Mitkä vaihtoehdot ovat, jos haluaa vaihtaa kantavan väliseinän ja lisäksi haluaa olla kulkuaukko sekä siellä missä tämä kantava seinä alkaa että loppuu? Voiko siirtää vaihdoksen sivusuunnassa?

Tein pienen luonnoksen seinistä, jotka haluamme poistaa, suunniteltu laajennus on harmaalla.

Ymmärrän, että tämä on melko monimutkaista, koska tällä hetkellä kantavalla väliseinällä on ovi kummallakin puolella ja haluamme korvata sen yhdellä ainoalla aukolla keskellä, mikä tarkoittaa, että mahdollinen vaihdos on käytännössä tehtävä aukon ympärillä olevan kehyksen avulla?

Toisessa päässä haluamme poistaa koko seinän laajennuksen kohdalta, ja joko jatkaa vaihdosta laajennukseen, jotta ei olisi pylvästä, tai mahdollisesti keventää sitä nykyiseen päätyyn välttääkseen pylvään tai muun?
 
  • Rakennussuunnitelma, jossa korostettuna punaisella kantavan sisäseinän sijainti ja suunniteltu laajennus harmaalla; pohjapiirros näyttää tilojen jakautumisen.
Kuten sanot, voidaan vaihtosillan päissä olevien pilareiden sijaan käyttää toiseen suuntaan kulkevaa siirtymää, ok. Se perustustyyppi, joka sinulla on talossasi, tekee tästä kuitenkin hieman ongelmallista, koska kuormat menevät tällöin peruspalkkien ulkopuolelle. Ja vaikka käyttäisit perinteisempiä pilari/palkki-ratkaisuja, täytyy peruspalkit tarkistaa, jotta ne kestävät tämän tarkoittamat keskittyneet kuormat.
 
  • Tykkään
BirgitS ja 1 muu
  • Laddar…
Aron Roger Aron Roger sanoi:
Kuten sanot, voi vaihtaa suoraan tolpan käytön linjojen päistä siirtämällä voiman toiseen suuntaan, ok. Kuitenkin talon perustustyyppi tekee tämän hieman ongelmalliseksi, koska kuormitukset tulevat perustuspalkeille. Ja vaikka käytät perinteisempiä tolppa/palkki-rakenteita, täytyy varmistaa että peruspalkeilla on kapasiteetti kestää tämä keskittynyt kuorma, joka tästä seuraa.
Aron Roger Aron Roger sanoi:
Kuten sanot, voi vaihtaa suoraan tolpan käytön linjojen päistä siirtämällä voiman toiseen suuntaan, ok. Kuitenkin talon perustustyyppi tekee tämän hieman ongelmalliseksi, koska kuormitukset tulevat perustuspalkeille. Ja vaikka käytät perinteisempiä tolppa/palkki-rakenteita, täytyy varmistaa että peruspalkeilla on kapasiteetti kestää tämä keskittynyt kuorma, joka tästä seuraa.
Kyllä, luulisin että kuormituksen voi osittain jakaa lisäämällä plintar perustus. Tai jotenkin muuten vahvistamalla tarpeen mukaan.
 
BirgitS
Kun ajatellaan, että kirjoitat kantavuuden jatkamisesta laajennukseen, on niin, että mitä pidempi palkki on, sitä korkeampi sen täytyy olla.

Se, mitä haluat tehdä, on erittäin monimutkaista, ja tarvitset todellakin asiantuntevan rakennussuunnittelijan ratkaisemaan sen.
 
BirgitS BirgitS sanoi:
Kun otetaan huomioon, että kirjoitat kantavat rakenteet jatkuviksi laajennukseen asti, niin mitä pidempi palkki on, sitä korkeampi sen on oltava.

Se, mitä haluat tehdä, on hyvin monimutkaista ja tarvitset todella taitavan rakennusinsinöörin ratkaisemaan sen.
Kyllä, olen täysin valmistautunut siihen, se on melko kaukana perinteisestä kantavasta rakenteesta. Uskomme kuitenkin, että talo hyötyisi niin paljon täyden avautumisen myötä, että meidän on tutkittava se perusteellisesti. Olemme myös täysin valmistautuneet siihen, että teräspalkit ovat välttämättömiä. Näkyvä palkki ei ole myöskään suuri ongelma. Kuten voimme pitää kaikki kulkureitit vapaina pilareista. Vinkkejä jostain rakennusinsinööristä, joka pystyisi ratkaisemaan sen? :)
 
T Threepeo sanoi:
Kyllä, oletetaan, että painetta voidaan jakaa osittain lisäämällä plinttejä perustukseen? Tai vahvistaa muulla tavoin, jos tarpeen.
Ehdottomasti, sen voi ratkaista uusilla plinteillä kuten sanot.
 
T Threepeo sanoi:
Kyllä, olen täysin valmistautunut siihen, että se poikkeaa perinteisestä vastaavasta. Uskomme kuitenkin, että taloa hyödyttää niin paljon, jos se avataan kokonaan, että meidän on tutkittava se perusteellisesti. Olemme myös täysin valmistautuneet siihen, että kyseessä ovat teräspalkit. Näkyvä palkki ei ole myöskään suuri ongelma. Kunhan voimme pitää kaikki kulkuväylät vailla pilareita. Vinkkejä jostain rakennussuunnittelijasta, joka pystyisi ratkaisemaan sen? :)
Se ei ole "ihan tavallinen" vastaavalla tavalla, mutta se ei myöskään ole mitään supermonimutkaista jollekin suhteellisen kokeneelle suunnittelijalle, joten se varmasti ratkeaa. Jos minun pitäisi arvata, se tiivistyy siihen, kuinka paljon palkin alaspäin suuntautuvaa rakentamista voit hyväksyä verrattuna pilareihin. Kumpi häiritsee vähemmän yksinkertaisesti.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.