37 302 lukukertaa ·
27 vastausta
37k lukukertaa
27 vastausta
Vaihtoehtoja TEC7:lle?
Oletko SINÄ kokeillut Multibondia?Sabai1 sanoi:Halusin vain jakaa tietoa, mitä meillä on tiivistemassoista ja kirjoitan yksityishenkilönä, en kerro mikä yritys on kyseessä.
Meillä on tietoa tästä, koska itse tuotamme tiivistemassoja ja olemme testanneet käytännössä kaiken markkinoilla olevan.
Kirjoitat, että Multibond on edullinen tuote ja se varmasti onkin, mutta sitä ei voi verrata Tec-7:ään, mutta se riittää varmaan täysin siihen käyttöön, mihin sitä tarvitset.
Se, että pehmeiden tiivistemassojen alalla on yrityksiä, jotka ilmeisesti antavat 40 % alennusta, jos ostat kymmenen tuubia, viittaa siihen, että merkkituotteet ovat yleensä ylihinnoiteltuja ja siksi voi olla järkevää tutkia vaihtoehtoja.
Mielestäni ei vaikuta siltä, että sabai yrittäisi FUD:ia, ja on mielenkiintoista kuulla yksityiskohtia tuotteiden koostumuksesta, mikä on vaikea saada selville pelkästään verkkosivuilta ja tuote-esitteistä.
Joten kerro mielellään lisää! Onko MS siis enemmän lisäaine kuin matriisi, voisi sanoa? Luulin sen olevan tuotteen pääkomponentti, noin 80-99%. Lisäaineena, mikä on syy sen lisäämiseen? Mitä ominaisuuksia se tuo, joita halutaan? Tiedätkö itse vaihtoehtoisia tuotteita, joissa voisi myös olla enemmän ms:ää, vaikka se ei ylittäisikään tec7:ää? Hyvä hinta on tietysti tavoite, muuten voisi yhtä hyvin valita tec7:n.
Uskon, että jotkut täällä ovat halukkaita kokeilemaan, ja olen itse käyttänyt multibondia joissakin saumauksissa julkisivussa, jotka eivät ole niin tarkkoja (autotalli) ja jotka kuitenkin maalattiin myöhemmin. Vaikeaa on se, että en tiedä lopputulosta ennen kuin muutaman vuoden kuluttua.
Joten kerro mielellään lisää! Onko MS siis enemmän lisäaine kuin matriisi, voisi sanoa? Luulin sen olevan tuotteen pääkomponentti, noin 80-99%. Lisäaineena, mikä on syy sen lisäämiseen? Mitä ominaisuuksia se tuo, joita halutaan? Tiedätkö itse vaihtoehtoisia tuotteita, joissa voisi myös olla enemmän ms:ää, vaikka se ei ylittäisikään tec7:ää? Hyvä hinta on tietysti tavoite, muuten voisi yhtä hyvin valita tec7:n.
Uskon, että jotkut täällä ovat halukkaita kokeilemaan, ja olen itse käyttänyt multibondia joissakin saumauksissa julkisivussa, jotka eivät ole niin tarkkoja (autotalli) ja jotka kuitenkin maalattiin myöhemmin. Vaikeaa on se, että en tiedä lopputulosta ennen kuin muutaman vuoden kuluttua.
Sain varoituksen, kun kirjoitin, että minulla on yritys, ilmeisesti tämä on korkea kynnys tälle foorumille.slothy sanoi:
En usko, että sabai yrittää levittää FUD:tä, ja on mielenkiintoista kuulla yksityiskohtia tuotteiden koostumuksesta, mikä on vaikea saada selville pelkästään verkkosivuilta ja tuoteselosteista.
Kerro siis mielellään lisää! Onko MS siis enemmän lisäaine kuin matriisi, niin sanotusti? Luulin, että se oli tuotteen pääkomponentti, noin 80-99 %. Lisäaineena, mikä on syy sen lisäämiseen? Mitä ominaisuuksia se tuo mukanaan, joita halutaan? Tiedätkö itse vaihtoehtoisista tuotteista, joissa saattaa myös olla enemmän MS:ä, vaikka se ei olisikaan kuten tec7? Hyvä hinnoittelu on tavoite, muutoin voisi yhtä hyvin ottaa tec7:n.
Uskon, että jotkut täällä ovat valmiita testaamaan, ja olen itsekin käyttänyt multibondia joissakin saumoissa julkisivussa, joissa ei ole niin tarkkaa (autotallissa) ja jotka lopulta maalattiin yli. Vaikeaa on, että en tiedä tulosta ennen kuin useiden vuosien kuluttua.
