsi aivan plintin kohdalla.
Valaa laatta (jättäen aukot plinttejä varten).
Aloita seinän tai väliaikaisen tuen rakentaminen (jotta voit poistaa tolpat ja plintit).
Tämän jälkeen rikkoa tai nostaa plintti pois, asettaa eristys ja lopuksi valaa aukko.

Et voi purkaa carportia, valaa laattaa tolppien kiinnikkeillä ja laittaa takaisin katon.
Niin ajattelen tehdä, jos routa nostaa laattaa, niin katto seuraa mukana.

15 cm ylä- ja alareunavahvistettu laatta ilman reunavahvistusta on valettu samankaltaisissa olosuhteissa kuin mitä voin nähdä. Sen päällä oli Caterpillar 930 pyöräkuormaaja ja hyvin se kesti. Ainakin 12 vuotta. Porasin tappeja pilareiden sivuihin, toiset päät tapeista olivat muovitulpissa laatassa.
Sitten laatta purettiin talonrakennuksen tieltä. (Tonttipala, jossa autotalli sijaitsi, pilkottiin.)

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta.

JOW - autokatos on nykyään takaseinällä sekä puoliksilla (sisemmillä) pitkäsivuilla. Ajattelen, että teen täyden seinän, kierroksen leca:ta ja sitten runko ylös. Sen jälkeen ei pitäisi olla ongelmia poistaa tolppia ja tehdä kuten ehdotat.

nino - se kuulostaa minulle paljon työtä. Autokatos on melkein 4m korkea kattotuoleihin asti, ja isot liimapuupalkit. Se vaatisi koneita, joita minulla ei ole, ja maksaisi melko paljon hankkia.

Kyllä, on myös mahdollista tehdä väliaikaisia tukia tulevan seinän ulko- ja sisäpuolelle. Kuten 2 pilarin ja 1 palkin avulla, jotka ottavat tolpan tehtävän. Silloin voit poistaa tolpan ja anturan. Valaa reunapalkki. Siirtää kuorman niin, että se ottaa reunapalkin kautta. Sitten tehdä laatan sisäpuolelle.

Mutta uskon, että se on tarpeettoman monimutkaista.

Tein kuten JOW ehdottaa, kun muutin autokatokseni autotalliksi. Ei ollut niin monimutkaista. Nostin katon niin, että voisin vaihtaa koolingin, tein sen autotallin tunkilla ja lankulla.

Robert-san01 - tarkoitatko, että valoit ensin lattian, sitten asetat tunkin paikoilleen ja tuet, jotta voit katkaista alkuperäiset pylväät?

Alkuperäiset pylväät pitäisi sitten katkaista niin, että saat juuri leca ja syll alle, kun olet poistanut vanhan perustuksen, eristänyt ja valanut?

Ei, poistuin kulmassa olevan tolpan, joka kannatti kattoani, jotta voisin tehdä yhtenäisen ja eristetyn laatan ilman kylmäsiltoja tai riskiä liikahduksista.

Otin tukipuun ja laitoin sen katon kulman yli. Sitten tunkki ja tukipuu vaakasuoraa tukea vasten. Kun sain katon vähän ylös, laitoin pystytukipuut vaakasuoran tukipuun päissä, joiden päälle sitten laskin katon. Otin sitten pois pylvään ja perustuksen.

Valoin sitten laatan ja kun se oli valmis, rakensin seinän ja laskin katon niin, että pystyin ottamaan pois tuet ja vaakapuun.

• Tykkään
princip
  • Laddar…
Robert-san01 sanoi:
Tässä on ketju minun ja kaverini uudelleenrakentamisesta.

[linkki]
Se on varmaan tämä kuva, joka parhaiten näyttää, miten luulen, että Robert-san01 tarkoitti, että hän teki voidakseen poistaa tolpan kulmasta (viimeinen kuva viestissä #45).

Eli että tolpat, jotka seisovat maalikivillä/betonilaattoilla, kantavat kulman palkilla, joka on kattotuolin/vasan alla, se diagonaalistaa kulman (luulisin, kun eihän kattua näy kuvassa).
Mutta tolppa on ainakin poissa kuvassa.

Ja kuvassa viestissä #44 voit nähdä vinopalkit, jotka toimivat tunkkina, pitäen kattua siellä.

Robert-san01 voi korjata minua, jos olen tulkinnut väärin.

JOW sanoi:
Se on todennäköisesti tämä kuva, joka parhaiten näyttää, miten uskon, että Robert-san01 tarkoitti tehneensä, jotta voisi poistaa tolpan kulmasta (viimeinen kuva viestissä #45).

Eli tolpat, jotka seisovat maanpinnan kivillä/betoni levyillä, kantavat kulman palkilla, joka sijaitsee katon ristikon/hammatukkipalkin alla, se diagonaalittaa kulman (luulisin, eihän kuva näytä kattoa).
Mutta tolppa on kuitenkin poissa kuvassa.

Ja kuvassa viestissä #44 voit nähdä diagonaaliset palkit, jotka toimivat tukena, jotka pitävät katon ylhäällä siellä.

Robert-san01 saa korjata, jos olen tulkinnut väärin..
Olet tulkinnut täysin oikein!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.