Olen juuri saanut rakennusluvan 260x210cm lasiseinälle ulkoseinässä ja kysymykseni on, kuinka voimakasta tuentaa tarvitsen ja miltä sen pitäisi näyttää?

Talo on rakennettu vuonna 1965, 1,5 kerroksinen ja ulkoseinät ovat noin 25cm paksuja, ulkopuolelta rapattuja.

Ystävä, joka työskentelee paljon teräspalkeilla, on ehdottanut ratkaisua, johon kuuluu kaksinkertaiset L-palkit materiaalipaksuudeltaan 10-15mm ja 130mm korkeita, 100mm "pitkiä" läpi menevillä pultteilla. Aukko tulee olemaan 260cm, ja palkit ajateltiin ulottuvan noin 30cm aukon kummallekin puolelle, jotta ne "lepäävät" ylimääräisenä turvana koskemattomien betonilohkojen päällä.

Ajatuksena on jyrsiä tarpeeksi suuri ura saadakseni ensin paikalle yhden L-palkin ja sitten toisen, jotta voin sitten purkaa kaiken sen alla olevan!

Kuinka käy sillä hetkellä, kun olen jyrsinyt ensimmäisen uran valmiiksi? Pitääkö puolikas lohkopaksuus, kunnes olen saanut pultit ja toisen palkin paikoilleen ulkopuolelta?

Koko seinä on 360cm talon kulmasta seuraavaan poikittaiseen kantavaan seinään, joka tukee yläkertaa.

Toivottavasti asiantuntijat ymmärtävät mitä tarkoitan.

Ystävällisin terveisin, John, lainatulla käyttäjällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.