2 027 lukukertaa ·
6 vastausta
2k lukukertaa
6 vastausta
Väistö ilman pylvästä.
Mitkä vaihtoehdot ovat, jos haluaa vaihtaa kantavan väliseinän ja lisäksi haluaa olla kulkuaukko sekä siellä missä tämä kantava seinä alkaa että loppuu? Voiko siirtää vaihdoksen sivusuunnassa?
Tein pienen luonnoksen seinistä, jotka haluamme poistaa, suunniteltu laajennus on harmaalla.
Ymmärrän, että tämä on melko monimutkaista, koska tällä hetkellä kantavalla väliseinällä on ovi kummallakin puolella ja haluamme korvata sen yhdellä ainoalla aukolla keskellä, mikä tarkoittaa, että mahdollinen vaihdos on käytännössä tehtävä aukon ympärillä olevan kehyksen avulla?
Toisessa päässä haluamme poistaa koko seinän laajennuksen kohdalta, ja joko jatkaa vaihdosta laajennukseen, jotta ei olisi pylvästä, tai mahdollisesti keventää sitä nykyiseen päätyyn välttääkseen pylvään tai muun?
Tein pienen luonnoksen seinistä, jotka haluamme poistaa, suunniteltu laajennus on harmaalla.
Ymmärrän, että tämä on melko monimutkaista, koska tällä hetkellä kantavalla väliseinällä on ovi kummallakin puolella ja haluamme korvata sen yhdellä ainoalla aukolla keskellä, mikä tarkoittaa, että mahdollinen vaihdos on käytännössä tehtävä aukon ympärillä olevan kehyksen avulla?
Toisessa päässä haluamme poistaa koko seinän laajennuksen kohdalta, ja joko jatkaa vaihdosta laajennukseen, jotta ei olisi pylvästä, tai mahdollisesti keventää sitä nykyiseen päätyyn välttääkseen pylvään tai muun?
Kuten sanot, voidaan vaihtosillan päissä olevien pilareiden sijaan käyttää toiseen suuntaan kulkevaa siirtymää, ok. Se perustustyyppi, joka sinulla on talossasi, tekee tästä kuitenkin hieman ongelmallista, koska kuormat menevät tällöin peruspalkkien ulkopuolelle. Ja vaikka käyttäisit perinteisempiä pilari/palkki-ratkaisuja, täytyy peruspalkit tarkistaa, jotta ne kestävät tämän tarkoittamat keskittyneet kuormat.
Aron Roger sanoi:
Kuten sanot, voi vaihtaa suoraan tolpan käytön linjojen päistä siirtämällä voiman toiseen suuntaan, ok. Kuitenkin talon perustustyyppi tekee tämän hieman ongelmalliseksi, koska kuormitukset tulevat perustuspalkeille. Ja vaikka käytät perinteisempiä tolppa/palkki-rakenteita, täytyy varmistaa että peruspalkeilla on kapasiteetti kestää tämä keskittynyt kuorma, joka tästä seuraa.
Kyllä, luulisin että kuormituksen voi osittain jakaa lisäämällä plintar perustus. Tai jotenkin muuten vahvistamalla tarpeen mukaan.Aron Roger sanoi:
Kuten sanot, voi vaihtaa suoraan tolpan käytön linjojen päistä siirtämällä voiman toiseen suuntaan, ok. Kuitenkin talon perustustyyppi tekee tämän hieman ongelmalliseksi, koska kuormitukset tulevat perustuspalkeille. Ja vaikka käytät perinteisempiä tolppa/palkki-rakenteita, täytyy varmistaa että peruspalkeilla on kapasiteetti kestää tämä keskittynyt kuorma, joka tästä seuraa.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 119 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 119 viestiä
Kun ajatellaan, että kirjoitat kantavuuden jatkamisesta laajennukseen, on niin, että mitä pidempi palkki on, sitä korkeampi sen täytyy olla.
Se, mitä haluat tehdä, on erittäin monimutkaista, ja tarvitset todellakin asiantuntevan rakennussuunnittelijan ratkaisemaan sen.
Se, mitä haluat tehdä, on erittäin monimutkaista, ja tarvitset todellakin asiantuntevan rakennussuunnittelijan ratkaisemaan sen.
Kyllä, olen täysin valmistautunut siihen, se on melko kaukana perinteisestä kantavasta rakenteesta. Uskomme kuitenkin, että talo hyötyisi niin paljon täyden avautumisen myötä, että meidän on tutkittava se perusteellisesti. Olemme myös täysin valmistautuneet siihen, että teräspalkit ovat välttämättömiä. Näkyvä palkki ei ole myöskään suuri ongelma. Kuten voimme pitää kaikki kulkureitit vapaina pilareista. Vinkkejä jostain rakennusinsinööristä, joka pystyisi ratkaisemaan sen?BirgitS sanoi:
Se ei ole "ihan tavallinen" vastaavalla tavalla, mutta se ei myöskään ole mitään supermonimutkaista jollekin suhteellisen kokeneelle suunnittelijalle, joten se varmasti ratkeaa. Jos minun pitäisi arvata, se tiivistyy siihen, kuinka paljon palkin alaspäin suuntautuvaa rakentamista voit hyväksyä verrattuna pilareihin. Kumpi häiritsee vähemmän yksinkertaisesti.T Threepeo sanoi:Kyllä, olen täysin valmistautunut siihen, että se poikkeaa perinteisestä vastaavasta. Uskomme kuitenkin, että taloa hyödyttää niin paljon, jos se avataan kokonaan, että meidän on tutkittava se perusteellisesti. Olemme myös täysin valmistautuneet siihen, että kyseessä ovat teräspalkit. Näkyvä palkki ei ole myöskään suuri ongelma. Kunhan voimme pitää kaikki kulkuväylät vailla pilareita. Vinkkejä jostain rakennussuunnittelijasta, joka pystyisi ratkaisemaan sen?![]()
Klikkaa tästä vastataksesi