Mielestäni tämä on mielenkiintoinen keskustelu, siksi kirjoitin, mutta en maininnut mitä yritystä edustan tai muuta. Tämä on puhdasta tietoa, jota jaan yksityisesti!
MS-polymeeri tarkoittaa modifioitua silikonia ja sen tarkoitus on tehdä saumasta joustava ajan myötä. Ennen käytettiin PBC:tä saumausmassoissa, mikä oli fantastista materiaalia saumausmassoille, mutta valitettavasti se ei ollut niin hyvä ympäristölle tai ihmisille.
Sen jälkeen on yritetty löytää korvaajia, hetken käytettiin polyuretaania, mutta silläkin materiaalilla on negatiivisia ominaisuuksia.
Joten tällä hetkellä työskentelemme MS-polymeerillä. Kaikille kemiallisille tuotteille on olemassa turvallisuustietolehti tuotteen sisällöstä. Nämä tekee valmistaja tai tuojat ja meillä on lähes vapaus ilmoittaa, kuinka paljon tuotteen todellisesta sisällöstä on mukana. Esimerkiksi Multibondin turvallisuustietolehdessä Biltema ilmoittaa vain 4 % sen sisällöstä. Tämä tekee mahdottomaksi saada selville esimerkiksi MS:n prosenttiosuutta!
Katsomme esimerkiksi Shore-lukua, joka osoittaa kuinka kova sauma-aine on kuivuttuaan, luku välillä 16-28 on normaali arvo. Tec 7 käyttää saksalaista standardia DIN 53505: 60 Shore A.
Seuraava arvo on venymä, kuinka pitkälle sauma-aine voi venyä ennen katkeamista, Tec-7 voi venyä 350 % ennen katkeamista.
Liikevaraavuuden pitäisi olla +-25 %
Tänään on tärkeä ympäristö, kun uusia taloja rakennetaan, suurin osa materiaalista on oltava ympäristöystävällisiä jollakin tavalla Sika, Danalim, Tec-7 kaikilla näillä on ympäristöselvitys, joka tekee niistä turvallisia käyttää. Multibondia ei sen sijaan ole hyväksytty käytettäväksi, koska se sisältää riskin vähentämisaineita. Tämä on vain faktaa, haluavat varmistaa, että on turvallista käyttää, kun työskentelee päivittäin kemiallisten tuotteiden kanssa!
En väitä, että Multibond on huono tuote, mutta ette te eikä minä voi väittää, että se on sama sisältö, että ne toimivat, kyllä, ehdottomasti.
Tämä on keskustelufoorumi yksityishenkilöille.Sabai1 sanoi:
Multibond on helposti saatavilla ja kohtuuhintainen meille kuluttajille, usein se on tarpeeksi hyvä. Kokeile Multibondia, jos et ole tehnyt sitä ennen kuin kirjoitat pahaa tuotteesta.
Missä olen kirjoittanut siitä roskaa??? Mielestäni sinulla on huono asenne!F fribygg sanoi:
Tällä foorumilla olen "fribygg"Sabai1 sanoi:
Jos haluat yksityishenkilönä kokeilla ja keskustella muista tiivistemassoista, olen valmis kokeilemaan Julan vaihtoehtoa, sillä se on samassa hintaluokassa kuin Biltemas ja joskus Julalla on todella hyviä kainostelemattomia kopioita alkuperäisistä tuotteista edullisesti.
Ei. MS ei tarkoita modifioitua silikonia, vaan silyylimuokattua, jossa silyyli on piiryhmä (silikoni). Toisin kuin silikoniliima, itse polymeeriketju ei ole rakennettu piistä.Sabai1 sanoi:Minua varoitettiin siitä, että mainitsin yritykseni tässä foorumissa, mikä ilmeisesti ei ole sallittua.
Pidän tätä mielenkiintoisena keskusteluna, minkä vuoksi kirjoitin siitä, mutta en maininnut minkä yrityksen palveluksessa olen tai muita tietoja. Tämä on puhtaasti tietoa, jota jaan yksityisesti!
MS-polymeeri tarkoittaa silyylimodifioitua silikonia, ja sen tarkoitus on pitää sauma pehmeänä ajan myötä. Aiemmin käytettiin PCB:tä saumamassana, mikä oli erinomaista materiaalia saumaukseen, mutta valitettavasti se ei ollut yhtä hyvä ympäristölle tai ihmisille.
Sen jälkeen on yritetty löytää korvaavia aineita, ja jonkin aikaa käytettiin polyuretaania, mutta myös sillä on negatiivisia ominaisuuksia.
Joten tällä hetkellä käytämme MS-polymeeriä. Kaikille kemiallisille tuotteille on saatavana turvallisuustietolehti, joka kertoo tuotteen koostumuksen. Ne tehdään valmistajan tai maahantuojan toimesta, ja voimme melkein vapaasti ilmoittaa, kuinka paljon todellista sisältöä tuotteessa on. Katso Multibondsin turvallisuustiedotetta, Biltema ilmoittaa siellä vain 4 % sisällöstä. Tämän vuoksi ei ole koskaan mahdollista ylittää prosentuaalisia osuuksia, joita esimerkiksi MS:llä on!
Katsomme esimerkiksi Shore-arvoja, jotka osoittavat kuinka kova sauma-aine on kovettuneena, arvo välillä 16-28 on normaali. Tec 7 käyttää saksalaista standardia DIN 53505: 60 Shore A.
Seuraava arvo on venyvyys, kuinka pitkälle voidaan venyttää sauma-aine ennen kuin se katkeaa, Tec-7 voidaan venyttää 350 % ennen katkeamista.
Liikkumavara pitäisi olla +-25%.
Mikä on tärkeää tänä päivänä on ympäristö; kun uusia taloja rakennetaan, suurimman osan materiaaleista tulee olla jollain tavalla ympäristöystävällisiä. Sika, Danalim, Tec-7 – kaikilla näillä on ympäristöarviointi, mikä tekee niistä turvallisia käyttää. Multibondia ei kuitenkaan ole hyväksytty käytettäväksi, koska se sisältää riskien vähentämisaineita. Tämä on vain fakta, he jotka työskentelevät päivittäin kemiallisten tuotteiden kanssa, haluavat varmistaa, että ne ovat turvallisia!
Jälleen kerran, en väitä, että Multibond olisi huono tuote, mutta kumpikaan teistä tai minä en voi väittää, että siinä on sama sisältö, että ne toimivat molemmat ehdottomasti.
Tänään minulla on energiaa kirjoittaa alla...
Mutta usein tulen niin energittömäksi, kun luen foorumeita netissä.
Tässä on /lievä/ esimerkki, mutta kuten minä näen sen, yksi jäsen kirjoittaa jotain aiheesta. Hän pysyy tiukasti itse aiheessa ja ilmaisee tietonsa.
Sitten muut vastaavat ketjussa ja puhuvat "henkilöstä" sen sijaan että puhuisivat tuotteesta.
Mielestäni ei ole mitään perusteltua syytä kyseenalaistaa Sabai1 viestiä salaliitollisena, vaan ennemminkin henkilönä, joka on SME (subject matter expert) tietyllä alueella ja voi antaa tietoa, johon voimme ottaa kantaa. Mielestäni on väärin kutsua sitä FUD:n levittämiseksi.
Sitten voi olla niin, että meille harrastelijaratkaisijoille erot eivät merkitse paljon käytännössä - mutta jos aiomme rakentaa talon tai sovelluksen, jossa voisi olla huolissaan ympäristövaikutuksista - eikö ole hyvä tieto, että tulisi katsoa ympäristösertifikaattia? Kyllä, mielestäni. Onko sillä merkitystä minulle, jos aion tiivistää klapiliiterin katot? Ei, ei minulle. Mutta se on jokaisen oma asia harkita.
Mitä yritän sanoa on, että jos enemmän, yleisesti, sanomme "en ole samaa mieltä kanssasi" tai "onko mielipiteesi ottanut huomioon x" sen sijaan että sanomme tai vihjaamme "mielestäni mielipiteesi on väärä" tai "mielipiteesi on puolueellinen hyötysi vuoksi" on parempi ja pitää ketjun keskustelun tasokkaana.
Minä henkilökohtaisesti olen päättänyt olla kirjoittamatta vastauksia ketjuihin, joissa tunnen, että voisin antaa tietoa, joka on ristiriidassa ketjun yleisen keskustelun kanssa, koska en jaksa mahdollisia kommentteja, jotka käsittävät vastauksen väärin tai eivät erota asiaa henkilöstä.
Nyt tämä vastaus ei ollut suoraan puolesta tai vastaan vaihtoehtoja TEC7:lle, vaan enemmän "ukkojurinaa" siitä, että olemme yhteisönä helposti torjumassa ihmisiä, jotka jakavat tietoa...
Mutta jos yritämme lukea kirjoitettua olettaen, että se on kirjoitettu hyvillä aikomuksilla, toivon että kaikki voittavat siinä.
Itse arvostan saada faktoja asioista, ja faktoja voidaan tulkita eri tavoin - sehän on keskustelun rikkaus. Ja toivon lukevani paljon lisää ketjuja, joissa eri ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja faktoja keskusteltavasta tilanteesta, ja että kaikki kokevat voivansa osallistua ilman negatiivisen energian sykliin joutumista.
Mutta usein tulen niin energittömäksi, kun luen foorumeita netissä.
Tässä on /lievä/ esimerkki, mutta kuten minä näen sen, yksi jäsen kirjoittaa jotain aiheesta. Hän pysyy tiukasti itse aiheessa ja ilmaisee tietonsa.
Sitten muut vastaavat ketjussa ja puhuvat "henkilöstä" sen sijaan että puhuisivat tuotteesta.
Mielestäni ei ole mitään perusteltua syytä kyseenalaistaa Sabai1 viestiä salaliitollisena, vaan ennemminkin henkilönä, joka on SME (subject matter expert) tietyllä alueella ja voi antaa tietoa, johon voimme ottaa kantaa. Mielestäni on väärin kutsua sitä FUD:n levittämiseksi.
Sitten voi olla niin, että meille harrastelijaratkaisijoille erot eivät merkitse paljon käytännössä - mutta jos aiomme rakentaa talon tai sovelluksen, jossa voisi olla huolissaan ympäristövaikutuksista - eikö ole hyvä tieto, että tulisi katsoa ympäristösertifikaattia? Kyllä, mielestäni. Onko sillä merkitystä minulle, jos aion tiivistää klapiliiterin katot? Ei, ei minulle. Mutta se on jokaisen oma asia harkita.
Mitä yritän sanoa on, että jos enemmän, yleisesti, sanomme "en ole samaa mieltä kanssasi" tai "onko mielipiteesi ottanut huomioon x" sen sijaan että sanomme tai vihjaamme "mielestäni mielipiteesi on väärä" tai "mielipiteesi on puolueellinen hyötysi vuoksi" on parempi ja pitää ketjun keskustelun tasokkaana.
Minä henkilökohtaisesti olen päättänyt olla kirjoittamatta vastauksia ketjuihin, joissa tunnen, että voisin antaa tietoa, joka on ristiriidassa ketjun yleisen keskustelun kanssa, koska en jaksa mahdollisia kommentteja, jotka käsittävät vastauksen väärin tai eivät erota asiaa henkilöstä.
Nyt tämä vastaus ei ollut suoraan puolesta tai vastaan vaihtoehtoja TEC7:lle, vaan enemmän "ukkojurinaa" siitä, että olemme yhteisönä helposti torjumassa ihmisiä, jotka jakavat tietoa...
Mutta jos yritämme lukea kirjoitettua olettaen, että se on kirjoitettu hyvillä aikomuksilla, toivon että kaikki voittavat siinä.
Itse arvostan saada faktoja asioista, ja faktoja voidaan tulkita eri tavoin - sehän on keskustelun rikkaus. Ja toivon lukevani paljon lisää ketjuja, joissa eri ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja faktoja keskusteltavasta tilanteesta, ja että kaikki kokevat voivansa osallistua ilman negatiivisen energian sykliin joutumista.
Pyöräilin Verrasbodenille ostaakseni tec7, jotta voisin kiinnittää messinkilevyt pulverilakattuun teräkseen. Heillä ei ollut kyseistä merkkiä, joten ostin Bostik-tuotteen, jonka piti vastata tec7:ää. Liimasin sillä, mutta levy irtosi muutaman päivän kuluttua. Ajelin autolla toiseen rakennustarvikeliikkeeseen ja ostin tec7. Toistin prosessin, ja nyt kolmen vuoden jälkeen levyt ovat edelleen paikoillaan.
Tässä tapauksessa paras laatu oli tärkeää. Mutta jos on vain tarkoitus tiivistää tai vastaavaa, voi Biltema ehkä olla riittävän hyvä laatu.
Tässä tapauksessa paras laatu oli tärkeää. Mutta jos on vain tarkoitus tiivistää tai vastaavaa, voi Biltema ehkä olla riittävän hyvä laatu.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Alternativ till Renova LED-dimmer?
El -
Alternativ till obehandlasibirisk lärk på fasad, med liknande utseende
Fritidshus -
Alternativ till Norton
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Vad har vi för alternativ till ventilerade golvsocklar?
Golv -
Vaihtoehto Tec7:lle (MS-polymeeri)?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka